Nové značky stanic, které Český rozhlas spustil v době ředitelování nynějšího šéfa Petera Duhana, přilákaly souhrnně 62 tisíc posluchačů týdně. Do této kategorie můžeme zařadit ČRo Jazz, ČRo Plus i dětské Radio Junior.
Přitom stanici mluveného slova ČRo Plus nelze tak úplně vnímat jako novou, jelikož jde o vylepšení dosavadní analytické stanice Šestka. Okruh Plus vznikl spojením tří okruhů, kde dominovalo mluvené slovo – patří sem bývalé zpravodajské Rádio Česko, analytická Šestka i vědecký okruh Leonardo. Český rozhlas ale doplatil na spor s mediální skupinou Lagardere, která odkoupila držitele licence k českému vysílání stanice BBC World Service, a musel opustit FM frekvence BBC. Doplatil na to nižší poslechovostí své nové stanice Plus, která láká o polovinu méně posluchačů než Rádio Česko, Šestka a Leonardo dohromady. Navíc, programové síti BBC, kde mohou posluchači slyšet program Studio ZET, se podařilo udržet poměrně zajímavou posluchačskou obec čítající až 52 tisíc posluchačů týdně.
ČRo Plus je slabší než původní Šestka
První výsledek značky ČRo Plus není pro vedení Českého rozhlasu příliš povzbudivý, naznačuje pokles posluchačského zájmu až o polovinu ve srovnání se stanicemi Šestka, Česko a Leonardo, které rozhlas kvůli okruhu Plus zrušil.
Další nové značky rozhlasu zaujaly menšinové publikum v jednotkách tisíc posluchačů. Dětské Rádio Junior si alespoň jednou týdně naladí 17 tisíc lidí a žánrový ČRo Jazz i přes viditelnou kampaň zaujal jen tři tisíce posluchačů, tedy alespoň ve stávající vlně průzkumu RadioProjekt.
V průběhu tohoto týdne vám přineseme podrobnou analýzu týdenní poslechovosti všech stanic v České republice.