Radio

Aplikace RadioMetrics zaměřená na rozhlasovou poslechovost, se kterou před dvěma lety přišel multimediální dům Lagardere Active ČR, zobrazuje nově i denní křivku poslechovosti rádií a přibližnou „poslechovost nyní“, která vychází z výsledků měření.

....
Radio 4. 5. 2016

Rádio Impuls dlouhodobě vévodí poslechovosti rozhlasových stanic. V předešlém výstupu průzkumu RadioProjekt se na něj dotahovaly značky Evropa 2 a Frekvence 1. Jak tento souboj pokračuje? Podrobnosti přináší dnešní prezentace v klubu Royal.

....
Radio 4. 5. 2016

Ke konci dubna skončila Jitka Fürst ve funkci ředitelky Evropy 2. Ve vedení rádia stála 5 let. Druhou nejposlouchanější stanici bude dočasně řídit Miroslav Hrnko, generální ředitel skupiny Lagardere v České republice.

....
Radio 3. 5. 2016

Provoz rozhlasové stanice na neziskovém principu je díky dnešní multimediální době mnohem jednodušší než před 15-20 lety. Komunitní rádio nemusí nutně vysílat přes klasické FM vysílače. Přinášíme několik příkladů úspěšných neziskových rádií.

....
Radio 2. 5. 2016

Provoz neziskové rozhlasové stanice se v podmínkách českého trhu příliš neliší od běžných rádií. Pokud chcete vstoupit do FM pásma, potřebujete se účastnit standardních licenčních řízení. Mnohem jednodušší je průnik do jiných platforem.

....
Radio 2. 5. 2016

Cesta k vlastnímu rádiu může být právně složitá, zvlášť pokud si za cíl stanovíte průnik do FM pásma nebo do digitálních rozhlasových sítí. Nezisková organizace může vystupovat pouze v roli partnera vysílání.

....
Radio 2. 5. 2016

Pokud byste chtěli provozovat rozhlasové vysílání za pomocí analogových FM vysílačů nebo digitálních rozhlasových sítí DAB, musíte se účastnit licenčního řízení. Dobrou zprávou je, že vysílací licenci lze udělit i na fyzickou osobu.

....
Radio 2. 5. 2016

Rozhlasové vysílání v České republice, podobně jako v jiných zemích, podléhá regulaci. Na rozhlasovém trhu společně působí rádia veřejné služby i soukromá rádia. Toto působení se souhrnně označuje jako „duální systém“.

....
Radio 2. 5. 2016

Rozhlasové vysílání dnes můžete dostat k posluchači různými cestami. Komerčně nejvyužívanější způsob je terestrické vysílání (VKV nebo střední vlny) přes síť vysílačů, které lze přijímat v určitém dosahu na běžnou anténu.

....
Radio 2. 5. 2016

Terestrické vysílání na velmi krátkých vlnách případně středních vlnách je nejrozšířenější platformou, přes kterou lze provozovat komerční rozhlasové vysílání. Pokud zakládáte nové rádio za účelem byznysu, je právě tato platforma nejvhodnější.

....
Radio 2. 5. 2016