Alternativou příjmu na běžnou anténu je digitální rozhlasové vysílání DAB. V našich podmínkách je poměrně nová, je zde místo pro nové subjekty. Opět však musíte absolvovat proces udělení licence
....Radio
Rozhlasové vysílání se k posluchači dostává nebo přes digitální televizní přijímač. Divák může přes svou televizi poslouchat i rádio, pokud si na ovladači navolí rozhlasovou nabídku. Tuto alternativu využívají některá existující rádia.
....Průměrný spotřebitel si satelitní příjem primárně spojuje s televizí, ale tento způsob se hodí i pro rozhlasové vysílání. Přes satelit je možné efektivně dopravovat signál rozhlasové stanice na koncové vysílače.
....Kabelové rozvody umožňují vedle televizního vysílání poskytovat i rozhlasové programy. Rozhlasovou nabídku má ve svém portfoliu prakticky každý kabelový operátor. Část kabelových sítí umožňuje analogové rozhlasové vysílání dokonce i v FM pásmu.
....Mobilní telefony, tablety a mobilní zařízení obecně jsou vhodnou platformou i k poslechu rádia. Podle dlouhodobého průzkumu RadioProjekt poslouchá rádio přes mobilní telefon až 20 procent respondentů. To už je zajímavá cílová skupina.
....Založení nového rádia je v dnešní době mnohem jednodušší, než tomu bylo před 5-10 lety. Důvodem je rostoucí počet nových vysílacích platforem i zvětšující se posluchačská základna zejména na internetu.
....Právně, časově i ekonomicky nejsložitější je, když chcete vysílat přes klasické VKV vysílače. Pro tento typ vysílání potřebujete vhodnou frekvenci, vysílač, vysílací licenci od RRTV a povolení od ČTÚ.
....Na českém trhu rozlišuje zákon o rozhlasovém a televizním vysílání několik druhů vysílání. Samotným rozhlasovým vysíláním se rozumí poskytování pořadů a dalších částí vysílání, které jsou uspořádané v rámci programu.
....Většina z nás už slyšela pojmy jako Hot AC, Gold AC, CHR. Co si pod nimi představit? Přinášíme orientační přehled jednotlivých formátů. Hranice mezi jednotlivými formáty jsou navíc ne vždy zcela zřetelné.
....Výzkum realizovaný společností Median zahrnuje prakticky všechny české stanice, ročně je dotazováno 30 tisíc respondentů. Čísla z průzkumu jsou důležitá zejména pro jednotlivá rádia pro účely prodeje reklamy a pro účely nastavení programu.
....