Komunikace v době při uvolňování restrikcí kvůli koronaviru je důležitá nejen pro reklamní zadavatele v komerčním sektoru, ale významnou roli hraje i pro neziskové organizace, kterých se pandemie také negativně dotkla. Díky mediální podpoře rádií nejen ze skupiny Media Bohemia získala nadace Dobrý anděl růst nových Dobrých andělů o 25 %.
Pandemie ovlivnila život každému z nás, negativní dopad to mělo i na neziskový sektor a na dárce, Dobré anděly, kteří pomáhají prostřednictvím nadace Dobrý anděl rodinám s vážným onemocněním. „Část z nich přestala z pochopitelných důvodů přispívat, další část se naopak rozhodla své příspěvky navýšit a lidé, kteří uvažovali, že se do pomoci zapojí mnohdy své rozhodnutí ještě odložili. Každý měsíc přijmeme do systému pomoci zhruba sto nových rodin, proto je také velmi důležitý růst nových dárců. I zde jsme zaznamenali velký pokles“, uvádí Markéta Křížová z nadace Dobrý Anděl.
Díky poskytnutí mediálního prostoru na rádiích zastupovaných společností Radiohouse, mohl Dobrý anděl zůstat v povědomí. „Z výzkumu, který jsme v minulosti realizovali víme, že zejména pro neziskové organizace je důležité, aby byly vidět a slyšet, pomáhá to mimo jiné i v posílení důvěryhodnosti. V období kampaně, která běžela 18.5. – 31.5. 2020 se nám podařilo získat zároveň podporu také v televizi, outdooru a PR. Ruku v ruce nám tyto média pomohla se v tomto období téměř vrátit na původní čísla před nástupem koronaviru. Porovnali jsme čísla růstu dárců s týdnem, který měl stejnou mediální podporu bez radia a s radiem. Díky vysílání rádiových spotů jsme zaznamenali růst nových Dobrých andělů o 25 %. Z nichž 58 % doslova uvedlo při registraci, kterou dárce vyplňuje, že se o nás dozvěděli díky rozhlasové reklamě. Ne každý však tuto informaci vyplňuje. Zároveň nám však tyto spoty daly o mnoho více, protože působily i retenčně na téměř 90 000 dárců, kteří v minulosti alespoň jednou finančně přispěli či nadále pravidelně pomáhají,“ shrnuje Zuzana Hanušová za nadaci Dobrý Anděl.