Doba poslechu rádií prostřednictvím internetové platformy radia.cz vzrostla minulý týden o 17 %. Aktuálně dosahuje v průměru 1 hodiny 49 minut.
„Trend je rostoucí a koreluje s měnící se společenskou situací ohledně koronaviru a opatřeními Vlády ČR. Lidé jsou více doma a věnují čas i rádiím včetně těch digitálních. V online máme navíc možnost rychle situaci měřit v reálném čase,“ říká Kateřina Gažová, mediální konzultant na cross mediální řešení společnosti Radiohouse. Zároveň dodává, že lze objektivně v dalších týdnech kvůli změnám v denním chování lidí, očekávat zvýšenou konzumaci mediálního obsahu i u dalších media typů: televize, rádia, weby i sociálních sítí.
Současně samotná média aktuální obsah přizpůsobují a využívají cross mediálních synergií. „Nedávno spuštěná rubrika Hitrádií Pomáhejme společně, která zdarma umožňuje zprostředkovat posluchačům nové možnosti podnikatelů, obcí a jiných organizací v řešení situace kolem COVID-19už implicitně používá pro ohlášení možné pomoci, jak klasické FM vysílání, tak online vysílání s přesahem na Facebook a Twitter“ dodává Gažová.
Graf: Počet návštěvníků narostl u všech hlavních značek Media Bohemia
(týdenní počet posluchačů v online)
Zdroj: radia.cz
Jan Šindelář, manažer radia.cz, zmiňuje ještě jeden trend: „S poslechem lidí doma roste nejen počet týdenních přístupů, ale také se dále zvyšuje podíl přístupů z mobilních zařízení. Toto je zapotřebí zohlednit při komunikaci v rádiích a hudebních službách napříč trhem.“