Pražské Oldies radio po více než pěti letech přistoupilo ke změně vizuálního stylu. Nová korporátní identita má za cíl ještě větší sepjetí s jedinečnou hudební dramaturgií stanice. Pro Oldies radio jí navrhl grafický ateliér se specializací na tvorbu brand a vizuálních identit Visualscream.
„Největší výzva při řešení rebrandingu stanice spočívala v nalezení motivu, který by vizuálně reprezentoval její hudební dramaturgii. Ta není vymezena pouze časovým obdobím 60., 70. a 80. let, ale mnohem spíše souborem určitých hudebních hodnot, vnímaných především na pocitové úrovni. Na první pohled mimořádně různorodé dekády a hudební styly spojuje mnohem víc než jen doba vzniku a melancholie současných posluchačů. Pokusili jsme se proto právě toto pojítko definovat a vizuálně vyjádřit,“ říkají k vývoji nové korporátní identity její autoři Dan Friedlaender a Jan Vranovský z ateliéru Visualscream.
Východisko nalezli v překvapivě konzistentním a v čase prakticky neměnném vizuálním stylu legendárních výrobců hudebních nástrojů a aparatur, které interprety všech hraných dekád a žánrů doprovázely: Marshall, Fender, Gibson, Taylor, Epiphone, Randall a další. „Logotypy a barevná schémata všech těchto výrobců nesou mnohé společné znaky. Jejich podrobnou analýzou jsme pak získali koncepční i stylové východisko řešení rebrandingu Oldies radia. Logo jsme následně navrhli jako čistě typografické, tvořené autorským písmem vycházejícím jak ze zmíněných společných prvků logotypů výrobců kytar a aparatur, tak i z požadavků na reprodukovatelnost, čitelnost, originalitu a současnost vizuálního jazyka,“ doplňují autoři. Barevné schéma je primárně černobílé, s doplňkovou zlatou barvou.
Současně s novou vizuální identitou rádio připravilo i nové webové stránky. „Vsadili jsme na jednoduchost a přinášíme jejich návštěvníkům to, co si žádali nejvíce – seznam odehraných skladeb, playlisty večerních hudebních speciálů nebo zajímavosti o skladbách z rubriky Hudební knihovna. Novinkou jsou moderátorské a posluchačské blogy, ve kterých se budou řešit i nehudební témata, která jsou pro naše posluchače podstatná,“ říká ke změnám programová ředitelka Oldies radia Lenka Mahdalová. V plánu je také inovovaná aplikace pro poslech Oldies radia v chytrých telefonech.
Oldies radio začalo hudební program založený na hudbě z 60. a 70. let vysílat v roce 2007. Postupně byly do programu zařazeny i vybrané skladby z 80. let. Dramaturgie je postavena na uváženém výběru interpretů a skladeb z těchto dekád. Díky tomu si stanice udržuje jedinečnost mezi českými rádii. Reprezentují jí mimo jiné Beatles, Doors, Elvis Presley, Joe Cocker, Rolling Stones, Elton John, Santana, Phil Collins, Sting, U2 nebo Cure.
Oldies radio je možné poslouchat v Praze a okolí na frekvenci 103,7 FM, v Táboře na frekvenci 106,8 FM a také online na www.oldiesradio.cz.
Ať nehledí na obrazovou „identitu“, ale ať hrají slkutečné OLDIES!
Radio Oldies by melo konecene upravit zvuk,zni prebuzene az hnusne a oldies hudbu to jen kazi.Takto hnusna modulace jaka se z Oldies line je opravdu unikat.