Průzkum RadioProjekt naměřil nejposlouchanějším rádiím stabilní hodnoty, stále roste Radiožurnál

PRVNÍ INFORMACE Z RADIOPROJEKTU – Nejposlouchanějším rádiem ve druhém a třetím kvartálu roku 2013 je podle očekávání Rádio Impuls, které si denně ladí 1,050 mil. posluchačů. Kontinuální růst zaznamenává i ČRo 1 Radiožurnál. Frekvence 1 a Evropa 2 mají stabilní poslechovost bez výraznějšíc výkyvů. Výplývá to z poslechovosti rozhlasových stanic v rámci měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

tv-sledovanost-kolac-2-651

Impuls je trhovou jedničkou dlouhodobě, i tentokrát jde o minimální rozdíl oproti předchozímu klouzavému pololetí, kdy si nejposlouchanější stanici naladilo 1,04 mil. posluchačů denně. Na druhém a třetím místě jsou celoplošné stanice mediálního domu Lagardere. Rádio Frekvence 1 si denně naladí v průměru 931 tisíc lidí, což je podobný výsledek jako v minulém průzkumu (-9 tisíc posluchačů), v předchozí vlně šlo o rozdíl -28 tisíc posluchačů denně. Primárně hudební stanice Evropa 2 oslovuje 904 tisíc lidí denně, zde nedochází prakticky k žádné změně.

Radiožurnál stoupá mezi celoploškami, Blaník kraluje v regionech

Ve svém růstu pokračuje už několik vln po sobě i Český rozhlas 1 Radiožurnál, který nyní poslouchá 833 tisíc lidí denně. Radiožurnál v nejnovější vlně získal 22 tisíc posluchačů a celkově jde o meziroční růst přesahující 123 tisíc posluchačů. Statisticky tak jde o signifikantní růst, který se potvrzuje už ve třetí vlně po sobě, což v praxi znamená, že tým pod vedením Jana Pokorného se v programových otázkách vydal účinným směrem.

Mezi regionálními stanicemi je i nadále nejúspěšnější značkou Rádio Blaník s hodnotou 641 tisíc posluchačů denně. Následuje Country rádio (220 tisíc), rockové Rádio Beat (218 tisíc), Rádio Čas (217 tisíc), Hitrádio Orion (180 tisíc), Český rozhlas Brno (126 tisíc), Rádio Černá Hora (126 tisíc), Kiss Hády (122 tisíc), Fajn rádio (116 tisíc) a Rock Radio (111 tisíc).

Lídrem trhu mezi rozhlasovými skupinami je MMS

Nejvyšší podíl mezi rozhlasovými skupinami má společnost Media Marketing Services – MMS holdingu Media Bohemia (38,6%) před stanicemi zastupovanými skupinou Lagardere a zastupitelstvím Regie Radio Music (38,2%).

Výsledky dalších stanic přineseme v podrobnější pravidelné analýze, kterou připravujeme na příští týden. Data pochází z měření RadioProjekt v období od 1. dubna do 30. září 2013.

Autor článku:

Komentáře (3)

    1. Petr Kružík

      Není, a to na 100%. Radiožurnál se naopak po překopání hudební složky před cca rokem a kousek poslouchat celkem dá. A zaplať pánbů za aspoň předváděnou informační složku. Kdybych to měl přec brát svým náhledem a podle svého okolí, tak by mohl být Impuls, F1 či E2 blízký čisté 0!

    2. libca

      Já mám svoje průzkumy, lidé chtějí Cro Plus. Počet dotázaných asi 1OOO.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .