Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dnes rozhodla o tom, kdo v lednu příštího roku převezme benešovskou licenci Radia Presston. Na frekvenci 89.3 MHZ se objeví Radio Sázava společnosti M-Publicity, s.r.o. Serveru RadioTV to potvrdil místopředseda RRTV Petr Štěpánek. „Nejdelší čas Rada strávila s obecnou rozpravou, která vyústila v hlasování, jestli bude preferovat dokrytí některé celoplošné stanice, dokrytí některého regionálního
rádia nebo licenci udělí novému rádiu. Toto obecné hlasování dopadlo takto: 7 hlasů pro samostatné rádio, 4 pro dokrytí celoplošky a jeden radní se nevyjádřil,“ říká Štěpánek.
16 zájemců o Benešov
Do licenčnho řízení o kmitočet Benešov – Kozmice 89.3 MHz/5kW, který v současné době využívá Radio Presston, se přihlásilo 16 žadatelů. Na veřejných slyšeních se objevila patnáctka zájemců a největší šance se všeobecně dávaly projektu Radia Ahoj společnosti Unie, s.r.o. Tuto volbu předvídala i redakce RadioTV v článku Kdo získá kmitočet Radia Presston?
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se problémem benešovského kmitočtu zabývala více než šest týdnů a na posledním říjnovém zasedání dospěla k tomu, že si stanovila několik alternativ. Buď kmitočet přidělí zcela novému projektu nebo povolí územní rozšíření některému ze stávajících provozovatelů a ve hře je také myšlenka vylepšit pokrytí celoplošných stanic, které nemají ve středních Čech kvalitní signál.
Inteligentní country
Benešovská licence připadla až na závěr dnešního jednání a Rada svým rozhodnutím nakonec překvapila snad úplně všechny. Radio Presston nevystřídá Radio Ahoj, které podle neoficiálních informací patří do skupiny GES a frekvence nepřipadne ani žádné z celoplošných stanic. Rada dala totiž přednost neznámé společnosti M-Publicity, která na veřejném slyšení představila projekt Radia Sázava.
Pokud vyjdeme z těchto veřejných slyšení, zjednodušeně řečeno by mělo jít o alternativní rádio, které by bylo postaveno na melodii, s důrazem na „inteligentnější“ country muziku, a doplněno o hudbu v žánrech folk, rock a večer dokonce natolik výraznými směry jako jazz.
Jak se hlasovalo?
„Rozprava se soustředila na přednosti a slabiny jednotlivých projektů nových samostatných rádií. V dalším orientačním hlasování, kdy každý mohl uvést svoji
první, druhou či případně i třetí volbu již získal největší počet hlasů později vítězný projekt rádia Sázava společnosti M – Publicity (10 hlasů), druhé bylo rádio
Pohoda (5 hlasů). V dalším hlasování, kdy už každý radní mohl hlasovat pouze pro jediné rádio získala Sázava 8 hlasů a další čtyři rádia po jednom hlasu. V posledním
hlasování pak projekt rádia Sázava získal již zákonem předepsaných 9 hlasů.
Myslím, že teď již mohu zveřejnit i svoje osobní preference. Kdyby obecná volba padla na dokrytí celoplošného rádia, hlasoval bych pro Frekvenci 1. Největší
překážkou pro toto řešení však bylo, že 5 kilowatový kmitočet pokrývá nejen místa, kde F 1 skutečně má „díru“, ale zcela zbytečně by zdvojoval pokrytí F 1 na Kolínsku
a Kutnohorsku. Z tohoto důvodu se takové využití vypsaného kmitočtu Radě jevilo jako neefektivní.
Jsem přesvědčen, že k dokrytí celopološek v této lokalitě se Rada musí vrátit. Ale měly by k tomu posloužit kmitočty s nižším výkonem. Kdyby šla Rada cestou dokrytí některého regionálního rádia, hlasoval bych pro Beat,
můj „second best“ v této kategorii byl Faktor. V množině úplně nových stanic byla mými favority rádia Pohoda, Ahoj a Sázava,“ dokresluje průběh jednání Rady Štěpánek.
Stojí za Sázavou Limonádnící?
Společnost M-Publicity, s.r.o. byla založena v lednu tohoto roku a jejím jednatelem je pan Boris Fišer, který je zároveň stoprocentním vlastníkem společnosti. Rádio Sázava má už i provizorní internetovou stránku, doménu radiosazava.cz si Boris Fišer zaregistroval 2. září tohoto roku.
Právě internetová stránka poukazuje na možné napojení Radia Sázava na provozovatele bývalého terestrického a současného internetovokabelového rádia Limonádový Joe, kteří se licenčních řízení účastnili s projektem Radia BeneTon. V kódu provizorních stránek Radia Sázava je totiž odkaz na internetové vysílání Radia Limonádový Joe a stránky jsou umístěny na stejném serveru jako web Limonádníků. „WWW stránky jsem zadal doporučenému tvůrci, a to velmi narychlo – asi během 2 hodin.
On byl zřejmì i tvůrcem jiných webů a to, že je tam odkaz na jiné rádio skutečně je asi jen shoda okolností,“ říká majitel Radia Sázava Boris Fišer.
UPDATE 23:30: Kód odkazující na poslech rádia Limonádový Joe už na stránkách Radia Sázava není.