V rámci včerejších doplňkových veřejných slyšení o benešovský kmitočet zaujala pouze vystoupení obou znesvářených stran, které se v loňském roce o tento kmitočet přetahovaly nejen u soudů, ale i přímo v éteru. Většina ostatních žadatelů pouze potvrdila projekty, které představila před necelými dvěma lety a maximálně je doplnila informacemi o změnách ve společnostech, ke kterým došlo v poslední době.
M-Publicity a Presston překvapili spojením
Poté, co veřejná slyšení zahájila neznámá společnost UNIE s.r.o. se svým projektem Radia Ahoj, došlo k největšímu představení licenčního odpoledne. Společnost M-Publicity, která v posledním roce po zisku této licence proslula spory dvou znepřátelených podílníků o to, kdo vlastně bude vysílat, vyslala do veřejných slyšení svého jednatele Petra Laštovku společně s majitelem bývalého Radia Presston Josefem Zochem.
Představený projekt se nijak zásadně nelišil od toho dva roky starého, Laštovka ovšem informoval o celé řadě nových skutečností. Poté, co ubezpečil Radu, že všechny spory a soudní procesy jsou vyřešeny, přítomným sdělil, že společnost M-Publicity (34% Autocentrum Šternberk a 66% Boris Fišer) se od minulého týdne jmenuje NewLine s.r.o., nežádá o Radio Sázava, nýbrž o Radio nový Presston a její žádost podporuje majitel stěžejního vysílače Josef Zoch, který svou samostatnou žádost za společnost Presston vzdává.
Následující žadatelé nepřinesli takový rozruch, rozšíření svého pokrytí požadovalo Radio Beat, do světa terestrického vysílání se chtělo vrátit Radio Valc, na Prahu se chystalo Radio Vysočina, o skutečnou celoplošnost žádalo Radio Impuls, třetí svébytnou stanici plánovali majitelé rádií City a Blaník a na sever chtělo vyrazit Eldorádio.
Na trochu jinou notu zahráli představitelé Country Radia, kteří se jako první zmínili o tom, že válka o Sázavu, která vysílala o pouhých 200 kHz vedle, jim způsobila nemalé problémy a že by tudíž pro zdraví kmitočtového spektra měla licence připadnout jim. Další v řadě, společnost Pop Production se nedostavila, protože už pravděpodobně vůbec neexistuje, a na řadu přišel hlavní soupeř M-Publicity, společnost Joe Media.
Pýcha se před Radou pěkně zapotil
Její jednatel Miroslav Pýcha představil početně nejsilnější žadatelský tým a to ještě omlouval herce Martina Dejdara kvůli jeho představení v Chrudimi. Ačkoliv ve svém projevu sám M-Publicity nekonfrontoval, radní Jakobec jej (přes obvyklé upozornění předsedy Pospíchala, že žadatel nemá komentovat projekty ostatních žadatelů) vyzval ke komentáři žádosti M-Publicity s poukazem na vysvětlení jeho osobní integrity.
Využil k tomu teprve včera zveřejněný dopis bývalého předsedy RRTV Martina Muchky premiérovi Špidlovi, ze kterého citoval: „Jako další důvod Vám a ministru kultury posloužil udavačský dopis jednoho z neúspěšných žadatelů o licenci z 25.3.2003, tehdy pouze týden starý, aniž byste dal RRTV sebemenší možnost se obhajovat a aniž byste si pravdivost obvinění nechal před svým rozhodnutím prošetřit. Připomínám, že v pozdějším šetření se obvinění z dopisu ukázala jako smyšlenka a policie podnět odložila.“ Pýcha své vystoupení uzavřel tím, že policie jeho podnět neodložila a dodnes je šetří Úřad pro odhalování korupce. Vzápětí v podobném duchu na jednatele Joe Media zaútočil i radní Žák.
Zbytek veřejných slyšení se nesl v poklidném duchu, Radio Karolína ve stylu Eldorádia nabídlo country muziku, Frekvence 1 se podobně jako Impuls dožadovala opravdové celoplošnosti a Radio Faktor nabízelo svůj osvědčený formát ještě více na sever.
Zatím není známo, kdy RRTV rozhodne o udělení licence. Pokud by jednala stejně jako v případě licenčního řízení na jihočeskou kmitočtovou síť, mohli bychom znát nového majitele této lukrativní frekvence ještě tento týden.