Rozhlasové stanice v USA by rády sehrály větší roli v nadcházející prezidentské kampani. Největší rozhlasová mediazastoupení zakládají speciální politická oddělení a nabídnou rozhlasovou reklamu rovněž v kombinaci s on-line a mobilním marketingem.
Na začátku roku 2009 vyprší současnému americkému prezidentovi Georgi W. Bushovi druhé funkční období, a proto se v listopadu 2008 uskuteční prezidentské volby. Událost takového významu je velkou výzvou pro všechna média.
V článku V Americe spustili rádio, které se věnuje výlučně prezidentským volbám jsme vám představili stanici POTUS ‘08, která zpravodajsky a publicisticky pokryje tyto volby od zahájení kampaně před primárkami až po inaugurační proslov. Další příležitostí, kterou s sebou volby přinášejí, jsou výnosy z odvysílání spotů z volební kampaně. Význam rádia ve volební kampani v posledních letech slábl a proto se největší rozhlasová mediazastoupení rozhodla založit speciální politická oddělení, která by měla tento trend zvrátit.
Rádia hledají cestu k penězům na prezidentskou kampaň
Rádio stálo dosud na pokraji zájmu zadavatelů politické reklamy. Ve volebním roce 2006 směřovalo do rádia z celkových 3 mld. dolarů něco přes 8%. Většina peněz směřovala do lokálních TV stanic.
Společnost Katz Media Group je největší rozhlasové mediazastoupení v USA. Je součástí mediální skupiny Clear Channel a obchodně zastupuje více než 3000 amerických rádií. Aby zvýšila své šance v souboji o volební dolary, založila minulý týden speciální politické oddělení – Political Sales & Strategy. Oddělení by mělo mít 15-20 obchodníků.
Jeho hlavním úkolem bude zjednodušit nákup rozhlasové reklamy. To je obtížné pro většinu media buyerů, natož pro politické stratégy, kteří s tím mají jen malé zkušenosti. „Uděláme jim z nákupu reklamy na rádiu tu nejjednodušší věc, kterou kdy dělali,“ řekl k tomu Stu Olds, výkonný ředitel Katz Media Group. Aby plánování politických kampaní zjednodušily, vytvořily ze zastupovaných rádií několik předpřipravených sítí, které cílí na posluchače podle demografických nebo geografických kritérií.
„Televize nedokáže cílovat tak přesně jako rádio,“ říká pro Mediaweek Stu Olds. „My můžeme cílování rozložit do několika úrovní a umožnit zadavatelům politické reklamy mnohem kreativněji a přesněji cílovat na posluchačské segmenty, které vyžadují rozdílné přístupy.“
Nové politické oddělení nabídne rozhlasovou reklamu rovněž v kombinaci s on-line a mobilním marketingem. Podobné oddělení se v červenci chystá otevřít i konkurenční společnost CBS Radio. Součástí její sítě CBS Radio Network je více než 1500 rádií po celých USA.