Historie MediaProjektu II.- Rok 1994

Druhý díl nového seriálu RadioTV se věnuje situaci v roce 1994, kdy byl průzkum poslechovosti zahájen. Nejposlouchanější celoplošnou stanicí byl tehdy ČRo 1 – Radiožurnál, pozici nejúspěšnější regionální stanice obsadilo Country Radio. Seriál vznikl ve spolupráci s oddělením obchodního marketingu Sun Media a díky vstřícnosti realizátorů – GfK Praha, MEDIAN, STEM/MARK – kteří se na průzkumu poslechovosti podíleli.V roce 1994 působilo na českém trhu 55 rozhlasových stanic, z toho 5 celoplošných a 50 regionálních, 11 veřejnoprávních a 44 soukromých. Podle MediaProjektu, který v první tříleté fázi realizovaly společnosti GfK Praha a Aisa Media/Median na vzorku 15 tisíc respondentů poslouchalo rádio alespoň jednou týdně 91,1 procent populace ve věku 12-79 let, což představovalo 7,439 milionu lidí. Větší zájem lidé projevovali o celoplošná rádia (55,6 procent) než o lokální a regionální (44,4 procent).

Dominantní pozici na trhu měl počátkem devadesátých let Český rozhlas, nejposlouchanější stanicí byl v roce 1994 ČRo 1 – Radiožurnál, který alespoň jednou týdně poslouchalo 2,898 milionu posluchačů. Soukromníci tehdy ovšem nestačili ani na ČRo 2 – Praha, který měl týdenní zásah 2,054 milionu lidí. Nejposlouchanější soukromá stanice Frekvence 1 v roce 1994 poslouchalo v průměru 1,658 milionu posluchačů týdně, konkurenčnímu Rádiu Alfa dávalo přednost 1,014 milionu lidí. Mezi lokálními a regionálními stanicemi mělo největší týdenní poslechovost Country Rádio s 519 tisíci poslouchači, následovala pražská Evropa 2 s týdenním zásahem 445 tisíc lidí a třetí příčku si drželo Rádio Orion s 433 tisíci posluchači.

Stanice WR – MediaProjekt 1994 WR – RadioProjekt IV. – I.Q 2006
ČRo 1 – Radiožurnál 2898 tisíc 1281 tisíc
ČRo 2 – Praha 2054 tisíc 650 tisíc
Frekvence 1 1658 tisíc 1675 tisíc
Rádio Alfa 1014 tisíc nevysílá (Rádio Impuls)
Country Rádio 519 tisíc 212 tisíc
Evropa 2 – Praha 445 tisíc 1706 (Evropa 2)
Rádio Orion 433 tisíc 215 tisíc
ČRo Regina Praha 411 tisíc 77 tisíc
Kiss 98fm 378 tisíc 140 tisíc
Radio Bonton 362 tisíc 140 tisíc
ČRo 3 – Vltava 292 tisíc 169 tisíc
Radio FM Plus 234 tisíc 147 tisíc
Rádio Brno 216 tisíc nevysílá (Rádio Petrov)
ČRo Č. Budějovice 198 tisíc 130 tisíc
ČRo Brno 196 tisíc 262 tisíc
Rádio Černá Hora 190 tisíc 238 tisíc
ČRo Hr. Králové 186 tisíc 95 tisíc
ČRo Plzeň 185 tisíc 115 tisíc
Rádio Profil 185 tisíc 48 (Hey Profil)
Rádio Zlín 184 tisíc 114 tisíc
Radio Vox 177 tisíc nevysílá (Rádio Blaník)
Rádio Haná 140 tisíc 82 tisíc
ČRo Ostrava 151 tisíc 91 tisíc
ČRo Ústí n.L. 136 tisíc 82 tisíc
Rádio City 135 tisíc 139 tisíc
Evropa 2 – Most 131 tisíc nevysílá (Rádio Most)
Rádio Rubi 124 tisíc 76 tisíc
Rádio Faktor 123 tisíc 103 tisíc
Rádiohrad 122 tisíc nevysílá (Rádio Čas)
Radio Dragon 119 tisíc 81 tisíc
Rádio Contact 107 tisíc 90 tisíc
Rádio Hády 106 tisíc 206 tisíc
Rádio Agara 104 tisíc 75 tisíc
Evropa 2 – West 77 tisíc 1706 (Evropa 2)
Rádio Morava 74 tisíc 187 tisíc
Rádio Krokodýl 70 tisíc 166 tisíc
Rádio Diana 70 tisíc nevysílá (Evropa 2)
Rádioclub 68 tisíc nevysílá (Evropa 2)
Rádio Limonádový Joe 66 tisíc nevysílá (ExpresRádio)
Rádio Attack! 65 tisíc nevysílá (Evropa 2)
Rádio Sprint 63  tisíc nevysílá (Rádio Čas)
Rádio Helax 59 tisíc 138 tisíc
Radio Euro K 59 tisíc nevysílá (Hey Sever)
Rádio 1 57 tisíc 101 tisíc
Rádio Panag 51 tisíc nevysílá

V tabulce uvádíme týdenní zásahy stanic, které v roce 1994 překročily hranici 50 tisíc posluchačů. V pravém sloupci jsou uvedeny nejnovější výsledky těchto stanic podle průzkumu poslechovosti RadioProjekt. Pokud již rádio nevysílalo, je v závorce uvedena stanice, která ho na daném území nahradila.

Co se týče reklamních sítí, tak ty se v roce 1994 teprve pomalu formovaly a více než polovina trhu (56,6 procenta) patřila stanicím nezastupovaným. Mediazastupitelství Regie Radio Music patřilo 20 procent trhu (2,558 milionu posluchačů týdně) a share 23,4 procenta (3,014 milionu posluchačů) si v tomto roce ukrojila mediazastupitelství IP Praha pro Sun Radio Network.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: