Historie MediaProjektu VII. – Rok 1999

Sedmý díl nového seriálu RadioTV se věnuje situaci v roce 1999, kdy se začala prosazovat nová generace rozhlasových stanic. Pozici nejposlouchanější celoplošné stanice udržel i přes další pokles ČRo 1 – Radiožurnál, pozici nejúspěšnější regionální stanice zůstala Country Radiu. Seriál vznikl ve spolupráci s oddělením obchodního marketingu Sun Media a díky vstřícnosti realizátorů – GfK Praha, MEDIAN, STEM/MARK – kteří se na průzkumu poslechovosti podíleli.

V roce 1999 působilo na českém trhu 70 rozhlasových stanic, z toho 7 celoplošných a 63 regionálních, 12 veřejnoprávních a 58 soukromých. Podle MediaProjektu, který v druhé tříleté fázi realizovaly společnosti GfK Praha a STEM/MARK na vzorku 20 tisíc respondentů poslouchalo rádio alespoň jednou týdně 87,9 procent populace ve věku 12-79 let, což představovalo 7,526 milionu lidí. Podíl regionálních stanic proti předchozímu roku poklesl na 58,3 procent.


Pozice nejposlouchanější stanice patřila i na konci devadesátých let těsně ČRo 1 – Radiožurnálu, který alespoň jednou týdně poslouchalo 1,882 milionu posluchačů, což představovalo o 250 tisíc lidí méně než v roce 1998. Na druhé pozici  mu dýchala na záda Frekvence 1 s týdenním zásahem 1,785 milionu lidí. Mezi lokálními a regionálními stanicemi mělo největší týdenní poslechovost Country Rádio s 454 tisíci poslouchači, těsně za ním figurovalo Rádio Orion s týdenním zásahem 402 tisíc a třetí pozici tentokrát obsadila Černá Hora, které dávalo přednost 321 tisíc lidí týdně.




















































































































































































































































 Stanice  WR – MediaProjekt 1999  WR – RadioProjekt I. – II.Q 2006
 ČRo 1 – Radiožurnál  1882 tisíc (-251)  1371 tisíc
 Frekvence 1  1785 tisíc (+80)  1706 tisíc
 ČRo 2 – Praha  851 tisíc (-91)  669 tisíc
 Rádio Alfa  606 tisíc (nevysílalo)  nevysílá (Rádio Impuls)
 síť Evropa 2  606 tisíc (+65)  1737 tisíc
 Country Rádio  454 tisíc (+2)  247 tisíc
 Rádio Orion  402 tisíc (-31)  215 tisíc
 Rádio Černá Hora  321 tisíc (+33)  257 tisíc
 Rádio Helax  267 tisíc (-36)  152 tisíc
 Rádio Krokodýl  249 tisíc (-43)  175 tisíc
 Kiss Hády  272 tisíc (+13)  212 tisíc
 Kiss 98fm  231 tisíc (+12)  150 tisíc
 Rádio Zlatá Praha  229 tisíc (-1)  144 (Fajn Rádio)
 Rádio Vysočina  225 tisíc (+27)  193 tisíc
 Rádio OK  215 tisíc (+54)  295 tisíc
 Kiss Morava  211 tisíc (+96)  192 tisíc
 Radio FM Plus  204 tisíc (+6)  173 tisíc
 Rádio Zlín  204 tisíc (-6)  112 tisíc
 Rádio Contact  196 tisíc (+19)  116 tisíc
 Radio Bonton  191 tisíc (+22)  140 tisíc
 ČRo 6 – RSE  189 tisíc (-43)  43 tisíc
 ČRo 3 – Vltava  182 tisíc (+5)  155 tisíc
 Rádio City  177 tisíc (-23)  147 tisíc
 ČRo Č. Budějovice  177 tisíc (0)  141 tisíc
 Rádio Rubi  166 tisíc (0)  77 tisíc
 ČRo Brno  154 tisíc (-8)  295 tisíc
 Rádio Faktor  139 tisíc (-25)  116 tisíc
 Kiss Proton  134 tisíc (-5)  90 tisíc
 Rádio Profil  131 tisíc (-1)  43 (Hey Profil)
 Rádio Most  131 tisíc (+5)  79 tisíc
 ČRo Hr. Králové  125 tisíc (-6)  90 tisíc
 Rádio Presston  119 tisíc (+13)  nevysílá
 Radio Vox  104 tisíc (-55)  nevysílá (Rádio Blaník)
 Rádio Čas  98 tisíc (-36)  373 tisíc
 Rádio Jih  131 tisíc (+1)  96 tisíc
 Rádio Haná  107 tisíc (-12)  87 tisíc
 Rádio Agara  109 tisíc (-6)  78 tisíc
 Radio Dragon  95 tisíc (-16)  82 tisíc
 ČRo Plzeň  95 tisíc (-13)  135 tisíc
 Rádio North Music  90 tisíc (-16)   131 tisíc
 AZ Rádio  97 tisíc (-7)  121 tisíc
 Rádio Relax  94 tisíc (-1)  122 tisíc
 Rádio Apollo  94 tisíc (-1)  61 tisíc
 Rádio Šumava  94 tisíc (+4)  95 tisíc
 Rádio Egrensis  93 tisíc (+6)  94 tisíc
 ČRo Regina Praha  90 tisíc (+7)  72 tisíc
 ČRo Ostrava  89 tisíc (+3)  99 tisíc
 Kiss Publikum  88 tisíc (+13)  91 (Kiss Publikum)
 Rádio 1  83 tisíc (+14)  81 tisíc
 Rádio Tep  83 tisíc (+4)   nevysílá (Rádio Blaník) 
 Rádio Karyon  78 tisíc (+20)  nevysílá (Blaník JM)
 Rádio Metuje  74 tisíc (+10)  94 tisíc
 Rádio Delta  73 tisíc (+12)  85 tisíc
 Rádio Crystal  73 tisíc (+10)  74 tisíc
 Rádio Life  72 tisíc (+20)  72 tisíc
 ČRo Ústí n.L.  64 tisíc (+3)  81 tisíc
 Rádio Limonádový Joe  64 tisíc (+7)  nevysílá (ExpresRadio)
 Eldorádio  58 tisíc (+2)  33 tisíc
 Rádiohrad  56 tisíc (+1)  nevysílá (Rádio Čas)


V tabulce uvádíme týdenní zásahy stanic, které v roce 1999 překročily hranici 50 tisíc posluchačů. V pravém sloupci jsou uvedeny nejnovější výsledky těchto stanic podle průzkumu poslechovosti RadioProjekt. Pokud již rádio nevysílalo, je v závorce uvedena stanice, která ho na daném území nahradila. Jak je vidět z tabulky, rok 1999 již nepřinesl tak bouřlivé změny jako léta předchozí. Na poli celoplošných stanic zaujme další propad ČRo 1 – Radiožurnálu, mezi lokálními a regionálními rádii si nejvíce polepšilo Kiss Morava a zajímavé posuny zaznamenala Černá Hora, Rádio OK a Rádio Vysočina. Největší pokles postihl kromě stanic Českého rozhlasu Rádio Vox a Rádio Helax.


Mediazastupitelství IP Praha zastupující stanice Českého rozhlasu dosáhlo tržního podílu 28,0 procent. Vedoucí Media Marketing Services oslovoval 3,653 milionu posluchačů týdně při podílu na trhu 28,8 procent, zbývající dvě mediazastupitelství se ovšem značně přiblížila. Stanice zastupované Regie Radio Music poslouchalo alespoň jednou týdně 3,004 milionu posluchačů při podílu na trhu 23,4 procent a RadioNetu patřilo 17,6 procenta s týdenním zásahem 2,366 milionu posluchačů. Bez zastoupení na trhu národní reklamy zůstaly poslední 3 stanice s celkovým share 4,5 procenta.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky:

Historie MediaProjektu VII. – Rok 1999

Sedmý díl nového seriálu RadioTV se věnuje situaci v roce 1999, kdy se začala prosazovat nová generace rozhlasových stanic. Pozici nejposlouchanější celoplošné stanice udržel i přes další pokles ČRo 1 – Radiožurnál, pozici nejúspěšnější regionální stanice zůstala Country Radiu. Seriál vznikl ve spolupráci s oddělením obchodního marketingu Sun Media a díky vstřícnosti realizátorů – GfK Praha, MEDIAN, STEM/MARK – kteří se na průzkumu poslechovosti podíleli.

V roce 1999 působilo na českém trhu 70 rozhlasových stanic, z toho 7 celoplošných a 63 regionálních, 12 veřejnoprávních a 58 soukromých. Podle MediaProjektu, který v druhé tříleté fázi realizovaly společnosti GfK Praha a STEM/MARK na vzorku 20 tisíc respondentů poslouchalo rádio alespoň jednou týdně 87,9 procent populace ve věku 12-79 let, což představovalo 7,526 milionu lidí. Podíl regionálních stanic proti předchozímu roku poklesl na 58,3 procent.


Pozice nejposlouchanější stanice patřila i na konci devadesátých let těsně ČRo 1 – Radiožurnálu, který alespoň jednou týdně poslouchalo 1,882 milionu posluchačů, což představovalo o 250 tisíc lidí méně než v roce 1998. Na druhé pozici  mu dýchala na záda Frekvence 1 s týdenním zásahem 1,785 milionu lidí. Mezi lokálními a regionálními stanicemi mělo největší týdenní poslechovost Country Rádio s 454 tisíci poslouchači, těsně za ním figurovalo Rádio Orion s týdenním zásahem 402 tisíc a třetí pozici tentokrát obsadila Černá Hora, které dávalo přednost 321 tisíc lidí týdně.




















































































































































































































































 Stanice  WR – MediaProjekt 1999  WR – RadioProjekt I. – II.Q 2006
 ČRo 1 – Radiožurnál  1882 tisíc (-251)  1371 tisíc
 Frekvence 1  1785 tisíc (+80)  1706 tisíc
 ČRo 2 – Praha  851 tisíc (-91)  669 tisíc
 Rádio Alfa  606 tisíc (nevysílalo)  nevysílá (Rádio Impuls)
 síť Evropa 2  606 tisíc (+65)  1737 tisíc
 Country Rádio  454 tisíc (+2)  247 tisíc
 Rádio Orion  402 tisíc (-31)  215 tisíc
 Rádio Černá Hora  321 tisíc (+33)  257 tisíc
 Rádio Helax  267 tisíc (-36)  152 tisíc
 Rádio Krokodýl  249 tisíc (-43)  175 tisíc
 Kiss Hády  272 tisíc (+13)  212 tisíc
 Kiss 98fm  231 tisíc (+12)  150 tisíc
 Rádio Zlatá Praha  229 tisíc (-1)  144 (Fajn Rádio)
 Rádio Vysočina  225 tisíc (+27)  193 tisíc
 Rádio OK  215 tisíc (+54)  295 tisíc
 Kiss Morava  211 tisíc (+96)  192 tisíc
 Radio FM Plus  204 tisíc (+6)  173 tisíc
 Rádio Zlín  204 tisíc (-6)  112 tisíc
 Rádio Contact  196 tisíc (+19)  116 tisíc
 Radio Bonton  191 tisíc (+22)  140 tisíc
 ČRo 6 – RSE  189 tisíc (-43)  43 tisíc
 ČRo 3 – Vltava  182 tisíc (+5)  155 tisíc
 Rádio City  177 tisíc (-23)  147 tisíc
 ČRo Č. Budějovice  177 tisíc (0)  141 tisíc
 Rádio Rubi  166 tisíc (0)  77 tisíc
 ČRo Brno  154 tisíc (-8)  295 tisíc
 Rádio Faktor  139 tisíc (-25)  116 tisíc
 Kiss Proton  134 tisíc (-5)  90 tisíc
 Rádio Profil  131 tisíc (-1)  43 (Hey Profil)
 Rádio Most  131 tisíc (+5)  79 tisíc
 ČRo Hr. Králové  125 tisíc (-6)  90 tisíc
 Rádio Presston  119 tisíc (+13)  nevysílá
 Radio Vox  104 tisíc (-55)  nevysílá (Rádio Blaník)
 Rádio Čas  98 tisíc (-36)  373 tisíc
 Rádio Jih  131 tisíc (+1)  96 tisíc
 Rádio Haná  107 tisíc (-12)  87 tisíc
 Rádio Agara  109 tisíc (-6)  78 tisíc
 Radio Dragon  95 tisíc (-16)  82 tisíc
 ČRo Plzeň  95 tisíc (-13)  135 tisíc
 Rádio North Music  90 tisíc (-16)   131 tisíc
 AZ Rádio  97 tisíc (-7)  121 tisíc
 Rádio Relax  94 tisíc (-1)  122 tisíc
 Rádio Apollo  94 tisíc (-1)  61 tisíc
 Rádio Šumava  94 tisíc (+4)  95 tisíc
 Rádio Egrensis  93 tisíc (+6)  94 tisíc
 ČRo Regina Praha  90 tisíc (+7)  72 tisíc
 ČRo Ostrava  89 tisíc (+3)  99 tisíc
 Kiss Publikum  88 tisíc (+13)  91 (Kiss Publikum)
 Rádio 1  83 tisíc (+14)  81 tisíc
 Rádio Tep  83 tisíc (+4)   nevysílá (Rádio Blaník) 
 Rádio Karyon  78 tisíc (+20)  nevysílá (Blaník JM)
 Rádio Metuje  74 tisíc (+10)  94 tisíc
 Rádio Delta  73 tisíc (+12)  85 tisíc
 Rádio Crystal  73 tisíc (+10)  74 tisíc
 Rádio Life  72 tisíc (+20)  72 tisíc
 ČRo Ústí n.L.  64 tisíc (+3)  81 tisíc
 Rádio Limonádový Joe  64 tisíc (+7)  nevysílá (ExpresRadio)
 Eldorádio  58 tisíc (+2)  33 tisíc
 Rádiohrad  56 tisíc (+1)  nevysílá (Rádio Čas)


V tabulce uvádíme týdenní zásahy stanic, které v roce 1999 překročily hranici 50 tisíc posluchačů. V pravém sloupci jsou uvedeny nejnovější výsledky těchto stanic podle průzkumu poslechovosti RadioProjekt. Pokud již rádio nevysílalo, je v závorce uvedena stanice, která ho na daném území nahradila. Jak je vidět z tabulky, rok 1999 již nepřinesl tak bouřlivé změny jako léta předchozí. Na poli celoplošných stanic zaujme další propad ČRo 1 – Radiožurnálu, mezi lokálními a regionálními rádii si nejvíce polepšilo Kiss Morava a zajímavé posuny zaznamenala Černá Hora, Rádio OK a Rádio Vysočina. Největší pokles postihl kromě stanic Českého rozhlasu Rádio Vox a Rádio Helax.


Mediazastupitelství IP Praha zastupující stanice Českého rozhlasu dosáhlo tržního podílu 28,0 procent. Vedoucí Media Marketing Services oslovoval 3,653 milionu posluchačů týdně při podílu na trhu 28,8 procent, zbývající dvě mediazastupitelství se ovšem značně přiblížila. Stanice zastupované Regie Radio Music poslouchalo alespoň jednou týdně 3,004 milionu posluchačů při podílu na trhu 23,4 procent a RadioNetu patřilo 17,6 procenta s týdenním zásahem 2,366 milionu posluchačů. Bez zastoupení na trhu národní reklamy zůstaly poslední 3 stanice s celkovým share 4,5 procenta.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: