Osmý díl nového seriálu RadioTV se věnuje situaci v roce 2000, kdy se začala prosazovat nová generace rozhlasových stanic. Pozici nejposlouchanější celoplošné stanice poprvé získala Frekvence 1, pozice nejúspěšnější regionální stanice patřila Rádiu Blaník. Seriál vznikl ve spolupráci s oddělením obchodního marketingu Sun Media a díky vstřícnosti realizátorů – GfK Praha, STEM/MARK a TN Sofres Factum – kteří se na průzkumu poslechovosti podíleli.
V roce 2000 působilo na českém trhu 75 rozhlasových stanic, z toho 8 celoplošných a 67 regionálních, 12 veřejnoprávních a 63 soukromých. Podle MediaProjektu, který v třetí tříleté fázi realizovaly společnosti GfK Praha, STEM/MARK a TN Sofres Factum na vzorku 30 tisíc respondentů poslouchalo rádio alespoň jednou týdně 89,9 procent populace ve věku 12-79 let, což představovalo 7,703 milionu lidí. Podíl regionálních stanic proti předchozímu roku poklesl na 52,5 procent.
Pozice nejposlouchanější stanice patřila v posledním roce minulého století Frekvenci1, kterou alespoň jednou týdně poslouchalo 1,687 milionu posluchačů, což představovalo o 98 tisíc lidí méně než v roce 1999. Na druhou pozici se vyšvihlo rychlým nástupem nov Rádio Impuls s týdenním zásahem 1,574 milionu lidí. Mezi lokálními a regionálními stanicemi mělo největší týdenní poslechovost nové Rádio Blaník s 437 tisíci poslouchači, těsně za ním figurovalo Country Rádio s týdenní poslechovostí 409 tisíc lidí a třetí pozici tentokrát obsadilo Rádio Orion, které dávalo přednost 396 tisíc lidí týdně.
Stanice | WR – MediaProjekt 2000 | WR – RadioProjekt I. – II.Q 2006 |
Frekvence 1 | 1687 tisíc (-98) | 1706 tisíc |
Rádio Impuls | 1574 tisíc (nevysílalo) | 1861 tisíc |
ČRo 1 – Radiožurnál | 1197 tisíc (-685) | 1371 tisíc |
síť Evropa 2 | 720 tisíc (+114) | 1737 tisíc |
ČRo 2 – Praha | 484 tisíc (-367) | 669 tisíc |
Radio Blaník | 437 tisíc (+297) | nevysílá (Rádio Blaník) |
Country Rádio | 409 tisíc (-45) | 247 tisíc |
Rádio Orion | 396 tisíc (-6) | 215 tisíc |
Rádio Černá Hora | 276 tisíc (-47) | 257 tisíc |
Kiss Hády | 258 tisíc (-16) | 212 tisíc |
Kiss 98fm | 223 tisíc (-8) | 150 tisíc |
Rádio Helax | 221 tisíc (-46) | 152 tisíc |
Rádio OK | 216 tisíc (+1) | 295 tisíc |
Rádio Zlatá Praha | 202 tisíc (-27) | 144 (Fajn Rádio) |
Kiss Morava | 207 tisíc (-4) | 192 tisíc |
Radio FM Plus | 205 tisíc (+1) | 173 tisíc |
Rádio Vysočina | 202 tisíc (-23) | 193 tisíc |
Rádio City | 197 tisíc (+20) | 147 tisíc |
Rádio Čas | 193 tisíc (+95) | 373 tisíc |
Rádio Krokodýl | 189 tisíc (-60) | 175 tisíc |
Rádio Zlín | 188 tisíc (-16) | 112 tisíc |
Radio Bonton | 173 tisíc (-18) | 140 tisíc |
ČRo Brno | 169 tisíc (+15) | 295 tisíc |
Rádio Contact | 161 tisíc (-35) | 116 tisíc |
ČRo Č. Budějovice | 162 tisíc (-15) | 141 tisíc |
Rádio Karolína | 156 tisíc (-11) | 86 tisíc |
Rádio Rubi | 152 tisíc (-14) | 77 tisíc |
Kiss Proton | 148 tisíc (+14) | 90 tisíc |
Rádio Faktor | 145 tisíc (+6) | 116 tisíc |
Kiss Publikum | 138 tisíc (+50) | 91 (Kiss Publikum) |
Rádio Brno | 133 tisíc (-2) | nevysílá (Rádio Petrov) |
Rádio Jih | 132 ttisíc (+1) | 96 tisíc |
Rádio Šumava | 126 tisíc (+32) | 95 tisíc |
Rádio Profil | 124 tisíc (-7) | 43 (Hey Profil) |
ČRo Hr. Králové | 123 tisíc (-2) | 90 tisíc |
Rádio Haná | 119 tisíc (+12) | 87 tisíc |
Rádio Most | 116 tisíc (-15) | 79 tisíc |
ČRo Plzeň | 116 tisíc (+21) | 135 tisíc |
Rádio Agara | 111 tisíc (+2) | 78 tisíc |
Radio Dragon | 109 tisíc (+14) | 82 tisíc |
Rádio North Music | 103 tisíc (+13) | 131 tisíc |
ČRo Ostrava | 103 tisíc (+14) | 99 tisíc |
North Music | 103 tisíc (+13) | 131 tisíc |
AZ Rádio | 101 tisíc (+4) | 121 tisíc |
Rádio Egrensis | 101 tisíc (+8) | 94 tisíc |
Rádio Relax | 95 tisíc (+1) | 122 tisíc |
ČRo Ústí n.L. | 94 tisíc (+30) | 81 tisíc |
Rádio Karyon | 90 tisíc (+12) | nevysílá (Blaník JM) |
ČRo Regina Praha | 87 tisíc (-3) | 72 tisíc |
Rádio Tep | 77 tisíc (-6) | nevysílá (Rádio Blaník) |
Rádio Apollo | 73 tisíc (-21) | 61 tisíc |
Rádio Delta | 72 tisíc (-1) | 85 tisíc |
Rádio Presston | 71 tisíc (-48) | nevysílá |
Rádio Crystal | 71 tisíc (-2) | 74 tisíc |
ČRo 3 – Vltava | 71 tisíc (-111) | 155 tisíc |
Rádio 1 | 70 tisíc (-13) | 81 tisíc |
ČRo Olomouc | 69 tisíc (+1) | 78 tisíc |
Rádio Life | 67 tisíc (-5) | 72 tisíc |
ČRo 6 – RSE | 64 tisíc (-125) | 43 tisíc |
Rádio Metuje | 60 tisíc (-14) | 94 tisíc |
Eldorádio | 57 tisíc (-1) | 33 tisíc |
Rádio Jizera | 55 tisíc (nevysílalo) | 70 tisíc |
Rádiohrad | 55 tisíc (-1) | nevysílá (Rádio Čas) |
V tabulce uvádíme týdenní zásahy stanic, které v roce 2000 překročily hranici 50 tisíc posluchačů. V pravém sloupci jsou uvedeny nejnovější výsledky těchto stanic podle průzkumu poslechovosti RadioProjekt. Pokud již rádio nevysílalo, je v závorce uvedena stanice, která ho na daném území nahradila. Výsledky z roku 2000 není možné jednoduše srovnávat s výsledky roku předchozího, protože byla změněna metodika průzkumu, obměnila se část realizátorů a zvýšil se vzorek respondentů.I tak na poli celoplošných stanic zaujme více než půlmilionová změna ČRo 1 – Radiožurnálu a mohutný nástup Rádia Impuls. Mezi lokálními a regionálními rádii si také nejvíce polepšily stanice sázející na osvědčenou domácí muziku, konkrétně rádia Blaník a Čas. Největší pokles postihl kromě stanic Českého rozhlasu Rádio Krokodýl a Helax.
IP Praha zastupující stanice Českého rozhlasu se přejmenovala na ARBOmedia a pod novým názvem dosáhla tržního podílu 27,4 procent. Vedoucí Media Marketing Services oslovoval 3,801 milionu posluchačů týdně při podílu na trhu 30,4 procent a na druhou pozici se díky zastoupení Rádia Impuls propracovala reklamní síť Regie Radio Music. Její stanice poslouchalo alespoň jednou týdně 3,554 milionu posluchačů při podílu na trhu 29,14 procent a RadioNetu patřilo 14,7 procenta.Bez zastoupení na trhu národní reklamy zůstala poslední stanice s podílem na trhu 0,8 procenta.