Historie MediaProjektu VIII. – Rok 2000

Osmý díl nového seriálu RadioTV se věnuje situaci v roce 2000, kdy se začala prosazovat nová generace rozhlasových stanic. Pozici nejposlouchanější celoplošné stanice poprvé získala Frekvence 1, pozice nejúspěšnější regionální stanice patřila Rádiu Blaník. Seriál vznikl ve spolupráci s oddělením obchodního marketingu Sun Media a díky vstřícnosti realizátorů – GfK Praha, STEM/MARK a TN Sofres Factum – kteří se na průzkumu poslechovosti podíleli.

V roce 2000 působilo na českém trhu 75 rozhlasových stanic, z toho 8 celoplošných a 67 regionálních, 12 veřejnoprávních a 63 soukromých. Podle MediaProjektu, který v třetí tříleté fázi realizovaly společnosti GfK Praha, STEM/MARK a TN Sofres Factum na vzorku 30 tisíc respondentů poslouchalo rádio alespoň jednou týdně 89,9 procent populace ve věku 12-79 let, což představovalo 7,703 milionu lidí. Podíl regionálních stanic proti předchozímu roku poklesl na 52,5 procent.


Pozice nejposlouchanější stanice patřila v posledním roce minulého století Frekvenci1, kterou alespoň jednou týdně poslouchalo 1,687 milionu posluchačů, což představovalo o 98 tisíc lidí méně než v roce 1999. Na druhou pozici se vyšvihlo rychlým nástupem nov Rádio Impuls s týdenním zásahem 1,574 milionu lidí. Mezi lokálními a regionálními stanicemi mělo největší týdenní poslechovost nové Rádio Blaník s 437 tisíci poslouchači, těsně za ním figurovalo Country Rádio s týdenní poslechovostí 409 tisíc lidí a třetí pozici tentokrát obsadilo Rádio Orion, které dávalo přednost 396 tisíc lidí týdně.




































































































































































































































































 Stanice  WR – MediaProjekt 2000  WR – RadioProjekt I. – II.Q 2006
 Frekvence 1  1687 tisíc (-98)  1706 tisíc
 Rádio Impuls  1574 tisíc (nevysílalo)  1861 tisíc
 ČRo 1 – Radiožurnál  1197 tisíc (-685)  1371 tisíc
 síť Evropa 2  720 tisíc (+114)  1737 tisíc
 ČRo 2 – Praha  484 tisíc (-367)  669 tisíc
 Radio Blaník  437 tisíc (+297)  nevysílá (Rádio Blaník)
 Country Rádio  409 tisíc (-45)  247 tisíc
 Rádio Orion  396 tisíc (-6)  215 tisíc
 Rádio Černá Hora  276 tisíc (-47)  257 tisíc
 Kiss Hády  258 tisíc (-16)  212 tisíc
 Kiss 98fm  223 tisíc (-8)  150 tisíc
 Rádio Helax  221 tisíc (-46)  152 tisíc
 Rádio OK  216 tisíc (+1)  295 tisíc
 Rádio Zlatá Praha  202 tisíc (-27)  144 (Fajn Rádio)
 Kiss Morava  207 tisíc (-4)  192 tisíc
 Radio FM Plus  205 tisíc (+1)  173 tisíc
 Rádio Vysočina  202 tisíc (-23)  193 tisíc
 Rádio City  197 tisíc (+20)  147 tisíc
 Rádio Čas  193 tisíc (+95)  373 tisíc
 Rádio Krokodýl  189 tisíc (-60)  175 tisíc
 Rádio Zlín  188 tisíc (-16)  112 tisíc
 Radio Bonton  173 tisíc (-18)  140 tisíc
 ČRo Brno  169 tisíc (+15)  295 tisíc
 Rádio Contact  161 tisíc (-35)  116 tisíc
 ČRo Č. Budějovice  162 tisíc (-15)  141 tisíc
 Rádio Karolína  156 tisíc (-11)  86 tisíc
 Rádio Rubi  152 tisíc (-14)  77 tisíc
 Kiss Proton  148 tisíc (+14)  90 tisíc
 Rádio Faktor  145 tisíc (+6)  116 tisíc
 Kiss Publikum  138 tisíc (+50)  91 (Kiss Publikum)
 Rádio Brno  133 tisíc (-2)  nevysílá (Rádio Petrov)
 Rádio Jih  132 ttisíc (+1)  96 tisíc
 Rádio Šumava  126 tisíc (+32)  95 tisíc
 Rádio Profil  124 tisíc (-7)  43 (Hey Profil)
 ČRo Hr. Králové  123 tisíc (-2)  90 tisíc
 Rádio Haná  119 tisíc (+12)  87 tisíc
 Rádio Most  116 tisíc (-15)  79 tisíc
 ČRo Plzeň  116 tisíc (+21)  135 tisíc
 Rádio Agara  111 tisíc (+2)  78 tisíc
 Radio Dragon  109 tisíc (+14)  82 tisíc
 Rádio North Music  103 tisíc (+13)   131 tisíc
 ČRo Ostrava  103 tisíc (+14)  99 tisíc
 North Music  103 tisíc (+13)  131 tisíc
 AZ Rádio  101 tisíc (+4)  121 tisíc
 Rádio Egrensis  101 tisíc (+8)  94 tisíc
 Rádio Relax  95 tisíc (+1)  122 tisíc
 ČRo Ústí n.L.  94 tisíc (+30)  81 tisíc
 Rádio Karyon  90 tisíc (+12)  nevysílá (Blaník JM)
 ČRo Regina Praha  87 tisíc (-3)  72 tisíc
 Rádio Tep  77 tisíc (-6)   nevysílá (Rádio Blaník) 
 Rádio Apollo  73 tisíc (-21)  61 tisíc
 Rádio Delta  72 tisíc (-1)  85 tisíc
 Rádio Presston  71 tisíc (-48)  nevysílá
 Rádio Crystal  71 tisíc (-2)  74 tisíc
 ČRo 3 – Vltava  71 tisíc (-111)  155 tisíc
 Rádio 1  70 tisíc (-13)  81 tisíc
 ČRo Olomouc  69 tisíc (+1)  78 tisíc
 Rádio Life  67 tisíc (-5)  72 tisíc
 ČRo 6 – RSE  64 tisíc (-125)  43 tisíc
 Rádio Metuje  60 tisíc (-14)  94 tisíc
 Eldorádio  57 tisíc (-1)  33 tisíc
 Rádio Jizera  55 tisíc (nevysílalo)  70 tisíc
 Rádiohrad  55 tisíc (-1)  nevysílá (Rádio Čas)


V tabulce uvádíme týdenní zásahy stanic, které v roce 2000 překročily hranici 50 tisíc posluchačů. V pravém sloupci jsou uvedeny nejnovější výsledky těchto stanic podle průzkumu poslechovosti RadioProjekt. Pokud již rádio nevysílalo, je v závorce uvedena stanice, která ho na daném území nahradila. Výsledky z roku 2000 není možné jednoduše srovnávat s výsledky roku předchozího, protože byla změněna metodika průzkumu, obměnila se část realizátorů a zvýšil se vzorek respondentů.I tak na poli celoplošných stanic zaujme více než půlmilionová změna ČRo 1 – Radiožurnálu a mohutný nástup Rádia Impuls. Mezi lokálními a regionálními rádii si také nejvíce polepšily stanice sázející na osvědčenou domácí muziku, konkrétně rádia Blaník a Čas. Největší pokles postihl kromě stanic Českého rozhlasu Rádio Krokodýl a Helax.


IP Praha zastupující stanice Českého rozhlasu se přejmenovala na ARBOmedia a pod novým názvem dosáhla tržního podílu 27,4 procent. Vedoucí Media Marketing Services oslovoval 3,801 milionu posluchačů týdně při podílu na trhu 30,4 procent a na druhou pozici se díky zastoupení Rádia Impuls propracovala reklamní síť Regie Radio Music. Její stanice poslouchalo alespoň jednou týdně 3,554 milionu posluchačů při podílu na trhu 29,14 procent a RadioNetu patřilo 14,7 procenta.Bez zastoupení na trhu národní reklamy zůstala poslední stanice s podílem na trhu 0,8 procenta.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: