Výsledky poslechovosti za poslední čtvrtletí loňského a první čtvrtletí letošního roku jsou známy již pět dní, takže přichází čas na tradiční ohlasy z rádií. Ředitelům rozhlasových stanic jsme položili tři otázky: 1. Jaký máte dojem z druhého výstupu RadioProjektu? 2. Jste vy osobně s vašimi výsledky spokojeni? 3. Překvapil vás nějaký výsledek? Zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali. Rádia, která se zatím nevyjádřila, mohou tak učinit dodatečně na adrese redakce@radiotv.cz, jejich vyjádření bude do článku doplněno.
Jan Neuman (Sun Media):
Již po prvních výstupech Radioprojektu jsem předesílal, že na hlubší hodnocení budeme potřebovat minimálně výstupy za 1 rok. Stále je tedy ještě brzo na přehnanou chválu či kritiku. Rozhlasový trh se každopádně jeví optikou Radioprojektu stabilnější než kdy dřív.
V Sun Medii vládne mírný optimismus. Rádia, ve kterých působíme, se vyvíjí pozitivně. Většina Hitrádií i Fajn Rádií potvrdila výrazně silnější postavení oproti Mediaprojektu.. Největší radost mám pochopitelně z velkých nárůstů poslechovosti Hitrádia FM Plus a Fajn North Music, příslibem je i nárůst Fajn Radia Life (nejmladší stanice z rodiny Fajn). Jistým zklamáním je naopak stagnace pražského Fajnu a pokles Hitrádia Vysočina (související zejména se vstupem E2 na jihlavsko, který ale nic nemění na vyjímečně silné pozici Hitrádia Vysočina na domácím trhu).
Z konkurenčních stanic je třeba vyjádřit respekt nad výsledky Rádia Impuls, kterému se dlouhodobě daří a zvýšilo svůj náskok oproti stagnující Evropě 2 a Frekvenci 1 (které významně poklesl tržní podíl).
Celkově jsem každopádně spokojený s kvalitou Radioprojektu i s tím, že se rozhlasový trh nemusí potýkat se stejnými problémy jako kolegové z tiskových médií v případě Mediaprojektu.
Daniel Rumpík (RádioOK):
Myslím si, že s výsledky posledních měření můžeme být spokojení. Míra navýšení DR v Královéhradeckém kraji i WR v Pardubickém kraji svědčí o určité stabilizaci naší pozice. Podotýkám, že i tentokrát jsou naše čísla rekordní. Je ale jasné, že jako východočeský regionální lídr jsme pod neustálým tlakem. I z toho důvodu chystáme řadu atraktivních zpestření v našem vysílání, které naše posluchače určitě potěší a zaujmou. Hlavně ale všem děkujeme za stávající přízeň!
Překvapuje mě zejména celkový nárůst posluchačů. Při změně metodiky jsem tento efekt čekal, přesto jsou celková čísla příjemným překvapením. Výsledky celoplošných stanic jsou jasným důkazem síly rozpočtů na out-doorovou prezentaci. Kvalita samotného programu dnes prostě a jasně sama o sobě nestačí. Jinak si myslím, že zadavatelé inzerce mohou být z celkového trendu spokojení.
Jiří Hrabák (Radio Impuls):
S výsledky jsme spokojeni, pro mne je ale zároven důležité „nahlédnout dovnitř“ dat. Jaké jsou poslechovosti v jednotlivých částech dne všední den versus víkend apod?.Otázkou je i jak se poslechovost vyvíjela v průběhu celého pololetí, tedy s jakými trendy můžeme počítat do budoucna.
Jan Pokorný (ČRo 1 – Radiožurnál):
1. Stejný jako z výstupu předchozího.
2. Nebyl bych spokojen ani kdybychom byli na vyšších příčkách.
3. Zatím ne. Myslím, že ani v dalších měřeních se velkého překvapení nedočkáme.
Martin Černý (Rádio Černá Hora):
1. Dojmy jsou jednoznačně příznivé. Byli jsme si vědomi toho, že právě druhý výstup z Radioprojektu bude releventní v tom smyslu, že teprve tato čísla potvrdí umístění stanice v žebříčku poslechovosti a bude možné z nich usuzovat trendovost. O to více jsme na výsledky těchto měření byli zvědavi. To, že jsme oproti vynikajícím výsledkům z prvního měření ještě výrazně posílili, nás utvrzuje ve správnosti cesty, kterou jsme během posledních let společně s kolegy nastoupili.
2. Nadšen.
3. Žádné extra velké překvapení se nekonalo. Líbí se mi, že Radioprojekt je schopen dostihnout i lidi mladé a zaměstnané, což je jistě přínosem.
Marek Berger (Rádio Krokodýl):
1. Dojem nemám. Mám radost z mírného růstu poslechovosti. Ostastní prozradí až podrobný rozbor Radioprojektu.
2. Dokud nebudu první, tak nebudu spokojen.
3. Nepřekvapil.
Pavel Hájek (Rádio North Music):
1. S výsledkem jsem velmi spokojen, nárust v týdnu o 22 tisíc je skvělá zpráva a zároveň velká výzva.
2. Jsem osobně spokojen hodně, i když ne všechny parametry vyšly podle našich představ, ale jak už jsem napsal, je to pro nás velmi inspirativní v další práci a především je potřeba poděkovat posluchačům za přízeň a
přivítat, podle tohoto výstupu, nové.
3. Víc než příjemně těch 22 tisíc plus v týdnu a také nárust o 8 ve dni. Další parametry potvrdily trendy a máme alespoň nad čím přemýšlet.
Martin Hroch (Radio Investments):
1. Neukazují se žádné dramatické pohyby ani něco, co bych mohl označit za trendy. zdá se mi, že je situace na trhu usazená a karty víceméně rozdány.
2. Ano, chtěl bych touto cestou i poděkovat kolegům za odvedený velký kus práce. Nárůst Country rádia je jistě zadostiučiněním pro všechny zúčastněné, Beat vyvrací teorie šířené různými „rozhlasovými experty“, že rockové rádio nemá šanci na úspěch. U Kissu 98 mě těší nárust týdenní poslechovosti a Rádio 1 potvrzuje svoje postavení mezi tzv. alternativními formáty.
3. Výborně si vede podle mého názoru Classic, v té souvislosti mě opět přepadá myšlenka udělat jazzové rádio (nevíte o kmitočtu v Praze???? :-))
Petr Dvořák (Rádio City):
Radioprojekt nastavil základní úrovně pro další hodnocení a rovnávání. Z tohoto pohledu vnímám naše výsledky jako velmi dobré a velice uspokojivé. Máme za sebou nelehkou sezónu. Před necelým rokem naše řady bleskově opustil obchodní ředitel L. Nádvorník. Jeho odchod byl jednoznačně k tíži naší společnosti – přetahování lidí, přetahování klientů… Takže výborná poslechovost City i Blaníku ukončuje období nepříjemné nejistoty a nestability.
Oběma našim stanicím vzrostl podíl na pražském trhu, Blaníku o 20% a City dokonce o 40%! Mezi lokálními stanicemi v Praze je Blaník lídrem v podílu na trhu, u ženského publika je Blaník první a City třetí. City je ve „své“ cílové skupině 20-39 let také lídrem mezi lokálními hitovými stanicemi. Jsme tedy samozřejmě moc a moc spokojeni.
Jinak na pražském trhu očekávám v dohledné době velké změny. Kiss má stejný podíl na trhu jako Expres, a to zřejmě naznačuje, že rádio, „do kterého mají muži vstup zakázán“, je projektem bez výraznějších šancí. Vlajková loď Stamfordu v Praze, Fajn, uvízla dlouhodobě na mělčině. Zdá se, že tento produkt vzbuzuje zjevně větší nadšení u svých tvůrců než u posluchačů. Hey své hledání místa na trhu, jak se zdá, opepří co nevidět další programovou změnou.
Takže se všichni máme na co těšit. Na shledanou u příštího Radioprojektu !