Téměř dva roky po vstupu italského investora do pražské Radia Bonton dojde k definitivní změně názvu. Po přechodném období, kdy se stanice nazývala Bonton Radio DeeJay, se od září zbaví posledního pouta se svou bývalou mateřskou firmou a přejmenuje se na Radio DeeJay. Změnu názvu schválila na svém poslední zasedání Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Společnost EleMedia zakoupila v září 2002 34 procent licencované společnosti Radia Bonton. Po uplynutí ochranné dvouleté lhůty ovládla i zbývajících 66 procent. Generálním ředitelem stanice zůstal Radek Velechovský, který serveru RadioTV přiblížil důvody tohoto kroku.
Proč ke změně dochází právě nyní?
Italská společnost Elemedia vstupovala na český trh se záměrem používat úspěšnou značku DEEJAY i na našem trhu.
Proto se také obě strany při prodeji dohodly, že součástí smlouvy o převodu akcií mezi Bontonem a Elemedií, bude časové omezení užívání značky Radio Bonton.
To by nás samozřejmě dříve či později nutilo ke změně názvu. Obecná znalost značky Bonton je natolik silná, že jsme prosadili postupný přechod s mezistupni Bonton Radio Deejay a nyní Radio Deejay. Druhý stupeň přeměny názvu přichází ve chvíli, kdy nehrozí, že by značku Radio Bonton mohl v dohledné době někdo koupit, užívat a profitovat tak na našich letitých investicích. Na druhou stranu přichází tato změna ve chvíli, kdy jsme pro povědomí značky DEEJAY už něco udělali.
Jak myslíte, že se změna projeví ve výsledcích Mediaprojektu, kde, jak známo, má znalost značky zásadní vliv? Byla aklimatizační doba dostatečná?
Osobně bych ještě počkal, a ještě více komunikoval DEEJAY. Na druhou stranu každý den zbytečně investujeme do značky, kterou za čas přestaneme používat a to jistě není strategická cesta. V této situaci je definování ideálního termínu velmi náročné.
Jednoznačně jde o to neztratit ty posluchače, kteří nás znají, poslouchají, identifikují v dotaznících Mediaprojektu. Domnívám se, že s nimi se při použití vhodného nástroje dá komunikovat prostřednictvím stanice. Pak jsou tu ještě ti, kteří nás neposlouchají a s těmi bychom ve snaze získat je, museli komunikovat ať už by název byl jakýkoli. Je to tedy boj o schopnost našich posluchačů identifikovat nás v Mediaprojektu. Ten se odehraje převážně v éteru. Celá problematika je značně složitá a čas ukáže, zda bylo řešení správné. Faktem zůstává, že podmínky smlouvy nás nutí změnu udělat.