Výběrové řízení o prodejce reklamního prostoru na Českém rozhlase v letech 2006 až 2009 bylo zrušeno. Vyplývá to z informací serveru Centrální adresa, který zveřejňuje údaje o veřejných zakázkách a dražbách. Stalo se tedy to, co požadovala mediazastupitelství MMS a RRM, podle kterých podmínky této soutěže diskriminovaly jiné subjekty, než současného prodejce reklamního času na ČRo – společnost ARBOmedia.
Media Marketing Services kritizovala konkrétně dvě podmínky tendru. Jednak hodnotící kritérium o celkovém obratu uchazeče, které logicky zvýhodňovalo společnosti prodávající reklamu v televizích, a také podmínku, že uchazeč nesmí být majetkově propojen se subjekty vlastnícími podíl v soukromé rozhlasové stanici. MMS kritizovala podmínky tohoto řízení také v otevřeném dopisu generálnímu řediteli ČRo Václavu Kasíkovi.
„Jsme zaskočeni přístupem vedení Českého rozhlasu k této veřejné zakázce,“ říká k celé záležitosti Daniel Sedláček, jednatel společnosti Media Marketing Services s.r.o., a dodává: „Zrušení veřejné zakázky očividně kontrastuje s předcházejícími vyjádřeními představitelů ČRo, ve kterých i po našich připomínkách a protestech zadávací podmínky této veřejné zakázky obhajovali.“
„Zjevná nejistota a nerozhodnost vedení ČRo je o to více znepokojující vzhledem k tomu, že jde již o druhou veřejnou zakázku ČRo v hodnotě několika desítek milionů korun, která byla v posledních dnech zrušena. Doufáme, že formální pochybení uvedené ve zdůvodnění zrušení veřejné zakázky nebude jedinou změnou v zadávacích podmínkách nové veřejné zakázky, ale že zde budou zohledněny i naše ostatní oprávněné připomínky,“ říká tiskový mluvčí MMS Tomáš Němčanský.
Podle neoficiálních informací by mělo být brzy vyhlášeno nové výběrové řízení, které nebude obsahovat hodnotící kritérium v podobě celkového obratu. Zda bude znovu účast znemožněna společnostem provázaným se soukromými stanicemi, zatím není známo.
„Jak ukazuje zkušenost rozhlasového mediazastupitelství RRM, není majetkové propojení RRM a rozhlasové stanice Frekvence 1, tj. hlavního konkurenta Rádia Impuls, překážkou dlouhodobého oboustranně výhodného zastupování Rádia Impuls právě společností RRM,“ argumentuje proti této podmínce Němčanský.
RadioTV dosud nezískalo oficiální vyjádření Českého rozhlasu k důvodům zrušení výběrového řízení. Podle MMS tento svůj krok zdůvodnil „formálním pochybením v stávajících zadávacích podmínkách spočívajícím v nevhodně zvolených hodnotících kritérií tím, že hodnotící kritérium se shodovalo s kvalifikačním kritériem.“