Rakouská stanice Energy nadále pracuje na posilování své pozice. Součást mezinárodní sítě rádií NRJ, která je doma ve Francii, se snaží vymýšlet nové produkty. Díky nim se jí jen v prvních dvou měsících letošního roku zvedl obrat o 20%. K událostem posledních dní patří ale určitě i výstava CeBIT. Ta nabídla návštěvníkům vlastní rozhlasovou stanici.
NRJ chce posílit svou pozici v Rakousku
Francouzská skupina NRJ se rozhodla posílit pozici svého rádia ENERGY Wien 104,2. V současné době se testuje fungování současného stavu a pak se navrhnou možné změny, řekl francouzskému finančnímu listu Les Echos předseda představenstva NRJ Group v Paříži Marc Pallain. Skupina NRJ podle serveru Radiowoche.de v posledních deseti letech v Rakousku masivně investovala a chce i v budoucnosti profitovat z výsledků své práce. Začíná se proto jednat s různými partnery o spolupráci na různých úrovních. NRJ věří v hodnotu své značky a v know-how lokálního týmu.
Jak už jsme Vás informovali v lednu rádio Energy Wien prošlo po roce relaunchem programu. Restrukturalizace ale postihla i oddělení marketingu. „Chci společně s mým týmem vybudovat s našimi stávajícími klienty dlouhodobá partnerství. Top podnikům Rakouska chceme nabídnout naše kompetence a přímý kontakt k mobilní cílové skupině 14-35 let. A to skrz rádio, online, multimédia nebo na řadě akcí pořádaných Radiem Energy 104.2,“ řekl nový šéf marketingu Alexander Wagner.
Ve vysílání se objevují na rozhlasovém trhu nové formáty. První hra pokru v německojazyčném éteru – Der Teufel spielt Poker – Ďábel hraje pokr. Dále například první housový pořad v Rakousku Energy 104,2 Club Files. Tyto formáty mají umožnit klientům ještě víc zacílit své spoty na určitou cílovou skupinu.
Úspěchy se rýsují i na poli online. Rádio našlo partnera, který prodává i internetovou stránku energy.at. Ta má začátkem dubna projít faceliftem. Postupně se uvádí do provozu tématické stanice nebo online televize NRJ TV. Klienty a partnery chce Energy lákat i na velké akce. Prvním krokem byl koncert Craiga Davida v Babenbergské pasáži realizovaný s partnery Sony Ericsson a Nivea. „Nálepka top akce posouvá sponzory takovéhoto podniku do centra pozornosti a oni si toho umí vážit,“ říká Alexander Wagner.
Že je toto cesta, která přináší zisky, dokládají první čísla. V lednu a v únoru se obrat Energy zvýšil oproti minulému roku o více než 20%. A tendence je stoupající, pochvaluje si nový šéf marketingu Wagner.
CeBIT měl své rádio
Po dobu konání veletrhu CeBIT vysílalo místní letiště vlastní rozhlasovou stanici. Využilo k tomu frekvenci 107,4 MHz, která se používá na vysílání speciálních veletržních rádií. Z proskleného studia přímo na letišti se vysílalo 24 hodin denně. Program byl k mání i jako stream na webu letiště www.hanover-airport.de. Na zahájení vysílání přišel i ředitel letiště Dr. Raoul Hille, který poskytl stanici malý rozhovor. V něm mj. přiblížil, co cestující čeká na Velikonoce. Stanice vysílala samozřejmě hudbu, informace, které se týkají letiště, dovolené, zprávy o dění na CeBTu a samozřejmě také regionální zprávy z Hannoveru a okolí. Pro pozdravy a hudební přání sloužila posluchačská hotline.