S Michelem Fleischmannem nejen o Inforadiu, ale i o stále poslouchanější Frekvenci 1, o snaze skupiny získat stále silnější pozici na rozhlasovém trhu, o průzkumech poslechovosti a digitální televizi. Radiotv.cz se pokusilo získat i nějaké informace o DeeJay radiu, které mění svého majitele. Vzhledem k tomu, že návrh bude na RRTV prezentován až tento týden, nic nového se nám zjistit nepodařilo.
Jaké úmysly máte s Inforadiem? Dříve jste rádio prezentoval jako čistě zpravodajskou stanici, ale současná podoba rádia je spíše „hudební rádio s informačními vstupy“?
MF: Rád bych zdůraznil, že jsem nikdy nemluvil o čistě zpravodajském rádiu, ale o rádiu informačním. Moderní informační rádio musí být posluchačsky atraktivní, aby oslovilo cílovou skupinu, pro kterou je určeno, tedy v našem případě pro všechny mladé, kteří žijí ve velkoměstě.
Ve výzvě Rádia Limonádový Joe k zahájení správního řízení se společností Max Loyd se dočteme, že skutečný, tedy vysílaný mluvený program Inforadia je „naprosto amatérský, bezobsažný a povrchní. Kvalita moderování je neprofesionální a blíží se amatérismu z počátku 90. let, z dob vzniku prvních privátních stanic v ČR.“ Co byste řekl na toto tvrzení, dokážete ho vyvrátit svým názorem na kvalitu mluveného slova na Inforadiu?
MF: Postupně nabývám dojmu, že výpady Radia Limonádový Joe vůči Info Radiu neskončí asi nikdy… Info Radio kombinuje hudbu s informačními vstupy a samozřejmě vysílá podle licenčních podmínek.
Proč jste „nepřijal“ či nerespektoval rozhodnutá soudu o odnětí licence? Společnost Max Loyd byla povinna k 28.1. 2005 vysílání radia ukončit…..
MF: To je jedna z interpretací, se kterou jsme my ale nikdy nesouhlasili, a v tomto ohledu je podstatné, že nám licence byla Radou následně potvrzena. Podtrhuji, že vysíláme podle řádné licence a naše vysílání zcela splňuje její podmínky.
Vyplatí se vůbec dělat rádio na vysílači pro Žižkov a Vinohrady?
MF: Jsem přesvědčen, že ano.
Jaké jsou vaše plány s Rádiem DeeJay? Půjde o taneční rádio? Vím, že jde o informaci s předstihem, ale přesto bychom ji rádi měli…
MF: V současné době čekáme ve věci změny vlastnictví rádia DeeJay na vyjádření RRTV, jejíž rozhodnutí nechci jakkoli předjímat. Takže se nemohu k tomuto rádiu jakkoli vyjadřovat.
Jaký důvod vedl úspěšného italského investora EleMedia k prodeji rádia? A co se může změnit tím, že rádio přechází pod skupinu Lagardére?
MF: První otázka není určena pro mne, takže ji bohužel nemohu zodpovědět. Naše skupina neustále hledá příležitosti, jak posílit své postavení na českém mediálním trhu. Když jsme byli majiteli rádia DeeJay osloveni, nabídku jsme vyhodnotili a dospěli k názoru, že je pro nás zajímavá, a tak jsme vstoupili do jednání. Nyní je žádost o změnu vlastníka na RRTV, která musí rozhodnout a do té doby by nebylo profesionální poskytovat bližší informace.
Jaké city chováte k Radiu Impuls? Spolu se stále úspěšnější Frekencí 1 proti němu bojujete, ale zároveň ho prodáváte…
MF: Impuls je náš klient, mediálně jej zastupujeme.
Kde je podle vás příčina toho, že F1 poráží v posledních letech Impuls? (a nechci odpověď, že je to dobré rádio. To bylo vždy, odklonilo se od ženského rádia, a najednou začalo fungovat a získávat posluchače… Proč?)
MF: Za úspěchem Frekvence 1 je dlouhodobá práce s formátem. Práce s hudebním mixem, moderátory a v propagaci a marketingu. Od nikoho se neodkláníme, ale vždy se našim posluchačům přibližujeme, a to jak ženám, tak mužům.
Nemyslíte si, že po vstupu Eurocastu Impuls jakoby ustrnul a je až příliš založen na průzkumech?
MF: Toto je vhodná otázka pro vedení Radia Impuls, nikoli pro mne.
Kdo nahradí Kateřinu Fričovou na místě generálního ředitele RRM? Tak velká síť stále nemá nikoho v čele, jak to řešíte? Kdo dělá tuto práci?
MF: Ano, pozici generálního ředitele skupiny Lagardere Active Radio International CZ nemáme skutečně obsazenu. V současné době ji zastřešuji já a intenzivněji se opírám o úsekové ředitele, kteří jsou profesionálové ve svých oborech.
Necítíte nějaké ohrožení ze stále vzrůstající síly sítě MMS? Proč myslíte, že získává tolik nových rádii?
MF: Ohrožení rozhodně necítíme, nicméně v našem podnikání je obezřetnosti třeba neustále, a to bez ohledu na činnost MMS. My naše aktivity permanentně rozšiřujeme, a tak posilujeme naši pozici na trhu.
Jaké jsou plány s digitální televizí, do níž chce Lagardére spolu s F1 a E2 investovat cca miliardu korun? Má šanci na úspěch TF1 a TE2? Čím by mohla zaujmout?
MF: Jde pro nás o klíčovou otázku. Chceme se prosadit na trhu digitálních televizí s oběma projekty, proto se opíráme o naši znalost trhu, o úspěšné formáty a o naše značky. Máme rozsáhlé zázemí v naší mateřské skupině Lagardere, která televize provozuje ve Francii i v dalších zemích. Takže problematice rozumíme a jsme připraveni nabídnout našim divákům skutečně atraktivní programy — TF1 se zaměřením na ženy a TE2 jako hudební televizi.
TF1 má být zaměřena na ženy. Budete využívat zkušeností z F1 a jakých? TE2 má být naopak zaměřena na mladého diváka… pro E2?
MF: Ano, přesně tak – v obou našich televizích budeme využívat zkušeností jak z našich rádií, tak i z našeho zahraničního televizního zázemí.
V květnu jste mluvil o účasti v tendru na zastupování české televize. Jak to dopadlo a kde nápad vznikl? Souvisel i s plánem na digitální televize?
MF: Iniciátorem byla samozřejmě Česká televize, které měla končit smlouva s agenturou ARBOmedia, takže hledali nástupce. Ano, měli jsme zájem, neboť jsme byli schopni nabídnout naše dovednosti z mediálního trhu i pro ČT, a předpokládám, že stejnou službu v prodeji reklamního času nabídneme i novým digitálním televizím. Takže i když je záležitost s ČT bohužel uzavřena, věřím, že trh televizní reklamy je pro nás do budoucna naopak plný příležitostí.
Jak hodnotíte nový průzkum poslechovosti?
MF: Nový výzkum přináší lepší metodiku pro rádia, takže jej vítám. Cílem je mít obecně uznávané průzkumy, které budou validní a dostanou důvěru trhu.
Podle nového průzkumu je totiž Evropa 2 nejsposlouchanějším rádiem……
MF: První oficiální výsledky nového Radio Projektu by měly být v květnu příštího roku, takže jistě pochopíte, že s hodnocením počkám až na ně.