Koncem minulého roku jsme Vás jako první informovali o tom, že Frekvence 1 plánuje spuštění dvou nových webových stanic. Ačkoliv vysílání stanic Frekvence 1 Romantika a Frekvence 1 Legendy bylo možno poslouchat z internetu již od počátku roku, oficiální vysílání začalo 16.ledna 2007.
Před tím, než byla obě rádia vpuštěna do éteru, bylo nutné vychytat „mouchy“. Zvuk nebyl kvalitní, hlasitost nedostačující a bylo slyšet i občasné přeskoky. Vše je nyní v pořádku a již od rána moderátoři rádia Frekvence 1 avizují vysílání nových stanic. Komu jsou rádia určena? „Obě rádia jsou určena především těm příznivcům rádia Frekvence 1, kteří by rádi poslouchali romantické či goldové songy ještě ve větší míře, než je prezentuje tradiční Frekvence 1, a mají přístup na internet. Obě rádia jsou koncipována jako hudební, tedy bez mluveného slova, a dále rozvíjejí hudební dramaturgii stávající Frekvence 1, která je založena na známých a oblíbených hitech. Proto si obě webová rádia ponechávají ve svém názvu též název této populární rozhlasové stanice,“ uvádí Richard Klatovský, mluvčí Frekvence 1.
„Posluchači rádia Frekvence 1 Legendy uslyší nonstop největší legendy světové i české hudební scény a nejlepší goldové songy. Rádio Frekvence 1 Romantika je zase plné největších balad posledních 25 let. V obou případech bez mluveného slova a reklam,“ zdůrazňuje Barbora Tachecí, ředitelka programu Frekvence 1. „Obě naše nová rádia stavíme na zavedené značce Frekvence 1 a na atraktivním hudebním programu a do budoucna je čeká velký rozvoj.“
Nespornou výhodou nových rádií je jejich interaktivita. Posluchači mají možnost hlasovat o svém oblíbeném songu a tak následně ovlivnit jeho rotaci. Samozřejmě nesmí chybět diskusní fórum. Pokud naladíte rádio Frekvence 1 Legendy, uslyšíte interprety jako Beatles, ABBA, Elvis Presley. Nechybí ani česká klasika Olympic či Katapult. Romantika pak nabídne největší balady posledních 25 let – například Bryan Adams, Jožo Ráž či Roxette.
Jak se k vysílání obou rádií můžeme dostat? – „Naše nová rádia Frekvence 1 Legendy a Frekvence 1 Romantika lze naladit jen na internetu, tradičním rozhlasovým způsobem vysílá i nadále jen celoplošné rádio Frekvence 1,“ shrnuje Matouš Rek, ředitel marketingu a komunikace tohoto rádia. „V současné době investujeme do internetových aktivit mnoho energie i finančních prostředků, protože v něm vidíme zajímavou cestu, jak dostat náš atraktivní rozhlasový obsah ke stávajícím i novým posluchačům. Kromě toho internet přináší i možnost rozvíjení našeho hlavního obsahu, jako je právě nová stanice orientovaná na romantické songy či stanice hrající songy legendárních interpretů.“
Mediální koncern Lagardere, který v ČR provozuje Frekvenci 1, Evropu 2, rádio Bonton a Info Radio, je na českém trhu prvním tradičním komerčním vysilatelem, který razantně vstupuje na pole internetových rádií.