Martin Hroch & Charlie Kasal: Nikdy není dost!

radiotv22Zdá se, že rockové Rádio Beat se přesně trefilo do vkusu té „tvrdší a rockovější“ části posluchačů. Martin Hroch, ředitel stanice, nemůže být s raketovým startem této stanice nic než spokojen. A to, podle jeho slov, dokonce velice.

Jak jste spokojeni s rozjezdem Beatu?

Velice.

V jednom z vysílání Beatu jsem zaslechla stížnost posluchače, že je rádio „moc rockově“. Byla to vtipná poznámka, jak však v těchto chvílích reagovat? Stanice přece získala licenci jako jediné rockové rádio v Praze, protože právě tento formát tu chyběl. Co vás vedlo k tomuto výběru?

Já jsem takovou stížnost nezachytil, takže se nemohu vyjádřit, ale mám spíš ohlasy od posluchačů, kteří volají po tvrdší produkci. Máme v programu pár pořadů, ve kterých se snažíme jejich představy naplňovat. Například nedělní Hard and heavy nemá myslím v českém éteru konkurenci. Volba pro rock byla jasná, není to sice formát většinový, ale je největší z „menších“. Dodržíte-li potom určitou úroveň vysílání, obalu, produkce a promotion, může i takový formát fungovat jako doplňkový alternativní program pro poměrně široké spektrum posluchačů.

Rádio Beat určitě ubralo takovým stanicím, jako je Radio 1. Tato, dříve více rocková stanice, změnila postupně svůj formát. Jaký vy plánujete další vývoj?

Narážíte-li snad na to, že bychom plánovali změnu žánru a odklon od rocku, pak mohu naše posluchače ujistit, že k tomu nemáme nejmenší důvod.

Jaký je vztah mezi Beatem a Kissem – před Beatem byl právě Kiss nejrockovějším rádiem. Nepřicházíte tak o „posluchače z vlastních řad“?

Kiss má svoji „Rockovou sobotu“ a to je tak asi vše, co na něm z rocku zbylo. Já nevidím možnost luxusu programovat stanici tak ohleduplně, aby nebrala posluchače vašeho duopolu, jistě jde tento fakt minimalizovat, ale Beat má ambice být velkým hráčem na pražském trhu, a tak nemůžeme šetřit nikoho.

Jaký je váš názor na „staronové“ Radio Olympic? To se vám formátem přiblížilo natolik, že s ním Rada RTV zahájila správní řízení…..

Vyjádřím se k „novému“ Olympicu jedinou větou: Je to demonstrace nedostatku vlastních nápadů a myšlenek.

Jak tedy přesně definujete Vaši konkurenci?

Přesně řečeno, přímou konkurenci v tuto chvíli nevidím.

Představte nám Beat po programové stránce. Bude se program dále měnit nebo je víceméně stabilní?

Stabilita programu je ideální stav (tím ovšem nemyslím zakonzervovat se a zcela ignorovat nové trendy, nápady a nevyvíjet se). Stabilitu vidím v tom, že řekne-li se rádio Beat, každý si vybaví muziku, bigbeat či rock, styl stanice třeba i styl života, určité postoje a názory. Pak si to rádio pustíte a ono to tam všechno je.

Jakou očekáváte poslechovost? Vím, lidé neradi v tomto směru typují, ale přece jen – jaké jsou vaše cíle?

Mohu celkem odhadovat příští průzkum, ale netroufnu si na ty následující, budou zde nové stanice a možná jiná situace na celém trhu, takže budu tipovat jen příští Mediaprojekt a tam čekám příznivý trend.

Kdy budou mít posluchači možnost spatřit vaše internetové stránky?

Zrovna dnes jsme nad tím seděli, pracujeme na nich a termín tipnu na červenec až srpen.

Nyní něco k vaší osobě… tato práce je v jistém smyslu daleko více „konkrétnější“ než byla vaše práce v Kissu. Jak ji hodnotíte a jste spokojen?

V Kissu jsem konzultoval strategii programu, výzkum a analýzu trhů i program jako takový, mluvil jsem do promotion a pod. To je zkušenost skvělá a rozjíždíte-li rádio v tak nahuštěné konkurenci, jako je Praha, pak se vám tohle všechno hodí. Největší rozdíl je v tom, že nyní mám odpovědnost i za obchod, hospodaření a výsledky celé stanice. Ta změna je docela příjemná, je to nová příležitost. Jinak stále pokračuje moje konzultační činnost pro skupinu rádií Kiss. A jestli jsem spokojen? Nejvíc jsem spokojený se senzační partou lidí, která se okolo rádia dala dohromady. Od spolumajitele Charlieho Kasala, přes moderátory, lidi z obchodu, účetní až k externím spolupracovníkům. Jsme malá ale silná partička.

Na závěr jedna taková víceméně laškovná otázka, která by však jistě čtenáře zajímala – za kolik jste licenci od Kasala koupili? :-))

Vzhledem k tomu, že Charlie sedí vedle mě v kanceláři tak se ho hned zeptám…
Charlie Kasal odpovídá: „Nikdy není dost!“
Struktura společnosti Broadcast Media je 66% Charlie Kasal a 34% společnost Radio Investments s.r.o.
Děkuji za rozhovor.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .