Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy už několik dní, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali. Pokud máte zájem svůj názor do článku doplnit, pošlete jej na adresu redakce@radiotv.cz do pátku.
Jaromír Ostrý – ČRo Brno: Někdy se to stává – svírá vás pocit, že jdete dolů a pak se najednou
ocitnete nahoře. Je to příjemný pocit – v životě i v práci. Když jsem gratuloval Báře Tachecí k vynikajícím výsledkům Frekvence 1 a připojil citát G.B.Shawa, asi jsme oba cítili, že tento slavný muž musel někdy pracovat v rádiu. Ten citát zní: Pesimista je člověk, který se necítí
dobře, když se cítí dobře, jelikož se obává, že se bude cítit hůře, až se bude cítit lépe.
Barbora Tachecí – Frekvence 1: Klíčový je pro mě dlouhodobý vývoj Frekvence 1 – a ten je velmi úspěšný. Frekvence 1 je absolutně nejposlouchanějším rádiem všedního dne prakticky v celé době mezi 8. až 18. hodinou, tedy v čase, kdy vysílá své originální programové bloky. Jsme posedlí vytvářením unikátních rozhlasových konceptů a je zjevné, že se to vyplácí.
Jaromír Maceška – Radio Jizera: Poslední čísla pro nás na Jizeře dopadla dobře. Vzestup o 10 tisíc „včera“ na 41 tis.a o 8 tis. v týdnu na 69 tis.je velmi solidní výsledek. Znepokojuje nás snad jen
stále málo posluchačů v konkrétní cílovce 40-49. Ale u malých rádií je ta přesnost čísel při rozpadu na jednotlivé kategorie ne vždy zcela přesná, a tak význam
posledního měření příliš nepřeceňujeme i když pro nás dopadlo celkově opravdu dobře. Jsme rádi, že se potvrdila naše dominantní pozice na Mladoboleslavsku, když přímo ve
městě máme 29 000 posluchačů a že se zvedla poslechovost rána i share. Dobrá pro nás je i stále dlouhá průměrná doba poslechu. Asi stejně jako ostatní i my jsme zvědavi,
co udělá s čísly nový způsob měření, jehož výsledky bychom měli znát již příště.
Pavel Lupjan – MMS: Zveřejnění výsledků nepřineslo žádná překvapení. Změny tržních podílů rozhlasových mediazastupitelství se pohybují bezpečně v intervalu statistické chyby. Jsem přesvědčen, že aktuální stagnace celkové poslechovosti, resp. její mírný pokles vyjádřený poklesem hodnoty ukazatele weekly reach, je jen dočasná a že se rádio jako celek v příštích obdobích opět vydá na cestu vzhůru.
Martin Konrád – RRM: Jsme rádi, že se potvrzuje naše dlouhodobá obchodní strategie, která kombinuje sílu celoplošných stanic Frekvence 1, Radio Impuls a Evropa 2 s dynamikou a přesným cílením regionálních stanic (RockZone 105,9, Info Radio). Naše obchodní strategie bude v tomto duchu pokračovat i nadále. Frekvenci 1 za poslední pololetí přibylo mezi posluchači 17 000 mužů a 24 000 žen; velmi cenný je pro nás též nárůst celkového počtu posluchačů v Praze. V případě Evropy 2 tyto výsledky ukázaly, že její pozice v cílové skupině 12 až 39 let je skutečně neotřesitelná.
Marek Berger – Radio Krokodýl: S novými čísly Rádia Krokodýl jsme samozřejmě spokojeni. Hodně sil a prostředků v posledních měsících věnujeme efektivnímu promotion Rádia Krokodýl a také pečlivě analyzujeme potřeby našich posluchačů, abychom stále mohli přinášet tak úspěšný program jako doposud. K nárůstu +19 000 denní poslechovosti jsme také ve městě Brně nejposlouchanějším rádiem vůbec, máme víc posluchačů než regionální a celoplošné stanice.
V atraktivní skupině 20 – 49 let má Rádio Krokodýl stabilně vysoké podíly na trhu ze všech brněnských stanic a navíc vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných posluchačů, podnikatelů a vysoce postavených managerů rozhodujících ve firmách.
Chci poděkovat posluchačům i našemu teamu v Radiu Krokodýl.
Jiří Hrabák – Radio Impuls: Výsledky už pomalu můžeme brát jako historii, protože nevíme, jak se
Radioprojekt bude od Mediaprojektu lišit. Zveřejněné testy Radiprojektu naznačovaly, že dost. Od Radiprojektu očekávám především možnost pružně reagovat na požadavky či názory rádií. Tedy přednost vidím v nezávislosti
Radiprojektu na tiskovém trhu.
Zpět ale k posledním výsledkům. Obecně potvrdily, že buď MediaProjekt nebo realita svědčí konzervativnějším formátům. Frekvenci 1 blahopřeji, protože, domnívám se, je to poprvé v historii, kdy soukromé rádio „porazilo“ Radiožurnál ve všech základních ukazatelích.
Co se týká Impulsu – díky za nárůst, i když malý a jsem spokojen i s tím, že v naší cílové skupině /20-49/ se nám stále daří. Doufám, že to i nadále bude jeden z rozhodujících ukazatelů při rozhodování zadavatelů reklamy.
Petr Vladyka – Evropa 2: Meziroční srovnání poslechovosti, jako nejdůležitější ukazatel úspěchu rádia, pro Evropu 2 vyznívá po těchto výsledcích opět skvěle. I v dalším kvartálu budeme bojovat o to, aby se nám opět podařilo překonat čísla, která nám Mediaprojekt naměřil před rokem, což by v takovém případě znamenalo další dlouhodobý a kontinuální růst naší trendové hudební stanice pro mladé.
Josef Hejl – Radio Rubi: Zdravím Vás, výsledky jsou úmerné nasim moznostem zásahu posluchacu, vcelku spokojenost.
Mirek Pifka – Radio Helax: Zase jsme z toho všichni na prášky. Prostý lid najednou zastavuje
moderátory, redaktory, Helax hlídku i naši uklízečku na ulici a chtějí autogramy. Já každou chvíli očekávám nabídku od Paroubka k vedení Ministerstva pro novinářskou etiku.
Výborný výsledek je ostatně jeho zásluha. Zatímco on chce využít Marťany ke schvalování zákonů ve prospěch lidu této země, my jsme využili tuto cílovku ke zvýšení naší poslechovosti. Celou jejich planetu jsme natřeli
do naší (červené) barvy a navíc jsme ke všem příletovým trasám umístili billboardy, propagující tu správnou frekvenci. Začali jsme rovněž hrát pohodovou marťanskou muziku.
Se změnou metodiky dotazování očekáváme opět prudký pokles, protože jen každá osmá marťanská domácnost disponuje telefonem. Ale nás to nějak nesere, protože jsme si na nízká čísla zvykli. Kolegyně Táňa by chtěla prostřednictvím serveru RADIOTV poděkovat
agenturám Gfk a Median – podařilo se jí díky nejoptimističtější sázce na výsledek poslechovosti Helaxu vyhrát. A v banku bylo celých 600Kč. To budou Vánoce!