Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy celý týden, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.
Daniel Sedláček – Media Marketing ServicesNové výsledky Mediaprojektu mě velmi potěšily. MMS se podařilo, díky vývoji poslechovosti stanic sítě HIT i díky nově zastupovaným stanicím Country a Tep výrazně upevnit pozici na rozhlasovém trhu. Country ráRadio zůstává, i přes mírný pokles posluchačů nejposlouchanější pražskou regionální stanicí v Praze dle podílu na trhu.
Pokračující nárůst poslechovosti rádia Impuls patří v poslední době k Mediaprojektu stejně, jako rostoucí poslechovost rádia Blaník. U Blaníku stojí jistě za zmínku, že v podílu na trhu předstihl celoplošnou Evropu 2.
Příjemně mě překvapily první výsledky rádia Vranov (44 tis. posluchačů). Kvartální trendy této sesterské stanice Blaníku jsou velkým příslibem do budoucna. Další potěšující zprávou je rostoucí poslechovost rádia Faktor, kterému se podařilo získat 10 tis. nových posluchačů i přes nástup konkurenčního Kissu.
Alexandr Pícha – Český rozhlasPředpokládali jsme, že dlouhodobé posilování zpravodajství a publicistiky na Radiožurnálu povede k poklesu kulisového poslechu a že budeme mít hlavně posluchače s hlubším zájmem o dění doma i ve světě. Potěšující ale není, že k poklesu poslechovosti došlo i v době událostí po teroristických útocích 11. září, kdy byl ČRo 1 – Radiožurnál s reportéry v Afghánistánu ve Spojených státech a na všech důležitých místech nejoperativnějším médiem u nás.
Padly samozřejmě i úvahy, jestli nenastaly důvody ke změně formátu. V tomto případě ale nemůžeme uvažovat podle stejných marketingových pravidel, jak je to přirozené v soukromém rádiu. Úlohou veřejnoprávního Radiožurnálu bude i nadále vysílat náročnější zpravodajství a publicisticku, ale i programy pro národnostní menšiny a třeba v prime time náboženské pořady. Je ale je zřejmé, že Český rozhlas potřebuje stanici, která by jako veřejnoprávní rozhlasy v zahraničí oslovila i většinové mladší publikum. Za příjemné překvapení v současnosti považuji především opakovaný růst regionální stanice ČRo Brno a nakonec i mírný vzestup ČRo 2 – Prahy.
Ladislav Faktor – Radio Faktor: Opatrná radost. Tak zatím nahlížím na první sadu čísel, kterou máme k dispozici. V jihočeském terénu velice zhoustla konkurence a tak máme dobrý pocit z trendů, které nám ukázal výzkum.
Michel Fleischmann – Regie Radio Music: Nejlepší zprávou je, že se zastavil odliv posluchačů obecně. Zároveň je pozitivní, že soukromá celoplošná rádia s podporou sítě Evropy 2 dokonce posílila. Evropa 2, Frekvence 1 a Impuls si vedou nejlépe na vesnici a v městech od 5-20 000 a nad 100 000 obyvatel. RRM je první v Jihočeském a Východočeském kraji a na celé Moravě. Příznivě se to odrazilo v 25% nárůstu příjmů.
Frekvence 1 prošla vloni změnou image od „ženského“ rádia k modernímu rodinnému typu. Podle posledního Mediaprojektu F1 sice aritmeticky klesla, ale vzhledem k metodice měření je evidentní, že se pokles zastavil. Evropa 2 je v celé republice 1.rádio pro mladé, překročila další historickou hranici. Má téměř o čtvrtinu víc posluchačů než vloni a chci
věřit, že to stále ještě není „na maxximum“.
Radovan Vaškovič – Radio Kiss: Co se týče jednotlivých oblastí, máme radost z výsledku v Praze – Kiss posílil, pozice Kiss Hády v Brně se udržela. Jistá stagnace se projevila u Kissu v Českých Budějovicích, což není pro starty Kiss v nových regionech obvyklé. Naopak zklamáním je pro nás pokles v západních Čechách u Kissu Proton, stejne jako pokles Kiss Morava na ostravsku. Poslechovost v samotné Ostravě je pro nás alarmující a pouze podtrhuje naši žádost o nový kmitočet v Ostravě, protože stávající signál již nemůže technicky konkurovat ostatním v regionu. Výsledek Impulsu jistě potěšil nové investory.
Jan Zilvar – Country Radio: Čerstvé výsledky Mediaprojektu jsou pro nás očekávaným varováním. Samozřejmě
s nimi spokojeni být nemůžeme. Od prosince loňského roku jsme začali intenzivně pracovat na zastavení souvislého poklesu poslechovosti a první kladné výsledky čekáme vzhledem k setrvačnosti Mediaprojektu v listopadových čslech.
Jiří Hrabák – Radio Impuls: Děkuji za ně rodičům, přátelům, učitelům, manželce, mým dětem, knihám, které mne, ale i ostatní pracovníky Radia Impuls ovlivnily a hlavně děkuji posluchačů, že nás poslouchají.
Michal Mlejnek – RadioNet: Baťovské číslo 999 je sice krásné, ale ten jeden tisíc, o který nám utekl magický milion posluchačů nás mrzí. Důležitá je stabilita v podílu na trhu (share). Věřím, že mírný pokles většiny našich rádií byl způsoben předvánoční horečkou. Tady bych rád zdůraznil více než 50% nárůst u Rádia Metuje, které je našim zástupcem na důležitém trhu východních Čech. V Praze jsme díky nárůstu Kiss98fm i Classic FM posilnili pozice, naopak v západních Čechách jsme ztratili poklesem Kiss Proton i Egrensis. Situace na Moravě je vcelku stabilní.