Nový projektový manažer Noro Meszároš přinesl do vysílání Radia Zlín celou řadu novinek. Již koncem června stanice najela na novou programovou strukturu, nabírá do týmu nové lidi a rozjela celou řadu on-air i off-air letních akcí. Tou největší je podle slov Meszároša původní reality show Nebe, peklo, ráj.
Jaké off-air akce jste připravili pro své posluchače na toto léto?
Od tradičních a posluchačům už dobře známých akcí jsme neupustili ani tento rok. Radio Zlin připravuje a realizuje různá sportovní odpoledne a večery, kde mohou lidé strávit příjemný prázdninový čas i aktivně. Jde například o Sportovní den s Radiem Zlin (sport a sportovní aktivity realizované ve spolupráci s velkými obchodními centry s velkou koncentrací lidí).
Reálné léto – malé letní soutěžení a zábava u vody s moderátory Kubou Ohnutkem a Honzou Sedláčkem (letní koupaliště na Zlínsku), Blade Nights – večerní vyjížďky na inline bruslích ulicemi Zlína s letní hudbou Radia Zlín a jeho moderátory.
Největším tahákem pro posluchače je však úplně nový projekt v českém radiu, kterým se stanice výrazně odlišuje od konkurenčního prostředí. Jde o dobrodružnou výpravnou reality show „Nebe, Peklo, Ráj“. O show je od prvních informací spuštěných ve vysílání stanice velký zájem. Radio Zlín má v této chvíli za sebou velký nábor soutěžících s následným úzkým castingem za účasti psychologů, lékařů a odborníků, kteří do semifinále vybrali 5 párů. Ty se v průběhu tohoto týdne prezentují live ve vysílání a snaží se získat přízeň posluchačů. Jejich esemesky je totiž posunou do velkého finále.
Ve finále se objeví jen dvě dvojice, které (každá zvlášť) přežijí „pekelný týden“ s ubohým kapesným. Dvojice odvezeme na neznámé místo, odebereme jim peníze, telefony, kreditní karty a dáme jim 500 Kč a jednoho moderátora. Jejich úkolem bude přežít 7 dní, postarat se o moderátora a hlavně dostat se do cílového místa jako první. Trasu jim budeme zadávat pouze prostřednictvím indicií z vysílání cca každé dvě hodiny. Vítězný pár získá dovolenou v „ráji na zemi“ se všemi exkluzivními službami. Z posluchačů, kteří budu ve vysílání aktivně pomáhat soutěžícím budeme každý den vybírat jednoho, jehož odměníme menší dovolenou.
Další aktivitou, kterou stanice pro své posluchače na léto připravila, je off-air akce „Hledáme démona žízně!“. Motohlídka rádia bude jednou týdně vyrážet na vybrané restaurační zahrádky, kde bude s posluchači vtipnou formou realizovat různé soutěže a při té příležitosti hledat nežíznivějšího člověka – démona žízně.
Nasadili jste v souvislosti s létem a prázdninami nějaké novinky do vysílání – letní jingly, „prázdninové pořady“, soutěže, promotion, apod?
Letní struktura Radia Zlín odstartovala 21. června 2007, tedy s prvním letním dnem. Moderátoři absolvovali speciální komunikační výcvik, jenž měl za úkol naučit spíkry, jak komunikovat s posluchačem v letním režimu. Radio Zlín současně upravilo hudební výběr, v němž se objevilo množství letních hitovek. Všechny existující jingly rádia byly upraveny tak, aby korespondovaly s letní strukturou. Rádio zvolilo i dva letní slogany. První – primární upozorňuje posluchače na hudbu, kterou stanice v letním období vysílá: „Hrajeme letně“. Sekundární slogan stanice komunikuje samotnou reality show Reálné léto.
Připravujete nějaké speciální akce a pořady v souvislosti se začátkem nového školního roku?
Začátek školního roku se ponese ve znamení tří fází změn, které ve stanici proběhnou. Komunikační aktivity budou směřovat k upozornění na novou tvář Radia Zlín.
Co dalšího zajímavého se děje na vašem rádiu – noví moderátoři, personální změny, spuštění vysílačů, stěhování, apod.?
Do Radia Zlín přicházejí spolu se změnami i noví lidé. Cílem je zvýšit kvalitu vysílání, obohatit informační základnu a přinést posluchačům víc kvalitnější hudby, informací a zábavy. Při všech aktivitách se zohledňují aktuální výsledky průzkumu poslechovosti a cílová skupina posluchačské základny. Nová tvář bude odhalena na podzim 2007. Konkrétní termín a personální přeobsazení však ze strategických důvodů nebudeme konkretizovat.
Pokud jde o vysílače a rozšíření pokrytí, tak tato otázka pro nás v této fázi není prioritní, ale nevylučujeme ji. Uvažujeme spíš nad možností digitálního vysílání, s čím souvisí i následná větší interaktivní nabídka pro posluchače, resp. konzumenta.
Kdo je pro vás v současnosti největším konkurentem?
Konkurentem pro nás je každá rozhlasová stanice a žádnou z nich nebereme na lehkou váhu. Přestože jsme s výsledky poslechovosti spokojení (jsme nejposlouchanější stanicí v regionu), nemůžeme zaspat a uspokojovat se jen tímto faktem. I proto změny, které se dějí a budou dále probíhat, mají za cíl posunout se v kvalitě a nabídce dále. Nemůžeme čakat, až nás konkurence předběhne. To, co jsme si jasně stanovili, je zacílit informace, hudbu a zábavu pro tu skupinu posluchačů, která tvoří největší procento na základě průzkumů. Máme určitě jasno v tom, kdo nás poslouchá a hlavně co od nás očekává a co chce na své oblíbené stanici slyšet.
Už i zmíněné letní aktivity o tom svědčí. V originálním projektu „Nebe, peklo, ráj“ jsme určitě odlišní od
konkurence a přinášíme tak na trh úplně nový a původní formát. Nápad je vlastní a vznikal z části na Slovensku a z části v Maďarsku, kdy sa kreativci z jisté slovenské agentury a zastupci Ilko production (VyVolení) dohodli na možné podobě pro rozhlas přijatelné show. Značka, název a princip show je však vlastnictvím Radia Zlin.