Server Radia.cz zprovoznil novou službu, která by měla sloužit převážně reklamním agenturám a inzerentům – jde o srovnání cen reklamy na našich soukromých rozhlasových stanicích. Nejlepší CPT má Blaník na opačném konci najdeme Euro K. Na adrese www.radia.cz/reklama/ najdete tabulku s cenami reklamy na jednotlivých stanicích, jak je nabízejí mediazastupitelství Media Marketing Services, Regie Radio Music a RadioNet.
Tabulka rádií je rozdělena podle vyšších územně správních celků a najdete v ní všechny soukromé stanice kromě Radia Rubi a Radia Haná, která mediální zastupitelství samostatně nenabízejí. Je třeba upozornit, že jde o ceny nabízené mediálními zastupitelstvími, ceny za které prodávají reklamu samy stanice se v mnoha případech liší. Ceny jsou v korunách za třicetivteřinový spot.
Jelikož samotné ceny reklamy nejsou nijak zvlášť vypovídajícím údajem, zařadili jsme do tabulky také CPT (Cost per thousand), což je cena za zasažení jednoho tisíce posluchačů, tedy to, co by mělo inzerenta společně s profilem cílové skupiny rádia zajímat nejvíce. CPT se vypočítává jako podíl průměrné ceny reklamního spotu v primetime (06-19) a průměrné čtvrthodinové poslechovosti v primetime.
A k jakým výsledkům jsme došli? Jednoznačně nejvýhodnější cenu za oslovení tisícovky posluchačů nabízí Radio Blaník (35,20 Kč). Na dalších pozicích je Radio Čas FM (40,50 Kč), Evropa 2 (46,20 Kč), Radio Karolína (47,50 Kč) a Radio Orion (50,20 Kč). Na opačném konci najdeme stanice s velmi malou poslechovostí jako Radio Euro K, Radio Classic FM nebo Radio Melody, kde je CPT sedm až devětkrát vyšší. Kompletní informace najdete na adrese www.radia.cz/reklama/, jakékoliv vaše postřehy k této službě jsou vítány.