Velmi optimistickou prognózu pro rozhlasový trh zveřejnila minulý týden mediální agentura OMD. Její pravidelná zpráva o objemu výdajů na inzerci v médiích předpokládá letos nárůst celkové reklamy v rádiích o 14 procent na rovné 2 miliardy a v roce 2006 o dalších 8,5 procenta na 2,17 miliardy korun.
2004 | 2005 | 2006 | |
---|---|---|---|
TV | 8,53 | 9,10 | 9,30 |
Tisk | 6,60 | 6,86 | 7,03 |
Rozhlas | 1,75 | 2,00 | 2,17 |
Outdoor | 1,55 | 1,55 | 1,64 |
Internet | 0,71 | 0,86 | 1,07 |
Tabulka ukazuje výdaje do reklamy v miliardách korun. Celkový objem výdajů do reklamy má být letos podle OMD 20,46 miliardy a v příštím roce 21,3 miliardy korun. Nikoho nepřekvapí, že nejdynamičtější nárůst zaznamenává v objemu příjmů internet. Jak ovšem ukazuje prognóza OMD, investice do rozhlasové reklamy rostou jednoznačně nejrychleji ze všech klasických médií, v letošním roce jde o 14,3 procenta proti 6,7 procentnímu nárůstu televizní inzerce, v roce 2006 by mělo jít o 8,5 procenta proti 2,2 procenta u televize. Díky těmto nárůstům by se měl podíl rozhlasu na celkovém mediamixu zvýšit z loňských 9,1 na 9,8 resp. 10,2 procenta.
Prognóza zveřejněná agenturou OMD pokrývá standardní reklamní výdaje a bartery, ve výpočtech není zahrnuto selfpromo médií. Zveřejněná data byla vypočtena v rámci projektu MediaNet a jde o hrubé příjmy před odečtením agenturních provizí. Při výpočtech bylo použito informací dalších mediálních agentur, projektu TNS A-Connect a ATO Mediaresearch. Mediazastupitelství ARBOmedia, které také zveřejňuje prognózy objemu reklamních výdajů, počítá v letošním roce pouze s objemem 17,7 miliardy.