Orlíku dupou králíci, Krokodýl slaví 15 let a Rádio Čas chystá Megakoncerty pro bezva lidi

cas_krokodyl_orlikROZHOVORY – V dnešním díle maratonu rozhovorů s programovými řediteli českých rádií přinášíme výpovědi hned tří z nich. Konkrétně jsme krátce vyzpovídali majitele Rádia Orlík pana Josefa Kocha, programového a hudebního ředitele Rádia Krokodýl pana Jiřího Wienera, na závěr se těšte na odpovědi programového ředitele Rádia Čas pana Michala Pistolase.

V jednotlivých rozhovorech jsme se blíže bavili o podzimních programových novinkách, zajímali jsme se také o off-air akce rádií. Stranou jsme nenechali ani tajné sny či plány na digitalizaci.


Josef Zoch (Rádio Orlík):

Abychom byli jiní, snažíme se o kontakt s posluchači na promo akcích …

zochV Rádiu Orlík působí Josef Zoch od jeho počátků, které se datují od června 2008. Majitelem licencované společnosti Česká rozhlasová, s.r.o. je právě Josef Zoch, který v rádiu působí i jako moderátor. V rozhlasové branži se stal známý díky benešovskému Rádiu Presston, které vysílalo do roku 2003. Pak mu RRTV neprodloužila vysílací licenci a v následném řížení ji přidělila projektu Rádia Sázava společnosti M-Publicity. RRTV zdůvodnila udělení licence novému projektu tím, že „do regionu přináší nové programové prvky, které v programech hlavních regionálních provozovatelů schází.“ Řeč přišla na další směřování rádia, ambice pana Zocha nebo také na ohlasy od posluchačů.

RadioTV: Dobrý den, děkuji Vám, že jste si na nás našel čas. Co zajímavého a nového jste připravili svým posluchačům v nadcházející podzimní sezóně? Chystáte novinky i v oblasti internetové prezentace?

Dobrý den, já Vám také děkuji. My jsme malé rádio, a tak dbáme hlavně na zajímavé informace z regionu, nejzajímavější je pořad …jak Vám dupou králíci …, kde mají co říci různé osobnosti hlavně z našeho kraje. Abychom byli jiní a odlišili se, snažíme se o kontakt s posluchači na promo akcích, kde rozdáváme koláče, letáky a hlavně mluvíme s lidmi o tom, jak žijí… a o tom pak naše vysílání je. Určité změny na internetu již probíhají.

RadioTV: Vysílat jste začali v červnu 2008, internetový stream přišel v říjnu téhož roku. I když Vás asi čtenáři znají, prosím přibližte nám podrobnosti o vysílání Rádia Orlík. Proč jste vlastně založil Rádio Orlík? A plní se zatím Vaše plány?

Víte, vždycky jsem toužil provozovat rádio v oblasti, kde jsem se narodil a kde vím, co se lidem líbí, a proto hrajeme, jak hrajeme a myslím, že v muzice jsme silní a tak trochu výjimeční. Připouštím ale, že v jiném kraji by tomu tak nemuselo být. S ohledem na moje další aktivity se plány plní.

RadioTV: Jak jste spokojen s aktuálními výsledky poslechovosti RadioProjekt? (Rádio Orlík poslouchají denně 3 tisíce lidí a 7 tisíc alespoň jednou týdně, poznámka redakce.) Na jaká čísla byste se rád dostal?

Výsledky poslechovosti pravděpodobně odpovídají. Protože teprve na jaře letošního roku jsme spustili svůj nejsilnější vysílač u Strakonic. Úspěšnost obchodování v regionu však závisí na realitě přímo v místě slyšitelnosti rádia. Co je vám platné, když oslovíte klienta a předložíte, že Vás poslouchá desítky tisíc posluchačů v jeho městě, když on poslouchá jiné rádio a všichni jeho známí také… tady když dají peníze, tak chtějí výsledek, že reklama zabere a to se nám daří. Důležité jsou bezesporu i osobní vazby.

Kdybychom docílili dvaceti tisíc, budu spokojený…

RadioTV: Do rádia Vám zajisté chodí ohlasy od posluchačů. Co Vám vytýkají? A čeho si naopak ve vysílání Rádia Orlík cení nejvíce?

Negativní ohlasy téměř nemáme, i když víme, že je stále co zlepšovat. Našim posluchačům se líbí hlavně písničky, které hrajeme a že jsme regionálním rádiem a to je skutečnost. Mají rádi i lidovku a to je dobře. Ten komu se nelíbíme má v této oblasti poměrně slušný výběr. Rockeři i countrysti tu svá rádia mají, stejně jako moje šestnáctileté dcery…

RadioTV: Rádi bychom znali Váš názor na webová rádia, která představují Vaši konkurenti. Je to podle Vás smysluplný krok? Nebo považujete tento obor za zcela zbytečný?

Je stále více lidí, kteří pracují na PC a přitom poslouchají rádio, to je i můj případ. Také díky facebooku je hodně lidí, kteří už bez PC nedokáží žít …Takže se jedná o smysluplný krok.

RadioTV: Děkujeme za rozhovor.


Jiří Wiener (Rádio Krokodýl):

„Zadavatelé znají situaci ve svém regionu natolik dobře, že jsou pro ně čísla poslechovosti spíše orientační.

wienerJiří Wiener toho má na svědomí více, v rádiu zastupuje hned několik pozic. Je hudebním dramaturgem Rádia Krokodýl, na starosti má také program tohoto brněnského rádia a k tomu všemu navíc usedá každý den za mikrofon v bloku s názvem Po obědě s Krokodýlem (12-15), Hity na přání (19-20), Devadesátka (20-21) a v sobotu navíc provází Hitparádou Rádia Krokodýl (16-18). V rozhovoru jsme se dozvěděli více o narozeninových oslavách, o splněných snech nebo o výpadku v RadioProjektu.

RadioTV: Září se kvapem blíží a jistě všichni posluchači očekávají, co nového jim v nadcházející sezóně připravíte. Prosím můžete nám sdělit, co nového připravujete do vysílání Rádia Krokodýl?

Vysílání Rádia Krokodýl pro své posluchače neustále vylepšujeme. Děláme to dobře,  také proto jsme nejenom v Brně nejposlouchanější stanice. Jak to děláme ? To si poslechněte přímo ve vysílání :-).

RadioTV: Samozřejmě, že je posluchači uslyší, ale nemohl byste nám prosím prozradit alespoň jednu podzimní novinku? Takový největší šlágr, co pro posluchače připravujete?

Jen napovím, budeme více v kontaktu s posluchači přímo v terénu ;-) .

RadioTV: Jaké nové webové aktivity v tuto chvíli plánujete a připravujete?

Není to tak dávno co Rádio Krokodýl zprovoznilo svůj nový web http://www.krokodyl.cz/. Nejnavštěvovanější je sekce „Podcasts“ a vykutálené „Telefonáty člověka z Lidu Pana Víznera“ a tím rozhodně na webu nekončíme.

RadioTV: V pátek 18.září se chystá velká narozeninová oslava Rádia Krokodýl. Přibližte nám, jak bude oslava probíhat v éteru, ale i mimo něj.

Ano, Rádio Krokodýl je na trhu úspěšně již 15 let. Oslava probíhá celý rok. Naši posluchači si zaslouží odměnu. Kromě zábavy a hitů „šitých přímo na mírů posluchačům Rádia Krokodýl“ – rozdáme ve vysílání 600 000,- korun. Stačí se zúčastnit soutěže „Krokodýli Zvuky, Prachy Do Tvý Ruky“.

Na pátek 18. září chystáme velkou narozeninovou oslavu. Připravena je show moderátorů s hudebním hostem. V brněnském Bobycentru vystoupí zpěvák David Koller a bude i překvapení.

RadioTV: Rádio Krokodýl je v českém éteru už 15 let. S čím jste do tohoto rádia nastupoval a jste v něm spokojen? Je stále ještě něco, co Vás i v dnešní době překvapí? Jaké máte ambice v nadcházejících letech?

Rádio je pro mě splněný sen. Vždy jsem ho chtěl dělat a cíle jsou v této branži víc než jasné – oslovit co nejvíc posluchačů. Což se nám daří.

RadioTV: V srpnovém výstupu poslechovosti se po půl roce opět objevila data Rádia Krokodýl. Jste s nimi spokojen? A co pro Vás tato data znamenají? Na který programový či jiný prvek ve Vašem vysílání jste Vy osobně hrdý? (a nemusí se to týkat jen poslechovosti).

Naše výsledky jsou natolik skvělé, že je vnímáme pozitivně, stejně jako posluchači, kteří v tom mají jasno. Potvrdilo se to, co víme už půl roku (i když naše rádio nebylo zveřejňováno v průzkumech): Rádio Krokodýl je absolutně nejposlouchanější stanice nejenom v Brně. Děkujeme našim posluchačům.

RadioTV: Přibližte prosím, co pro Vás půlroční výpadek znamenal. Zastihnul Vás například odliv zadavatelů reklamy? Nebo tato absence neměla na Vás vůbec žádný dopad? Jak jste vlastně případným inzerentům vykazovali zájem o Vaše vysílání?

V regionu nebyl výpadek nijak dramatický. Naši zadavatelé znají situaci ve svém regionu natolik dobře, že jsou pro ně čísla poslechovosti spíše orientační. Na národním trhu nás nezveřejnění čísel poslechovosti samozřejmě poškodilo.

RadioTV: V českém éteru často dochází ke slučování rádií do tzv. rodin. Nepředpokládám, že byste do nějaké chtěli vstoupit. Rád bych znal Váš názor na toto slučování. Je ve Vašich silách konkurovat? Čím proti nim bojujete?

Naši výhodou jsou posluchači, kteří dobře vědí, že Krokodýl je v Brně doma a vaří nejlepší „meníčko“ složené z toho nejlepšího.

RadioTV: Děkujeme za rozhovor.


Michal Pistolas (Rádio Čas):

Nápad založit v Brně stanici s country muzikou se přímo nabízel.

pistolasAni programový ředitel Rádia Čas Michal Pistolas neodolal vábení rozhlasového mikrofonu. Posluchači jej mohou slýchat vždy v neděli mezi 10:00 a 14:00.Provedu vás světem celebrit – Časkavárnou, splním písničková přání a nikdy nebude chybět dobrá nálada a „srandovinky“,“ to uvádí v anotaci na svůj pořad na webu Rádia Čas. Zajímali jsme se samozřejmě o novinky Rádia Čas, o ohlasy na Rádio Čas jižní Morava či o vzdálené digitalizaci rozhlasu.

RadioTV: Prázdniny jsou za námi a zajisté všechny posluchače zajímá, co nového jim přinesete v nadcházejících podzimních měsících?

Do podzimu vstoupíme s další atraktivní soutěží. Zároveň pracujeme na zdokonalení programu a hudební nabídky Radia Čas. Více k programu samotnému bych neprozrazoval. Podzimní prioritou Radia Čas jsou pak Megakoncerty pro všechny bezva lidi, tedy největší ryze rádiové oslavy na Moravě a ve Slezsku s hvězdným obsazením. Můžu prozradit, že hlavním hostem letošního ostravského Megakoncertu bude oslavenec roku Karel Gott. Hvězdnými jmény se bude pyšnit i náš, dnes už rovněž zavedený, Megakoncert pro všechny bezva lidi Radia Čas ve Zlíně. Samotný pojem Megakoncert Radia Čas je už sám o sobě slibem dobré zábavy pro celou rodinu, a tak nejsou neobvyklé objednávky vstupenek na tuto show ještě dříve, než vůbec zveřejníme jména účinkujících, což není u podobných akcí obvyklé.

RadioTV: Od ledna letošního roku vysílá Rádio Čas jižní Morava. Svým posluchačům připravila country formát. Jaké máte ohlasy od svých posluchačů? Jste s tímto projektem spokojeni také co se týče poslechovosti? Co stálo za celým nápadem a jaká cesta vedla k jeho realizaci?

Ohlasy nás zaskočily, protože (a opravdu si nevymýšlím) chodí v drtivé většině kladné reakce. Jsme mile překvapeni, jak jsou naši brněnští posluchači aktivní a chtějí se podílet na tvorbě programu i výběru muziky. Myslím si, že mnozí si už k novému Radiu Čas jižní Morava vybudovali vztah. Poslechovost začíná vykazovat první čísla, ovšem na hodnocení je ještě brzy. Rádio ještě nevysílá ani rok.
Nápad založit v Brně stanici s country muzikou se přímo nabízel. V Brně tento formát chyběl a ve městě už vysílalo delší dobu Rádio Petrov s podobnou hudební nabídkou jako Čas rádia ve zbytku Moravy. Vyplnili jsme tedy žánrovou díru, která v jihomoravské metropoli čekala na obsazení.

RadioTV: Rádio Čas pokrývá svým signálem prakticky celou Moravu. Do Čech své kroky ale nenamířilo. Existují vůbec nějaké projekty na expanzi do Čech?

V případě Radia Čas ne.

RadioTV: V případě, že by k tomuto kroku došlo, museli byste soupeřit se zavedeným Rádiem Blaník, které vysílá stejný hudební formát jako Rádio Čas. Jak velkým konkurentem by bylo toto rádio? Neuvažujete někdy nad vzájemnou spoluprácí obou rádií?

Ke střetu s Blaníkem už dochází v některých lokalitách jižní Moravy. Tady jsme ale posunuli hudební formát Času jinam než na střední, východní a severní Moravě (viz výše). Blaník by pro nás představoval stejnou konkurenci, jako je v Brně Petrov nebo bylo Apollo před přeformátováním na hitrádio. K otázce spolupráce obou rádií… Nedokážu si představit, že by u nás pánové z Media Bohemia zaklepali se žádostí o spolupráci. :-)

RadioTV: Digitalizace rozhlasového trhu je zatím v nedohlednu. Co pro Vás tento termín v současné době znamená? Můžete nám poodhalit své plány v této oblasti?

Přesně, jak jste napsal. Digitalizace rozhlasová je v nedohlednu a s ní i plány rozvoje RČ v této oblasti.

RadioTV: Na závěr jedna personální otázka. Poslední dobou se pokouší rozhlasový provozovatelé navýšit poslechovost a přilákat posluchače slavnými osobnostmi. Chtěli byste do Vašeho týmu nějakou VIP přidat? Asi nejznámějším moderátorem Rádia Čas je Roman Pastorek (moderátor pořadu ČT Bludiště). Kolik lidí jej poslouchá?

Roman Pastorek je jedním z těch „televizáků“, kteří bravurně ovládají profesi rozhlasového moderátora. Ne každá televizní hvězda či hvězdička exceluje v rozhlasovém éteru. Ostatně příkladů bychom našli v ČR hned několik. Naši posluchači rozdíly mezi moderátory Radia Čas nedělají. Dokládají to i křivky poslechovosti.

RadioTV: Děkujeme za rozhovor.


Maratón rozhovorů bude pokračovat i příští týden. Už teď vám můžeme prozradit, že přineseme například rozhovory s programovou ředitelkou Kiss 98 Bárou Lukášovou, ředitelem Lubošem Dvořákem z Rádia Jizera či Janem Vamberským, novým programovým ředitelem Rádia OK.


Na webu RadioTV jste si mohli přečíst tyto rozhovory:

Petr Sznapka (síť Rock Rádií):
Nechceme nikoho kopírovat, upřednostňujeme svou vlastní cestu.

Daniel Rumpík (Rádio Blaník):
Je na místě otázka, zda naši posluchači chtějí obal plný umělých kudrlinek a efektů.

E2 i Bonton vyrukují na podzim s webovými rádii
(rozhovor s ředitele E2 Petrem Vladykou a ředitelkou Rádia Bonton Markétou Herfortovou)

Martin Maďarka (síť Fajnrádií):
„Nové webovky přinesou benefit v podobě hudební databáze všech songů… a hlavně překlad do češtiny”

Marek Berger (Rádio Haná, Rádio Rubi):
„Dokud nebude jasná koncepce rozdělování kmitočtů, bude se éter nesmyslně zahušťovat”

Miroslav Škoda (Frekvence 1):
„Když máte obavy, nikdy nic nezměníte.”

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .