Radio Haná chystá reorganizaci svého vysílání. Počátkem příštího roku chce zahájit odpojované vysílání reklamy a zpravodajství na vysílačích v jednotlivých centrech regionu. Primárním důvodem tohoto kroku jsou ceny inzerce, které jsou při vysílání na celé síti vysílačů příliš vysoké.
„Rada vydala souhlas ke změně licenčních podmínek Radio Haná provozovatele RNDr. Pavla Foretníka – oddělení části programu na kmitočtech 100,2 MHz Prostějov a 98,6 MHz Přerov,“ stojí v zápisu z 19. zasedání RRTV, které proběhlo ve dnech 18. – 19. října 2005. Ředitel Radia Haná Pavel Foretník RadioTV potvrdil, že odpojované vysílání je v plánu, ale dojde k němu pravděpodobně až počátkem příštího roku. „Chceme odpojovat hlavně reklamní bloky a zpravodajské relace,“ říká Foretník s tím, že větší programové bloky zůstanou vysílány jednotně.
Radio Haná chce v první řadě odpojovat největší středomoravská centra, tedy Prostějov a Přerov, ke kterému bude pravděpodobně přiřazen také dokrývač Hranice. Vlastní odpojované vysílání by měl získat také Šumperk. Do budoucna se počítá i se samostatným olomouckým vysíláním, to je ale podmíněno ziskem olomouckého dokrývače, který Radiu Haná zatím chybí. I to by se ale mohlo brzy změnit, Rada totiž na svém 20. zasedání vydala souhlas s žádosti Radia Haná k odeslání kmitočtu Olomouc 88,5 MHz/300W na ČTÚ ke koordinaci.
Výsledným efektem by tedy byla síť kmitočtů s hlavním mateřským vysíláním na kmitočtu Olomouc – Pohořany 92,3/5kW a řadou dokrývacích kmitočtů v bývalých okresních městech s odpojovaným programem.
Důvodem těchto kroků je podle Foretníka vývoj na rozhlasovém reklamním trhu. Zatímco v devadesátých letech bojovala Haná o místní inzerci prakticky pouze s Radiem Rubi, dnes je zde Fajn Radio Hity a pobočky Radia Apollo, Kiss Morava, Radia Čas a Evropy 2. Většina těchto stanic je dnes schopna olomouckým podnikatelům nabídnout reklamu cílenou na Olomouc a nejbližší okolí, což Haná a Rubi s pokrytím přes půlku Moravy zatím nedokážou. Klasický půlminutový reklamní spot v primetime na Radiu Haná dnes mediazastupitelství MMS nabízí za 2200 Kč, což je pro drobné klienty příliš. „Musíme klientům nabídnout levnější reklamu. Jinak nepřežijeme… nebo spíš přežijeme jen stěží,“ dodává Foretník.
Radio Haná je jednou z několika málo rozhlasových stanic, která stále nepatří do žádné větší mediální skupiny. Podle posledního průzkumu poslechovosti – MediaProjektu II.-III.Q 2005 – jej denně ladí 20 tisíc a alespoň jednou týdně 39 tisíc posluchačů.