Olomoucké Radio Hity bylo v roce 2000 jasným outsiderem hanácké metropole, jeho poslechovost kolísala mezi šesti a desíti tisíci posluchači, takže zdaleka zaostávalo za svými konkurenty. Hlavním důvodem tohoto stavu byla velmi špatná kvalita signálu – ačkoliv Radio Hity sídlí přímo v Olomouci, naladit ho tady mohou jen šťastlivci s kvaluitními příjmači. Tyto důvody pravděpodobně uznala licenční Rada, když v listopadu prodloužila Radiu Hity licenci o dalších šest let a následně mu v prosinci přidělila dokrývač Olomouc – Tabulový vrch 96.0 MHz/1kW, který si zkoordinoval Pavel Foretník pro své Radio Haná.
Tímto počinem tedy Radio Hity získává šanci konkurovat zavedeným středomoravským lídrům – Radiu Rubi a Radiu Haná – a bude záležet jen na něm, zda v tomto boji obstojí. Radio Hity roku 2001 by mělo být úplně jiné, než roku minulého. Tento týden jsme informovali o přechodu Hitů z RadioNetu do konkurenční Media Marketing Services k 1. březnu, následovat budou změny programu, formátu muziky a se spuštěním frekvence 96.0 MHz snad i drobná změna názvu stanice.
O všech těchto věcech jsem si povídal s ředitelem Radia Hity 94.4 FM Romanem Jeřábkem.
Kdy svůj nový dokrývač v Olomouci zprovozníte?
Předpokládaný termín spuštění nového dokrývače Radia HITY – 96,0 MHz je jaro tohoto roku. Rádi bychom zahájení vysílání na nové frekvenci spojili s oslavami 2. narozenin Radia HITY. V současné době probíhá měření, analýza a vyhledávání ideálního místa pro instalaci vysílače a anténního systému v rámci kóty Tabulový vrch Olomouc.
Postavíte svůj vysílač nebo využijete služeb jiných?
Stožár, vysílač i anténní systém bude majetkem Definitely s. r. o., tedy držitele licence k rozhlasovému vysílání stanice Radio HITY. Vzhledem k tomu, že stále hledáme nejvhodnější místo pro vysílač, není dosud rozhodnuto, zda postavíme „klasický“ stožár nebo využijeme některou z výškových budov na Tabulovém vrchu.
Změní se název radia, ve kterém je obsažena frekvence 94,4?
S drobnou změnou názvu stanice počítáme. Půjde o vypuštění frekvence 94,4 FM, což je logický krok. Změnu názvu stanice však musí schválit Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání.
Chystáte v programu něco speciálně pro Olomouc?
Jsme lokálně zaměřená stanice a jako taková chceme působit i v budoucnu. Na programu se vydatně pracuje, stejně jako na dalších oblastech našeho působení na rozhlasovém trhu.
Váš hudební formát je v současné době těžko definovatelný. Mohl by jste ho popsat? Nebo ho plánujete změnit?
Hudební formát prochází obdobím změn, které jsme nechtěli provést „ostrým řezem“ ze dne na den. Proto byl formát pro lidi pohybující se v rozhlasovém vysílání, resp. znalých hudebního plánování těžko definovatelný. Radio HITY se mění a dospívá. Tím chci říci, že z mladého taněčního rádia roste vyzrálejší pop-rocková stanice, která se neorientuje dominantně na věkovou kategorii 12 – 19 let.
Čím se chcete v Olomouci prosadit proti těžké konkurenci E2, Rubi, Hané, Apolla, Orionu a zlínských rádií?
Jak už jsem se zmínil jsme lokálně zaměřené rádio. Tato skutečnost nás už sama o sobě zvýhodňuje před stanicemi, jejichž domov je jinde, zvláště pak v případě celoplošných stanic, mezi které lze dnes fakticky zařadit i Evropu 2. V případě konkurence místních rádií Haná a Rubi sázíme na propracování formátu s jasným vymezením oproti těmto stanicím, posluchačsky motivující program včetně promotion, ale především na jasnou strategii ohledně obchodních aktivit. Chceme postupně kultivovat regionální reklamní trh, protože stávající prostředí, kde sleva a bartery byly a jsou pro některé zúčastněné základním obchodním argumentem, vede k dumpingovým cenám, které nelze akceptovat mimo jiné i proto, že v konečném důsledku poškozují celý broadcasting. Proto se naši obchodní zástupci zaměřují na fair play komunikaci s klienty, transparentní ceník a důrazné zkvalitnění služeb.
Vaše poslechovost je 10 tisíc a omlouvá Vás pouze špatné pokrytí. Jaké číslo si představujete s novým dokrývačem?
Poslední průzkumy poslechovosti MediaProjektu hovoří o zvýšení o 40%, v současné době jsme na třetím místě mezi soukromými olomouckými stanicemi. Náš nejbližší cíl je dostat se na druhou pozici. Vzhledem k tomu, že zvýšení počtu posluchačů je možné díky značnému zpoždění v průzkumech očekávat až zhruba za 6 až 9 měsíců, domnívám se, že první změny směrem nahoru mohou být zaznamenány až začátkem roku 2002.