Stanice s největším podílem na celkovém rozhlasovém trhu
je současně nejposlouchanější ve věkové skupině 20 – 49 let
Dnešní výsledky MEDIA PROJEKTU za 2. a 3. Q roku 2003 potvrdily vedoucí pozici Radia IMPULS mezi českými soukromými stanicemi. Podle průzkumu sledovanosti jej v posledních sedmi dnech poslouchal 1.250.000 příznivců. Dominantní postavení si IMPULS nadále drží rovněž v klíčové věkové skupině posluchačů 20 – 49 let, kde je dokonce absolutně nejsledovanější českou stanicí.
Podle dnes zveřejněných výsledků je mezi českými soukromými rádii IMPULS první ve všech sledovaných ukazatelích – poslechovosti v posledních sedmi dnech (1.250.000 posluchačů / 14,3 %, na druhém místě Frekvence 1 – 1.239.00 / 14,2 %, třetí Evropa 2
– 783.000 / 9 %), poslechovosti včera (851.000 posluchačů / 9,8 %, druhá Frekvence 1 – 849.000 / 9,7 %, třetí Evropa 2 – 503.000 / 5,8 %) i v kategorii nejposlouchanější stanice (886.000 posluchačů / 10,2 %, druhá Frekvence 1 – 872.000 / 10 %, třetí Evropa 2 – 582.000
/ 6,7 %).
Prvenství patří IMPULSu rovněž v ostře sledované kategorii podílu na celkovém rozhlasovém trhu. Zde získal IMPULS 11,5 % (stejně jako veřejnoprávní Radiožurnál), Frekvence 1 dosáhla 10,8 % a Evropa 2 pak 6,6 %.
Absolutně nejsledovanější je IMPULS v obchodně nejzajímavější věkové kategorii 20 – 49 let, kde trvale dominuje i nad veřejnoprávním Radiožurnálem a je tak rozhlasovou stanicí, kterou poslouchají lidé v produktivním věku nejčastěji. Stejně je tomu tak i v samostatných věkových skupinách 20-29, 30-39, 40-49 let. Ve věkové kategorii 12 – 19 let si prvenství drží Evropa 2, posluchači starší 50 let dávají přednost ČRo 1 – Radiožurnálu.
Radio IMPULS je nejposlouchanější česká soukromá celoplošná rozhlasová stanice. Rádio informačně-hudebního charakteru získalo licenci 9. června 1998 a začalo vysílat 25. února 1999. Na 15 frekvencích dnes pokrývá celé území České republiky. Ve svém programu stanice nabízí aktuální informace a zpravodajství
z domova, zajímavosti ze zahraničí, pravidelnou předpověď počasí, dopravní informace pro řidiče, sportovní a motoristické zpravodajství a mnoho dalšího. Hlavní dominantou hudební složky je česká produkce. Podíl české hudby dosahuje celkem 65 %, s tím, že večer mezi 20.00 a 05.00 hod. stanice zařazuje pouze českou hudbu.
Tomáš Hečko
AMI Communications