Německé mediazastupitelství RMS pečlivě sleduje, jak se nástup internetu a dalších technologií projevuje na oblíbenosti rádia. Jak jste i na RadioTV mohli číst, některé studiue ukazují na propad, jiné jsou povzbudivější. Tady je jedna z těch, která nevychází pro rádio zas až tak špatně.
Nejnovější studie, kterou tento týden přinesl server Radioszene.de, ukazuje na to, že mladí lidé začínají internet, mobily a různé mp3-přehrávače používat k poslechu rádia. Multimediální techniku používají k poslechu především mladší, nárůst ale pozorujeme u všech věkových kategorií až do 70 let. Teprve u starších je znát nepatrné zakolísání. Tato skupina ale nepatří mezi četné uživatele moderních technologií.
Ze zkoumání v období podzim 2006 až jaro 2008 vyplývá, že poslech rádia přes web stoupl u nejmladší skupiny 14-19 let o 28%. Podobná situace je i u mobilních přijímačů. Osmnáctiprocentní nárůst zaznamenal poslech rádia přes mobilní telefony a mp3-přehrávače, které mají vestavené rádio.
Jak se snaží studie mediálního zastupitelství RMS vyzdvihnout, přes nové technologie poslouchají rádio atraktivní cílové skupiny. Spíš muži, převážně mladší, vzdělaní uživatelé s vyšším příjmem, kteří rádi utrácejí. Vcelku logicky pak tento trend mluvčí RMS Andreas Fuhlisch komentuje takto: „Aktuální mediální analýza podtrhuje význam rádia jako oblíbeného masového média. Dostupnost etablovaných i nových programů přes další kanály zvýrazňuje životaschopnost rádia i do budoucna…“ V každém případě je potřeba nabídnout něco, co lidi zaujme. A jaké nové stanice právě vznikají, si povíme příště.