Mediazastupitelství RadioNet zítra ukončí svou činnost. Rozhlasové stanice ze skupiny Radio Investments / Metromedia, tedy stanice sítě Kiss, Radia Jizera, Beat, Radio 1 a Country Radio, bude od 1. června 2005 na národním rozhlasovém trhu obchodně zastupovat MMS. Serveru RadioTV to potvrdil mluvčí MMS Tomáš Němčanský.
O zániku RadioNetu se spekuluje již několik let. Reklamní síť, která měla stabilní podíl na trhu okolo 15 procent, opustilo počátkem roku 2003 šest stanic a od té doby RadioNet exkluzivně zastupoval pouze vlastnicky spřízněná rádia. Poslední signál přišel letos na jaře, kdy sám ředitel RadioNetu Jan Brkl odešel právě do MMS.
Vše vyvrcholilo dnes, kdy RadioNet uzavřel smlouvu s rozhlasovým mediazastupitelstvím Media Marketing Services o exkluzivním obchodním zastupování rozhlasových stanic ze skupiny Radio Investments / Metromedia na národním rozhlasovém trhu.
„V tuto chvíli je pro nás ekonomicky výhodnější nevyužívat služeb vlastního mediazastupitelství a zastupování našich rádií svěřit právě MMS,“ říká k uzavřené smlouvě jednatel společnosti RadioNet National s.r.o. Radovan Vaškovič.
„Vážíme si toho, že se tak významná rozhlasová skupina rozhodla svěřit prodej reklamy právě naší společnosti,“ uvedl Pavel Lupjan, obchodní ředitel MMS, a dodal: „Pro zadavatele reklamy znamená tento krok zvýšení variability při mediálním plánování a možnost přesnějšího cílování komunikačních kampaní. Oproti dosavadní roztříštěnosti trhu s rozhlasovou reklamou dojde k jeho větší transparentnosti.“
S platností od 1.6. 2005 lze národní reklamní kampaně na stanicích Kiss 98 FM, Kiss Proton, Kiss Delta, Kiss Jižní Čechy, Kiss Hády, Kiss Publikum, Kiss Morava, Radio Beat, Radio Jizera, Country Radio a Radio 1 objednávat pouze prostřednictvím MMS. Ruší se také společné produkty zastupitelství RadioNet a Regie Radio Music. Nově uzavřená smlouva garantuje odvysílání již nasmlouvaných kampaní a dodržení všech závazků vůči agenturám.
„Uvedená spolupráce mezi Media Marketing Services s.r.o a skupinou Radio Investments / Metromedia se týká výlučně mediálního zastupování na národním rozhlasovém trhu. Skupina Stamford Managing, do které MMS patří, a skupina Radio Investments / Metromedia budou nadále zcela nezávisle provozovat rozhlasové stanice s navzájem si konkurujícím programem. Uzavřená smlouva není doprovázena žádnou změnou ve vlastnictví obchodních podílů dotčených ani jiných společností obou mediálních skupin,“ upozorňuje Němčanský.