Lidé jsou už od přírody soutěživí a potřebují stále poměřovat své výkony s výkony ostatních. Porovnávání jednak stimuluje k větším výkonům a navíc u kolegů můžeme čerpat inspiraci. To platí pro všechny obory lidské činnosti. V případě tvůrčích činností jako je psaní rozhlasových reklam to platí dvojnásob. Německá společnost Radio Marketing Services proto pořádá pro kreativce dokonce i semináře a workshopy, kde mají možnost načerpat nové zkušenosti od špičkových profesionálů. Dílny nebo-li workshopy umožňují pouze sbírat zkušenosti, ale často zde chybí možnost porovnání a ocenění těch nejlepších. V Německu už proto deset let udělují rozhlasovým spotům cenu Ramses.
Francouzské letovisko Cannes není známé jen svým filmovým festivalem, ale také díky mezinárodnímu festivalu reklamy Cannes Lions International Advertising Festival. Protože význam rozhlasové reklamy roste, byla i na tomto festivalu vytvořena rozhlasová kategorie. Právě na tento festival se mj. dostanou i vítězové německé ceny Ramses. Ředitel RMS Wilfried Sorge vítěze německé soutěže potěšil tím, že překlad příspěvků oceněných zlatým Ramsesem do angličtiny a výrobu anglických verzí zajistí RMS. Tady budou autoři neanglických příspěvků znevýhodněni, protože překladem může jejich dílo utrpět.
Předávání Ramsesů se konalo 17. února v Curioa-Hausu v Hamburgu v rámci Radio Magic Night. K hvězdám večera patřil kanadský zpěvák Bryan Adams, jehož vystoupení trvalo půldruhé hodiny. Adams potěšil zhruba šest stovek pozvaných hostů, kteří se jubilejního desátého ročníku předávání cen zúčastnili. Galavečerem provedl jeden ze členů poroty a zároveň jeden ze společníků reklamní agentury hp werbeagentur Hans Peter Albrecht společně s moderátorkou Barbarou Schönbergerovou. Hans Peter Albrecht si pochvaloval, že trendem je více lásky a pečlivosti. I ostatní porotci s ním souhlasí. Úroveň pěti set zaslaných příspěvků je podle porotců letos podstatně lepší. Z více než pěti set přihlášených příspěvků se na tzv.shortlist dostalo celkem 31 exemplářů, ze kterých porotci vybírali ty nejlepší.
V kategorii národní reklamy si zlato odnesla firma Grabarz & Partner a Studio Funk za reklamu pro Wall Street Institute. Reklama na kurzy angličtiny byla namluvena sice v němčině, ale s použitím řady hovorových výrazů, které pocházejí z angličtiny. Reakce publika svědčila o tom, že se jedná o vtipný kousek. Ten si tak kromě ocenění v národní kategorii odnesl i cenu pro absolutního vítěze Ramses roku. Stříbro udělila porota hned dvakrát. Porotcům se líbil spot BMW, který imituje atmosféru závodů Formule 1 od firmy Hahn Nitzsche Studios a série dramatických scének o vrtačkách a dalším vybavení, které prodává řetězec Hornbach. Nápad s komorní rozhlasovou hrou vymysleli v reklamní agentuře Heimat, produkce se ujalo Studio Funk Berlin. Bronz dostal spot firmy Vasata/Schröder, který byl určen řetězci OBI.
Nejtěžší výběr byl v kategorii regionů, kde se sešlo nejvíce příspěvků. Regiony rozhodně netrpí nouzí o kreativní řešení a tak nebylo možné určit jednoho jediného vítěze. Zlato tak nakonec dostali hned dva příspěvky. Zvířecí hlasy od kreativců z BBDO Campaign Berlin a Hastings Audionetwork. Hastings se podílel i na druhé zlatém projektu, který připravil společně s agenturou Vasata/Schröder. Grabarz & Partner si za svůj spot pro cestovní kancelář Reise Szene Hamburg odnesli stříbro a bronz putoval opět k agentuře Vasata/Schröder a opět za spot pro Obi. Tady se tvůrci rozhlasové reklamy inspirovali u kolegů z printových médií a reklamu pojali jako kupón, při jehož předložení máte nárok na slevu.
Trochu zklamání se porotcům dostalo v kategorii Ramses speciál. V té je úkolem vytvořit reklamu na zadané téma. Pro letošní rok byl tímto tématem let do vesmíru. Protože příspěvků bylo málo a žádný jury vyloženě nenadchl, zlato se v tomto oboru neudělilo nikomu. Stříbro dostala agentura redblue za spot Ticho. Na bronzové příčce se umístily dva návrhy. Jednak Nová známá od agentury Schol&Friends a Ösi ve vesmíru od RTS Rieger Teamu.
Překvapeni byli tvůrci jednoho spotu, který běžel už v roce 2000. Pořadatelé se totiž rozhodli, že udělí speciální cenu Best of 10 let Ramses. Tímto titulem se může honosit série Miluj svět, která byla součástí kampaně na Afri-colu.
Obory a činnosti, které se chtějí dále rozvíjet potřebují své pokračovatele. A tak pořadatelé nezapomínají ani na dorost. V juniorské kategorii se oceňovaly příspěvky, které vznikly v minulém roce při už zmiňovaných Ramses workshopech. Zlato si odnesla série Domácí zákaz vytvořená pro Airwick Activ, kterou v lednu 2004 vytvořila skupina Sebastiana Hardiecka. Stříbro obdržel návrh spotu Věci pro McDonald´s vytvořený v únoru Jana Leuba a bronz spot Kanón navržený pro firmu Gard, který při březnovém semináři vytvořila skupina Jany Liebigové.