Rozhlasové stanice nechávají své posluchače často soutěžit o atraktivní ceny jako dům za milion nebo rok života zdarma, ale vysoké výhry v hotovosti nebývají v rádiích obvyklé. Standardně se soutěží maximálně o tisícikoruny, ovšem posluchačka v soutěži Tajemný zvuk na Radiu Kiss 98fm minulý týden vyhrála úctyhodných 382 tisíc korun.
Proč rádia obvykle v soutěžích nenabízejí vysoké finanční výhry jako televize, ale raději věcné ceny? Důvod je jednoduchý, rozhlasové stanice nemají takové příjmy jako televize a věcnou cenu, třeba i v řádu statisíců korun seženou snadněji od sponzora výměnou za reklamu. Podobným způsobem darovalo v loňském roce např. Radio Impuls posluchači byt za více než milion korun.
Soutěž Radia Kiss 98fm o hotové peníze je tedy na české poměry poněkud nezvyklá, i když i jemu pomohli sponzoři. „Sponzorem soutěže bylo samotné rádio Kiss 98 fm, klient měl možnost přikoupit Kiss Honda Team, který každý den jezdil po Praze v době od 11-17 hod. Z jejich aut pak byla slyšet anonce na tajemný zvuk a sponzoring klienta,“ vysvětluje ředitel stanice Jan Čadek.
Tak vysoká výhra samozřejmě vyžadovala vysoký stupeň utajení, vždyť podezření, že moderátoři rádií mohou k výhře dopomoci svým známým je staré jako samy rozhlasové soutěže. „Já, jakžto ředitel stanice a Petr Žižka jako programový ředitel jsme natočili zvuk, který jsme znali od začátku pouze my dva. Aby byla zachovaná regulérnost soutěže neznali zvuk ani moderátoři, museli se dotazovat nás dvou. Buď jsme byli přímo ve studiu nebo na telefonu,“ říká Čadek.
Princip soutěže je jednoduchý. Rádio nasadilo zvuk do vysílání a každou hodinu od 6.30 do 18.30 měl 9. volající možnost tipovat co je tajemný zvuk Prahy. K tomu jezdil po Praze zmíněný KHT a rozdávat tzv. denní nápovědy, které se každý následující den objevili na webových stránkách rádia. Soutěž začínala na částce 98 000,- KČ a každý den rádio přihodilo částku 9 800,- Kč.
A jaktože se vítězný jackpot vyšplhal tak vysoko? Zvuk byl sice jednoduchý, ale na druhou stranu dosti zvláštní. Jednalo se o rozepínání a zapínání háčků na podprsence. „Tak drobný zvuk byl mírně zesílený a to lidi pravděpodobně mátlo. Začínali jsme 17.5. a skončili 25.6.“
„Jistě to byla a bude největší finanční výhra v éteru v letošním roce. Pochybuji, že jiné rádio takovou hotovost nabídne svým posluchačům,“ uzavírá sebevědomě Čadek. Dokáže mu někdo od konkurence opak? Není to laciná záležitost, ale při dobré reklamní kampani na tom může vydělat nejen vítězný posluchač, ale i samotné rádio.