Událostí na rozhlasovém trhu bylo v roku 2008 opravdu hodně. Společným znakem bylo síťování stanic v rámci mediálních skupin, ale i vznik menších nezávislých stanic na lokálních trzích. Ve druhé části článku sumarizujeme dění ve druhé půlce roku.
Srpen: Ukončení vysíláni Radia Wave na FM kmitočtu 100.7, expanze Hitrádií na Moravu
Po poklidném létě se události daly do pohybu koncem srpna, kdy vyvrcholil dlouhodobý spor Rady Českého rozhlasu a generálního ředitele ČRo Václava Kasíka ohledně působení veřejnoprávního rádia pro mladé na středočeském FM kmitočtu 100,7 MHz. Rada ČRo definitivně zavázala Kasíka, aby vysílání mladého programu vypnul, a ředitel rozhlasu tomu vyhověl 31. srpna. Na uvolněné frekvenci začal vysílat celostátní program ČRo 2 Praha, a Rádio Wave zůstalo jen v digitálních platformách a na internetu.
Na severní a jižní Moravu expandovala programová síť Hitrádií skupiny Media Bohemia. Začlenilo se do ní olomoucké Rádio Apollo (nyní Hitrádio Apollo) a brněnské rockové AZ rádio, které se změnilo na Hitrádio Magic Brno.
Září: Expresrádio změnilo kampaň, programové schéma i jingly
Pražské alternativní Expresradio prošlo další výraznou kvalitativní proměnou. Od začátku září spustilo novou reklamní kampaň, zavedlo upravené programové schéma s novými pořady a celé to podporilo venkovní i printovou kampaní v duchu hesla „Tohle nehrajem„. Na vizuálech se objevil hnůj s vidlemi, který měl symbolizovat fakt, že Expresrádio nehraje špatnou hudbu. Expres pokračoval ve své cestě jasného vymezení na poli hudebních rádií v pražském éteru, a vymezil se i jazykově. Z jinglů se vytratila angličtina, a stanice začala cílit výhradně na češtinu s cílem přilákat tu část potenciálních posluchačů, kterou dosud odrazoval imidž rádia pro cizince.
Řijen: Začalo Ethno rádio, Rada ČRo nesprávně obvinila Rádio Wave z fašismu
V řijnu spustilo své vysílání nové pražské Ethno rádio společnosti Ultravox, kterou vlastní bývalý člen RRTV Petr Žantovský. Ten svěřil provoz svého rádia Miroslavu Pýchovi známému z projektu Limonádový Joe. Nová stanice byla přijata kladně pro svou jedinečnou hudební skladbu. V přeplněném pražském éteru je podobný počin chvályhodný, bude to mít ale v existující konkurenci a očekávaných ekonomických těžkostech rozhlasového trhu nesmírně těžké.
Radní Českého rozhlasu se nespokojili s tím, že dosáhli stáhnutí této stanice z FM pásma a v říjnu vyrukovali s dalším útokem na toto médium. Na základě podkladů od analytika Radka Vogla mylně obvinili tuto stanici z propagace fašismu, a to jen na základě jedné skladby v pořadu, který byl navíc přebírán ze zahraničí. Ironii celé kauzy byl fakt, že skladba Swastika Eyes od levicově zaměřených Primal Scream, která je někdejším celoevropským hitem, nemá vůbec za cíl propagovat fašismus, ale se naopak vysmívá těm, jež s fašisty spolupracují. V rámci diskuze, která ani nebyla zařazena do pozdějšího zápisu, zazněla i slova programového ředitele ČRo a výrazného oponenta Radia Wave Richarda Medka o tom, že posluchači Radia Wave nejsou budoucností tohoto národa, a když tak, jen velmi ojediněle. Proti Radě ČRo se rázem vytvořilo několik iniciativ a za Radio Wave se postavilo nejen slovenské alternativní Rádio_FM, ale i pražské konkurenční Radio 1.
Listopad: Frekvence 1 v roli skokana roku
Topskokanem posledního Radioprojektu zveřejněného v minulém roce byla jednoznačně Frekvence 1. Oproti předchozí dvouvlně průzkumu získala přirustek 181 tisíc posluchačů týdně a snížila odstup od market leadera Radia Impuls na 400 tisíc posluchačů týdně a 157 tisíc denně. Zároveň se znovu dostala na pozici dvojky trhu před sesterskou Evropu 2. Výstup mapoval druhý a třetí kvartál vývoje na rozhlasovém trhu, poslední kvartál bude k dispozici v únoru.
Prosinec: Začátek nové sítě Rock rádií v západních a jižních Čechách
Prvého prosince v ranních hodinách se ze tří regionálních stanic na západě a jihu Čech ozval rockový hudební formát. Ve skupině Media Bohemia vznikla nová rodina rockových rádií, do které se zařadilo Rádio Gold a Rádio Prácheň pokrývající území jižních a středních Čech a západočeské Rádio Šumava. Nově se všechny tři stanice jmenují shodně Rock rádio a ve svém vysílání se identifikují společnými jingly, hudebním playlistem a programem. Některé programové prvky zůstávají odlišné pro každý region tak jako je tomu u Fajn rádií nebo Hitrádií. Po hudební stránce se tři stanice věnují klasickému rocku s přesahy do současného rockového mainstreamu.
I když se na classic rockový formát soustředí zejména konkurenční Rádio Beat, které pokrývá rozsáhlé území v Čechách, autoři projektu věří, že pro tento formát je na trhu ještě prostor. První výsledky poslechovosti těchto stanic se můžou projevit nejdříve na podzim 2009, kdy bude k dispozici Radioprojekt za první a druhý kvartál tohoto roku.
Poznámka: Sítě Fajnrádií, Hitrádií a Rock rádií jsou součástí mediální skupiny Media Bohemia, která, mimo jiné, vlastní i provozovatele streamingového portálu ABradio a vydavatele serveru RadioTV.