Portfolio mediazastupitelství Regie Radio Music se v lednu rozšířilo již o tři nové stanice. Po Radiu DeeJay, které nabízí od Nového roku, bude RRM od pondělka prodávat také reklamu na středomoravských stanicích Rubi a Haná. Smlouva ovšem není exkluzivní, takže Rubi i Haná nadále zůstávají v nabídce konkurenční Media Marketing Services.
Martin Konrád, obchodní ředitel Regie Radio Music, k těmto novým kontraktům uvádí: „Společnost Regie Radio Music rozšířením své nabídky o Radio DeeJay,
Radio Haná a Radio Rubi uspěšně zahájila novou etapu svojí expanze. S definitivní platností tak razantně vstupujeme na regionální rozhlasový trh – a budeme v této politice i nadále pokračovat.“
Radia Rubi a Haná tvoří v oblasti národního prodeje rozhlasové reklamy v Česku vzácnou anomálii. Jednak je nelze prodávat odděleně, ale pouze společně v balíku a za druhé odmítají podepsat s jakýmkoliv mediazastupitelstvím exkluzivní smlouvu. V minulosti byla v nabídce MMS i konkurečního RadioNetu a stačilo jen sedm měsíců od konce RadioNetu, aby podepsala smlouvu s další konkurenční sítí.
„Stanice Radio Rubi a Radio Haná nebyly nikdy zastupovány exklusivně. Sdružení obou stanic „Medianet“ prodával Radionet i MMS. Obě zastoupení nás tak mohla nabízet ve svých reklamních produktech. Domníváme se, že je dobré, aby si zákazník mohl libovolně vybrat médium, které mu vyhovuje. Pro nás pak neexklusivita znamená nezávislost na mediálním zastoupení pro plošný
reklamní trh. Po zániku Radionetu, jehož zastupované stanice přešly v polovině roku 2005 pod výhradní prodej MMS, jsme museli najít náhradní řešení pro prodej obou stanic na národním trhu. Zastoupení RRM nám nabídlo
dobré podmínky a dlouhodobou perspektivu,“ komentuje tento krok ředitel Radia Haná Pavel Foretník.
Členství rádií ve více reklamních sítí jistým způsobem deformuje rozhlasový trh a podle prezidenta Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michala Zelenky má dopady na věrohodnost oficiálního průzkumu poslechovosti MediaProjektu. V tomto směru se Zelenka vyjádřil před rokem, v době kdy se RadioNet a MMS přetahovaly o zastupování Country Radia. „Zařazování stanic do dvou zastoupení nepůsobí příliš věrohodně na reklamní průmysl, protože rozhlasový mediální trh má v současnosti 101.7%. Je tomu tak díky navýšení o „share“ rádií Contact, Haná a Rubi. Z hlediska národního trhu se jedná o málo významné mimopražské stanice. Rozšíří-li se tato anomálie o Country Radio, bude mít rozhlasový trh 103,5 % a dotkne se to citlivě téměř všech produktů nabízených stávajícími mediálními zastoupeními a nejvýznamnějšího trhu. V příštím výstupu Mediaprojetu budou navíc procenta share sloužit k výpočtu plateb a tato změna, přepočítaná na 100%, může znamenat u jednotlivých zastoupení posuny v řádu statisíců korun,“ prohlásil v lednu 2005 Zelenka (více viz MMS a RadioNet bojují o zastupování Country Radia). Současný „přesah“ ovšem zdaleka není tak vážný, Rubi a Haná mají společně podíl na trhu jen 0,6 procenta, Country Radio je exkluzivně zastupováno MMS a ve stejné stáji, byť s neexkluzivní smlouvou, je i Contact.
Podobný souboj ostatně probíhá i v současnosti a týká se Radia DeeJay, které na konci loňského roku koupila skupina Lagardere, která vlastní mediazastupitelství RRM. Prezident Lagardere Michel Fleischmann jako nový předseda představenstva licencované společnosti Radia DeeJay totiž označil smlouvu s MMS za neplatnou zejména z důvodu neurčitosti týkající se vymezení vzájemných práv a povinností smluvních stran při prodeji reklamního času a navíc ji ještě vypověděl. MMS tento krok neuznává a hodlá se proti jejímu předčasnému ukončení bránit všemi zákonnými prostředky. „V případě nutnosti jsme připraveni řešit spor s Media Marketing Services soudní cestou,“ kontroval Fleischmann. Více v článku Lagardere x Stamford: DeeJay neuznává smlouvu s MMS.