Dopravní Radio Info vysílá v Praze již téměř dva roky. I přes rozsáhlé kampaně ovšem podle Mediaprojektu oslovuje jen 4 tisíce posluchačů denně, resp. 13 tisíc týdně. S programovou ředitelkou rádia Sonjou Šemberovou jsme si povídali nejen o poslechovosti, ale také o názvu stanice nebo hudebním formátu.
Jak hodnotíte poslechovost vašeho rádia, kolik bysluchačů byste chtěli získat?
Naše poslechovost je taková, jaká je. V Praze má posluchač na výběr celou řadu různých rádií a není lehké se na takovém trhu prosadit. Pražský posluchač je zmlsaný. Nemusí vás poslouchat. V současnosti máme nějakou základnu. Samozřejmě, že existuje číslo, které bychom považovali za úspěch. Ale nechci dopředu střílet, jaké má být.
Plánujete další masivní reklamní akce? Předchozí kampaně byly jedny z největších, které Praha zažila.
Nemyslím, že kampaně byly masivní. Rozhodně nebyly masivní finančně, jestli máte na mysli tohle. Navíc, co to v Praze znamená nebo neznamená masivní? Lidé jsou vůči těmto věcem čím dál víc lhostejní. A jak jim jinak řeknete, že jste tady, vysíláte a máte jim co nabídnout? I kdybyste provozoval úžasné rádio, nebude to k ničemu, když o něm
nikdo nebude vědět. Ano, určitě budou další reklamní akce.
Jaká je situace ohledně názvu rádia? Říká se, že už proběhla jednání se Slovenským rozhlasem ohledně přejmenování na rádio Rock FM, kterýžto název již dlouho propagujete ve vysílání.
Říkat se může cokoliv. Pravda je taková, že jsme se Slovenským rozhlasem nikdy nejednali. Ve vysílání nepropagujeme název Rock FM. Je to slovní spojení, které označuje muziku, kterou hrajeme. Stejně jako třeba používáme
označení Bezstarostná jízda na Rádiu Info. Jmenujeme se Rádio Info a z vysílání je to dostatečně slyšet.
Jak byste v současnosti charakterizovala hudební formát vaší stanice? Od vzniku rádia Info se několikrát proměnil.
Myslíte? Hudební formát jsme upravili jen jednou, těsně po začátku vysílání, přiklonili jsme se k rocku. Poté už jsme formát jen usměrňovali. Hrajeme rock a pop-rock.
Myslíte si, že jste dostatečně dopravním rádiem?
Ano. Žádné z rádií nepřináší dopravní informace tak často a v takovém možství. Z výzkumu pražského trhu , který pro nás zpracovala agentura BPR, vyplývá, že nejsilnější stránkou Rádia Info je právě image rádia, které podává dopravní informace. Mezi pražskými lokálními médii má Info image dopravního rádia nejsilnější. Někdy je ovšem těžké situaci v metropoli uchopit a pojmenovat, protože se hodně rychle mění. Neubráníte se tomu, že do éteru něco řeknete a v minutě je to jinak.
Jaké dopravní informace ve vysílání využíváte?
Spolupracujeme s Abou. V ulicích máme motorkáře. Používáme samozřejmě i telefonáty od samotných řidičů.
Plánujete zlepšení pokrytí signálem vaší stanice? V řadě pražských lokalit jste slyšet dost špatně.
Jsme slyšet všude, kde být slyšet máme. Pokud někde dochází k tomu, že jsme slyšet špatně, jde o malé odchylky.
Můžete říct, zda je Radio Info v současnosti výdělečné?
Nejsem ekonomickým ředitelem, abych se pouštěla do čísel. Ano, je výdělečné.