Pražská rádia Expres a Classic FM už třetí rok patří do skupiny vydavatelství Mafra, která mj. vydává MF Dnes a Lidové Noviny. Jak je majitel se svými stanicemi spokojen? Plánuje další akvizice na rozhlasovém trhu? A proč stále neprovozuje čistě zpravodajské rádio? Na tyto otázky RadioTV odpovídal ředitel rádií Expres a Classic FM Ondřej Sychrovský.
Jak jste spokojeni s fungováním rádií Classic a Expres?
V principu lze říci, že tříleté zkušenosti hodnotíme pozitivně. Získali jsme nove zkušenosti na rádiovém trhu, tedy na trhu, kde se mediální skupině Mafra zatím nepodařilo dosáhnout takového postaveni, jaké bychom si přáli. Pro rádio Classic FM si troufám říci, že o tom, že tento minoritní formát ma své místo na trhu není sporu. Expresradio je mladé, dynamické a moderní radiu, se solidním umístěním v atraktivní skupině posluchačů 20 až 39 let. Pro Expres na rozdíl od Classic FM platí, že vysílá v konkurenci dalších cca 20-25 rádii v Praze, v extremně silném až dominantním rozložení sil mezi MMS a RRM. Máme velmi dobrý pocit z fungovaní nové struktury obchodního teamu, která je jednotná pro celou skupinu MAFRA a přináší své ovoce.
Můžete prozradit, zda jsou Classic a Expres zisková?
Ano, jsou.
Plánujete rozšíření pokrytí vašich stanic novými dokrývači?
Myslím, že touto cestou nepůjdeme.
Od Mafry se dlouho očekává zpravodajské radio, proč zatím žádné nemate?
V mnoha dřívějších licenčních řízení jsme byli bohužel neúspěšní a licence na zpravodajské radio se nám nepodařilo získat. Dnes již nejsme tak silně přesvědčení o ekonomické atraktivitě podobného formátu.
Můžete to vysvětlit? Největší náklady zpravodajské stanice spolyká bezesporu kvalitní redakce a vy můžete využít zázemí dvou deníků a iDnes.
Fakt, že kvalitní redakční týmy máme, ještě neznamená, že je možné tyto informace zdarma použít v jiné společnosti.
Nemůžete jej vytvořit ani jako internetové, kabelové či satelitní?
To je samozřejmě možné, ale vždy je to otázka ekonomické rentability.
A není to také otázka prestiže?
Prestiž je pěkná věc, nicméně ekonomické faktory vítězí.
Máte zájem o expanzi do dalších stanic?
Dlouhodobě se zájmem o další akvizice netajíme, ale musí dávat ekonomicky smysl. Je pravda, že volných stanic na trhu už není mnoho.
Co říkáte na sít radii Hey? Proběhla v tomto směru nějaká jednáni o koupi?
Netroufnu si hodnotit sít radii HEY, nicméně dle mého názoru je jen otázkou času, kdy bude náležet někomu z velkých hráčů na trhu.
Otázka směřovala na vás. Měli byste zájem o tuto síť?
Ne.
Jak to vidíte s televizemi? Plánujete nějak navázat na svůj projekt TVD?
Dnes jsme na televizním trhu zastoupeni úspěšnou hudební stanicí Očko. Vedeni iDNES se netaji touhou rozšiřovat internetové televizní vysílaní.
Můžete být ohledně internetového vysílání konkrétnější?
iDNES v současné době již nabízí videozpravodajství, pravidelné zpravodajské relace a uvažuje o formátovém rozšíření televizního vysílání.
Jaký máte názor na digitalizaci? Proč jste se jako někteří ostatní neobrátili na soud v souvislosti s DVB-T? Nebo plánujete šířeni jinou technologii?
Digitalizace se zatím více dotýká televizí, co se týče radii nove vysíláme naše radia pres IP TV tedy v O2TV.