Brněnské Rádio Student nedávno oslavilo první narozeniny. Jeho signál stále nepokrývá ani celé Brno a nový průzkum poslechovosti RadioPojekt mu přisuzuje deset tisíc posluchačů týdně. Na jaře do rádia vstoupil nový investor – majitel Rádia Krokodýl Michal Plachý. Jak se žije s novým investorem a jaké jsou plány stanice do budoucna? Na tyto a další otázky RadioTV odpověděl programový šéf stanice Petr Veselý.
Jaká je situace po prvních měsících s novým investorem?
Stejná jako před tím. Nezaznamenal jsem žádný popsatelný rozdíl.
Požaduje po vás investor nějaké změny ve formátu stanice?
Ne, nepožaduje zatím nic.
Chystáte nějaké programové změny, když se stabilizovala finanční situace?
Jedna vlna úprav schématu proběhla na jaře, nyní chystáme změnu na prázdniny. S novou podobou schématu hodláme vyjet po prázdninách na začátek školního roku.
Můžete aspoň naznačit jak bude nové schéma vypadat?
Nyní předpokládám, že poprázdninové schéma se od současného nebude nijak výrazně lišit – to znamená 3 moderované bloky (ráno, poledne, odpoledne); v podvečer specializované magazíny a večer až v noci hudební speciály, které mapují určitou užší hudební oblast. Změny chystáme právě v těch hudebních oblastech jejichž žánry by se mohly trochu proměnit. Stejně jako i některé magazíny. Ale princip zůstává zatím stejný.
Proběhne ještě nějaká masivní reklamní kampaň?
Zatím o masivní reklamní kampani (tak jak je obvykle toto slovní spojení vnímáno) neuvažujeme.
Pracujete nějak na zlepšení pokrytí v Brně? Jaké jsou alternativy?
Pracujeme seč nám síly a rychlost všech zainteresovaných úřadů a úředníků dovoluje.
Uvažujete o rozšíření pokrytí za Brno nebo do dalších krajských měst?
Ano, máme od začátku v plánu vyslat i v dalších blízkých moravských univerzitních městech – v Olomouci a ve Zlíně. Vytipované frekvence ještě nemáme, ale pracovat jsme na tom již začali.
Jak jste spokojen s výsledkem z RadioProjektu?
Jsem naším výsledkem velmi zklamán. Pohybujeme se stále hluboko pod hranicí statistické chyby, takže vypovídací hodnota těch čísel je fakticky nulová.
Stále nemáte smlouvu s mediazastupitelstvím, plánujete to nebo zůstanete bez zastoupení?
Zatím zůstáváme bez zastoupení.
Můžete uvést důvody, když je spoluvlastníkem rádia jeden z majitelů MMS?
Podmínky navrhované MMS jsou pro nás v tuto chvíli bohužel nepřijatelné.
Jak se vám daří prodávat reklamu na lokálním trhu, slyší inzerenti na vaši specifickou cílovou skupinu?
Daří se nám čím dále, tím lépe. Začali jsme pomalu dosahovat i na národní klienty, kteří vidí v našem rádiu smysluplnou investici, která je přímo cílená.