České rozhlasové stanice se v oblasti promotion dlouho bály odvážnějších projektů, kterými u posluchačů bodují např. německá rádia. Zdá se, že přichází obrat k lepšímu. Po loňské úspěšné akci Radia City, které vystrojilo svatbu dvěma svým posluchačům, přichází se zajímavým nápadem Radio Vysočina.
Nedávno jsme informovali o promoakci vídeňského Radia 886supermix, které se v rámci programu 100 babies für Wien snažilo zachránit Vídeň před vymřením. Akce sklidila velký ohlas a pochvalovalo si ji nejen rádio, ali i hotel Holiday Inn, kde se zúčastněné páry snažily o početí nových Vídeňáčků.
První dítě v červnu vyhrává
Jihlavské Radio Vysočina nemotivuje své posluchače přímo k plození dětí, ale jako svou hlavní promoakci nasadí kampaň Vyber jméno pro mimino. Tato soutěž je určená manželským párům či svobodným matkám očekávajícím v červnu přírůstek do rodiny, které jsou ochotné za ceny v hodnotě bezmála čtvrt milionu korun riskovat a pojmenovat své dítě tak, jak svým hlasováním rozhodnou posluchači Rádia Vysočina.
Radio Vysočina se stane kmotrem dítěte, které se narodí jako první v měsíci červnu jedné z přihlášených žen. Podle posledních informací se o soutěž blíže zajímalo již více než dvacet nastávajících rodiček. V průběhu měsíce května budou mít všichni posluchači rádia možnost hlasovat o jméně očekávaného miminka. Výběr jména není nijak omezen (kromě platných právních norem) a záleží pouze na posluchačích, zda vyberou některé z běžných a všeobecně oblíbených jmen nebo zda zvolí spíše jméno „alternativní“.
„Po zápisu vybraného jména do rodného listu novorozeněte Rádio Vysočina daruje rodině věcné ceny vhodné pro první rok života dítěte (kočárek, pleny, oblečení, hračky, pojištění, elektroniku, roční pronájem automobilu). Riziko a možná i skutečnost, že se človíček bude v budoucnu podepisovat jako Gertruda, Uršula nebo Cyprián je vykoupena bezstarostným prvním rokem jeho života jak pro něj tak pro jeho rodiče,“ vysvětluje programový ředitel Radia Vysočina Zdeňek Koudelka.