Několik týdnů se v médiích spekuluje o zásadních programových změnách na Radiu Impuls, jehož poslechovost v posledním roce stagnuje. Intenzita spekulací ještě vzrostla po rozhodnutí RRTV, která v březnu schválila žádost provozovatele Radia Impuls o změnu licenčních podmínek. Generální ředitel Radia Impuls Jiří Hrabák ovšem jakékoliv zásadní změny popírá a trvá na tom, že základní charakter stanice se nezmění.
„Nešlo o žádné dramatické změny, spíše o sjednocení a zjednodušení licenčních podmínek, nemění se ani % české hudby ani %mluveného slova. Není to ani úprava, která by nějak souvisel s programovými změnami,“ říká Hrabák k žádosti o změnu licenčních podmínek a jeho slova potvrzuje místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petr Pospíchal: „Rádiu Impuls byly rozvolněny krátké časové úseky, v nichž mělo velmi precizně stanoveno podíl hudby a mluveného slova. Změněno tedy bylo programové schéma, celkový podíl hudby i mluveného slova byl zachován v původním poměru, ale v rámci celého dne.“
„Ke změnám dochází neustále a řekl bych kontinuálně. Rozhodně to ale nejsou programové změny, které by změnily charakter Radia Impuls. Určitě i napříště budou našimi programovými dominantami – česká hudba, zprávy, doprava,“ říká Hrabák a dodává: „Pokračuje přitom i naše snaha o budování přátelštější image, vice s kontaktem na posluchače. Vše by mělo odpovídat i našemu positioningu – ráááádio.“
K probíhajícím změnám Hrabák říká: „Dochází k obměně rubrik, někdy moderátorů (naposledy Vlasta Korec – což neznamená, že nebudeme dále spolupracovat s Petrem Lesákem).“ Kromě Korce Impuls v posledních měsících angažoval např. Kateřinu Hrachovcovou či Báru Nesvadbovou a zpravodajství posílila Štěpánka Duchková a Jiřina Součková. Základní hudební formát stanice se nemění, procento české muziky zůstává stejné. Větší důraz se klade na zpravodajství, prodlouženy byla zpravodajská relace o půl.
Dělat jakékoliv zásadní změny na zavedené úspěšné stanici je velmi ošidné. Je totiž mnohem jednoduší posluchače neopatrnou změnou ztratit než nové příznivce získat a v tomto duchu uzavírá i generální ředitel Hrabák. „Nečekejte rozhodně žádné radikální změny. Impuls si tyto změny totiž ani nemůže dovolit, nemůže si dovolit riziko ztráty své základní cílové skupiny 25-45.“
Jak na tom Impuls ve srovnání s konkurencí opravdu je, se ukáže 4. května, kdy bude zveřejněn první výstup nového průzkumu poslechovosti RadioProjekt.