Radia Agara, North Music a Hity se od května profilují podobným formátem jako pražské Fajn Radio, od kterého si vypůjčila i název a oranžové logo. Někteří posluchači si změny pochvalují, jiní společné formátování regionálních stanic odsuzují. Vyjádření zástupců společnosti Sun Media, která formát pro stanice skupiny Fajn Radio dodává, jsme přinesli v článku Vzniká rodina Fajn rádií, zatím je čtyřčlenná, dnes vám nabízíme názory ze strany regionálního rádia. Na téma probíhajících změn odpovídá výkonný ředitel Fajn Radia Agara Jaroslav Průša.
Začněme od začátku. Jaké důvody vás vedly k tomu, že jste se spojili se skupinou Stamford Managing?
Rozhlasový trh prochází velmi dynamickým vývojem, situace se výrazně stabilizovala a tak zasvěceného vůbec nepřekvapí, že dochází k dohodám, společenství a spolupráci u subjektů, kde by to před časem nikdo nepředpokládal. Jedním z těchto kroků je i příslušnost rádia Agara ke společnosti Stamford Managing. Stát dnes samostatně na trhu v podstatě není možné a tohle je vlastně jen další fáze již před časem započaté transformace.
Je Agara ještě samostatným rádiem nebo již zcela řízena firmou Sun Media?
Pokud jde o samostatnost rádia Agara, tak ta zůstává zachována v plném rozsahu. Sun Média tu funguje jako servisní organizace, která nám poskytuje programové know-how a zároveň se prostřednictvím spolukoučování podílí na rozvoji profesionálních dovedností všech lidí v rádiu. V tom je i zahrnut hudební playlist, který je vyroben na klíč, s akcentem na region a požadovanou regionální specifikou.
Můžete specifikovat, v kolika procentech vysílání se projevuje onen akcent na region?
Před započetím těchto změn,byla provedena velmi podrobná analýza našeho regionu,ze které zcela konkrétně vyplynuly priority naší cílové skupiny. Ryze metropolitní stanice se od těch regionálních liší na první poslech, to že jsme regionální, je zřejmé. Nejsme ani matematici, vycházíme z licenčních podmínek a přizpůsobujeme se životnímu stylu našich posluchačů. Je to stav proměnný a procenty je neměřitelný.
Budete měnit logo rádia a internetové stránkypodle stylu pražského Fajn Radia?
Naše přeměna jde ruku v ruce i s grafickým ztvárněním stanice. Stávající logo je již překonané a dostatečně neprezentuje formát, stejně jako webové stránky. I tady dochází k posunu a změnám. Spojujícím prvkem těchto stanic je termín fajn, v různých mutacích spolupracujících rádií. Nová grafika a zvukový obal je tak daleko bližší našemu vyjádření a garantuje tak přesně cílenou identifikaci rádia.
Co myslíte, že vám relaunch přinese do budoucna? Máte nějakou představu o cílové poslechovosti, které byste chtěli dosáhnout?
Naše vize budoucnosti je v očekávání nárůstu poslechovosti, nemyslíme si, že by se tu relaunch projevil okamžitě, reálné a potěšující by bylo, kdyby se to podařilo v horizontu jednoho roku. Chceme našim posluchačům nabídnout rádio které jim bude přinášet kvalitní zábavu, aktuální servis především regionálních forem informací, které je zajímají, s důrazem na aktuální hudbu formátu CHR.
Zkusme být konkrétnější, podle posledního MediaProjektu ladilo Agaru týdně 52 tisíc posluchačů, zkuste naznačit vaši představu poslechovosti za vámi zmiňovaný rok.
Nerad bych si hrál na vševědoucího,každý posluchač je dobrý,ne? Sám přece víte jak odlišná mohou vyjít čísla při takovém objemu posluchačů. Nejdříve je potřeba zastavit mírný, leč stálý pokles a pak mohu mluvit o prognózách nárůstu. Svou roli tu jistě sehrají i skalní posluchači, kteří se s řadou změn nemusí smířit, určitá setrvačnost atd.
V Ústeckém kraji vysílá další člen skupiny Fajn – Radio North Music. Máte zjišťěno, v jaké oblasti se váš signál překrývá?
Rádio North Music, které vychází z obdobného formátu, ale stejně jako u nás, tady najdete specifika, která ho odlišují. Svým signálem pokrývá především severní část regionu a my tu západní, hranice jsou v okrese Most a nedochází tu k dramatickému překrývání.
Jakým způsobem se změny projevily na personálním obsazení Agary?
Všechny tyhle změny se samozřejmě projevují i na organizační struktuře stanice. Jednotlivé pozice mají jednoznačně vymezenou pracovní náplň a vyžadují jiný způsob realizace. Aplikace nově získaných zkušeností jsou přenášeny ve spolupráci s týmem externích odborníků dané oblasti. Narážíme spíš na problém nedostatku vhodných kandidátů na tuto práci. I když můžu zcela objektivně prohlásit,že většina stávajících členů týmu se dobře adaptovala, ale kvalitních lidí není nikdy dost. Rozhodně při stávajícím zatížení týmu, nepřichází v úvahu jakákoliv personální delimitace.
Agara má stále jen jeden vysílač, nemáte v plánu získat nějaký dokrývač?
Z pohledu ostatních stanic působících na trhu se může rádio Agara jevit v oblasti šíření signálu hodně konzervativně. Je to pravda jen z části, jednak i my usilujeme o kvalitní pokrytí našeho působení a chceme dokrýt určité lokality, ale nechystáme nijak výraznou expanzi. Nechceme jít cestou několika dalších kmitočtů,které mohou jen svým provozováním výrazně zatížit stanici bez náležitého efektu.
A o které lokality se jedná? Máte na mysli Karlovarský kraj, kde jste v minulosti žádali o dokrývač?
Myslím,že i tady by jsme si dokázali získat řadu posluchačů.
Jaké připravujete programové novinky?
Na tuto otázku lze těžko odpovědět vyčerpávajícím způsobem, použil bych jako příklad soutěž, která u nás právě probíhá a má název Dá-Nedá. Od pondělí do pátku každé ráno v 8:40 náš borec Eda Lamač na vlnách fajn rádia Agara volá na náhodné veřejné či firemní telefonní číslo… ozve-li se na druhém konci aparátu žena, slečna či dívka, rozjede Eda naplno svůj um. A tak každé ráno prosí, škemrá, lísá se, mámí, naléhá a láme po drátě ze své „oběti“ její soukromé telefonní číslo. DÁ nebo NEDÁ dotyčná své soukromé číslo? Toť otázka pro posluchače, který může vyhrát týdenní pronájem našeho fajnkabria.
Do budoucna chystáme několik podobných reality show, které jsou ve fázi příprav, ale konkrétnější být samozřejmě nemohu.
Je si autor jist tim, ze Amiri patri do rady dospelych serioznich muzikantu? Me to az tak moc neprislo. Nespival sice uplne bidne, ale….
Je si autor jist tim, ze Amiri patri do rady dospelych serioznich muzikantu? Me to az tak moc neprislo. Nespival sice uplne bidne, ale….
Uvažoval jsem nad ním…zda ho tam zařadit nebo ne… tu serioznost myslím spíš tak, že je to už postarší lékař :)
A to ještě v článku chybí, že sledovanost mohla být klidně ještě nižší, kdyby ostatní televize dopředu zbaběle nevyklidily pole. ČŤ vysílá v neděli večer ty svoje televizní filmy, které snad točí jenom proto, aby si mohla někde v tabulce odškrtnou položku „původní tvorba“, protože s nimy zachází neuvěřitelně macešsky a jakákoli propagace je nulová. A Prima nabízí odbvyklé ohrané německé kriminálky. Takové vítězství pak nemůže Novu ani těšit.
Problém Superstar je, že už je to známý a žádný z těch uchazečů nebyl nijak extra výrazný. Navíc mám dojem, že hlasovali z drtivý většiny holky, protože jak nazačátku vystříleli skoro všechny uchazečky, to nebylo normální.
Pokles sledovanosti je v tom, že Nova neumí dělat reality show, a ze Superstar udělali neuvěřitelně nudnej pořad. Pořad je slabej od A do Z, od moderátorů, po celkové zpracování. První ročník byl taky strašně slabej, ale bylo to pro českýho diváka něco novýho. Jinak twscott napsal, že Prima nasadila proti Superstar ohraný německý krimi seriály. Takže jestli jsou filmy Marečku, podejte mi pero, S tebou mě baví svět apod. německé krimi seriály, tak prosim. A jestli tim německým krimi seriálem myslel autor seriál Law & Order který je americký a natočilo se už 12řad, tak to je asi nadsázka ne?
Dyť se na to nedá dívat. Kdyby tam byli aspoň hezký lidi…
A o Holíkovi se toho už všude napsalo dost.
ze Superstar udělali neuvěřitelně nudnej pořad. Pořad je slabej od A do Z, od moderátorů, po celkové zpracování. První ročník byl taky strašně slabej, ale bylo to pro českýho diváka něco novýho
Můžu srovnávat českou a slovenskou superstár s tou českou se z pohledu na moderátory nedá srovnat, naši jakoby se těch soutěžících skoro báli na cokoli zeptat nebo se jich dotknout, zkrátka Slováci u toho prožívali větší emoce a ta parta lidí byla skutečně partou, tady ti se na sebe dívali jako z cizí planety.
plejsta lejsta