Srdce všech fotbalových fanoušků tlučou čím dál tím silněji. Je to přeci jen ve vzduchu. Euro se blíží. A protože fotbal je velkým lákadlem skoro pro nás pro všechny, tak se na něm snaží kdekdo přiživit. Tu mobilní operátoři, tu televize a také rádia. Speciální vstupy věnované jenom fotbalovému mistrovství se dají prodat jako produkt. Někde si ale vymysleli něco víc, aby opět měli náskok před konkurencí.
Lístky na druho nebo prvoligové zápasy se vyhrát v rádiu dají. Ale co teprve lupeny na mistrovství Evropy. Ty teď svým posluchačům nabízí rádio FFH z německé spolkové země Hesensko. Lístky k vyhrání jsou jen čtyři. A ty dostane jedna parta lidí. Že by si výherce svou výhru neužil jen proto, že nemá cestu, se stát nemůže. Peníze na benzín a dokonce i auto výherci dostanou. FFH vyšle na Euro čtveřici fanoušků, kteří pojedou hezky po holandsku a to karavanem. Cestou budou výletníci ve spojení s FFH a pravidelně se budou hlásit. Ve vstupech budou mluvit o zážitcích z cesty a pak o vlastních zápasech. Vstupenky dostanou na první tři předkola, ve kterých bude Německo hrát s Holandskem, Českem a Lotyšskem. Protože výherci pojedou do Portugalska více méně na výlet a informovat budou hlavně o atmosféře a věcech kolem stadiónů, posílá rádio i jednu svoji reportérku, která bude přinášet informace na profesionální úrovni.
Fotbal se dá pro promo využít i jinak. Následující nápad už aplikovali v rakouském rádiu Kronehit. Kronehit se rozhodl pomoct posluchačům vyřešit rodinný spor, zda je lepší sledovat fotbal nebo dělat něco jiného. Na středu 26. května pozval moderátor ranní show “Guten Morgen Österreich“ (Dobré ráno Rakousko). Meinrad Knapp pár vylosovaných šťastlivců na sledování finále Champions-League 2004. Televize se sledovala v pohodlném hotelu a k vytvoření dobré atmosféry přispěly i chipsy a pivo. Děvčata se zatím s Knappovou kolegyní Dani Linzerovou vydali na pořádnou party, kterou zakončil pánský striptýz.
Kdo chce cestovat měl by znát řeči. A jazyk by měl ovládat i ten, kdo pracuje v rádiu. Ranní moderátor stanice pro muže Radio 21 se vsadil se svými posluchači, že se během dvou týdnů naučí dobře mluvit německy. Alexander Rudzinski je Američan ruského původu a němčina mu ještě dělá problémy. Ranní vysílání proto moderuje ještě s rodilým mluvčím Hajo Wilkenem. Alex při sledování velkého testu na RTL zjistil, že by propadl a tak v úterý během vysílání řekl, že se německy naučí během dvou týdnů. Pokud to nestihne bude muset platit. Sázky se uzavírají dokonce na speciální internetové stránce a jackpot stoupá s každým novým tipujícím o 5 eur. Německy se Alex musí naučit do 11. června. Posluchači mu teď každý den volají své rady a podporují ho. Morální podporu už mu vyjádřili i některé prominentní osoby.
Mnichov hledá SuperDvojníka
Pokračuje i hledání všech možných super. V Mnichově se hledá super dvojník. Radio Energy 93,3 uspořádalo všem těm, kteří vypadají a mluví nebo zpívají jako nějaká známá osobnost, koncert. V pondělí 30. května se všichni dvojníci sešli, společně se předvedli (vstup pro diváky byl zdarma) a ten nejlepší vyhrál zájezd na Azurové pobřeží. Po vystoupení před porotou moderovaným hvězdami ranního vysílání pak následovala diskotéka.
Ranní vysílání posloucháme při snídani a tak se na rádiu 94’3 r.s.2 rozhodli pozvat své posluchače na snídani. Do Berlína zavítala skupina Mike &The Mechanics a 50 posluchačů 94’3 r.s.2 mělo možnost s hudebníky posnídat. Nijak brzo vstávat nemuseli. Snídaně se podávala o půl jedenácté.
Tou dobou už je většina z nás v práci a pomalu se začínáme těšit, až budeme mít padla. A pak hned na pivo. R.SA-Sachsens denně rozváží vychlazená piva do firem, kde právě “padla“. Moderátoři Böttcher a Fischer každý den navštíví jednu firmu a přivezou zcela zdarma pivo na zapití právě skončeného pracovního dne. Zájem o piva, která věnuje pivovar Ur-Krostitzer při příležitosti svého 470. výročí, je potřeba dát vědět telefonátem do rádia. Los pak určí, kde se bude pít.
Fotbalem jsme začali a fotbalem i když smíchaným s politikou taky skončíme. Znovu se vypravíme do rádia FFH. Tam se totiž běžně na fotbal tipuje. Přímo ve vysílání sází i předseda hesenské vlády Roland Koch. Svůj tip říká posluchačům a sám sází. Případné vyhrané peníze dává na dobročinné účely.
Chytré hlavičky zas něco napadlo. A další chytré hlavičky zase něco vymyslí nového. Boj o posluchače je neustálý a je třeba bojovat všude. V práci, na fotbalovém stadionu i v sázkové kanceláři, protože posluchač je všude a všude s ním musí být i reklama na to jeho správné rádio.