Brněnské Rádio Krokodýl přichází s novinkou, která může udělat radost mnoha posluchačům. Ti si totiž často stěžují na vysoké rotace aktuálně nejpopulárnější hitů ve vysílání. Krokodýl nyní slibuje, že žádná skladba nezazní ve vysílání více než jednou denně. Zda jde o krok správným směrem, ukáže RadioProjekt.
Zajímavá promoakce byla zahájena 21. března a podle slov progranového ředitele není nijak časově omezena. „Rádio Krokodýl promění každý váš den v jedinečný originál. Dokáže vám, že má největší hudební výběr. Během dne vám Rádio Krokodýl nezahraje ani jeden hit dvakrát,“ anoncuje stanice svůj nový hudební program.
„Každý, kdo je úspěšný, nesmí usnout na vavřínech. Naopak, svůj úspěch si musí hýčkat a neustále na něm pracovat, aby o něj nepřišel. A ví to samozřejmě i Rádio Krokodýl. Proto neustále na našem programu pracujeme a vylepšujeme ho. Každé ráno Krokodýl startuje Hemenexem – nejúspěšnějším formátem ranní show. Po deváté hodině nabízíme porci těch nejoblíbenějších hitů devadesátých let a potom během dne posluchači neuslyší v našem vysílání ani jeden hit dvakrát,“ říká programový ředitel Krokodýla Marek Berger.
Časté rotace aktuálně nejúspěšnějších hitů jsou na hudebních rádiích v Česku, ale i v zahraničí, zcela běžné. Důvod je prostý, provozovatel stanice vychází z průzkumů poslechovosti a ví, že jeho průměrný posluchač nesedí u rádia 24 hodin denně, ale poslechem stanice pouze určitý čas – v RadioProjektu označený ATS relativ (poslední zveřejněný výstup najdete v sekci Poslechovost). Konkrétně u rádia Krokodýl je to 172 minut, nejvíce má podle posledního výstupu Rádio děčín – 306 minut.
Při programování hudebního playlistu se dramaturg snaží, aby byla rotace skladeb skupiny A (obvykle deset až patnáct aktuálně nejúspěšnějších písní) nastavena tak, aby tyto skladby průměrný posluchač slyšel jednou, maximálně dvakrát denně. V praxi může být tedy rotace nejhranějších písní na rádiu s průměrnou ATS 180 minut nastavena až na 6-8 opakování aniž by to průměrný posluchač zaznamenal. Stížnosti pak logicky přichází od posluchačů, kteří se průměru vymykají a u své oblíbené stanice sedí od úsvitu do soumraku.
Pro Rádio Krokodýl může být jeho akce dvousečnou zbraní. Jde rozhodně o zajímavý marketingový nápad a řada posluchačů ho jistě ocení. Na druhou stranu se může stát, že onen průměrný posluchač získá pocit, že rádio nehraje tolik aktuálních hitů jako dříve a některé písně mu mohou chybět. Zda jde o krok správným směrem, ukáže listopadový výstup průzkumu poslechovosti – RadioProjekt.