Nový slogan, česká noc a další novinky na Frekvenci 1

Frekvenci 1 v současnosti patří až třetí příčka v žebříčku nejposlouchanějších stanic a jeho ztráta na vedoucí Rádio Impuls se stále zvětšuje. I to byl jistě jeden z důvodů, proč stanice připravila na léto celou řadu novinek. Nasadila nový slogan, oživila zvukový obal, připravila pro posluchače velkou soutěž o milion korun a v noci nyní hraje – stejně jako Impuls – pouze českou muziku. Bližší podrobnosti o novinkách sdělila RadioTV mluvčí stanice Jasna Sýkorová.

Frekvence 1 má nový slogan. Proč došlo ke změně a proč byl vybrán právě tento? „Slogan Frekvence 1 – největší kolekce hitů od 60. let do dneška lépe vystihuje širokou škálu muziky, kterou F1 hraje. Stavíme totiž právě na širokém záběru velmi silných hitů všech zmíněných dekád. Zároveň jsme obohatili zvukový obal – vedle zpívaných jinglů identifikujících stanici jsme přidali řadu nových zvukových prvků promujících právě nový hudební slogan,“ říká pro RadioTV Jasna Sýkorová, tisková mluvčí skupiny Lagardere, do které Frekvence 1 patří.

Nový slogan tradičně doprovází reklamní kampaň a Sýkorová potvrzuje, že ani u Frekvence 1 tomu nebude jinak. „Kampaň spustíme v průběhu léta a bude zaměřená na podporu hudebního image rádia – samozřejmě v souladu se sloganem. Takovým předskokanem kampaně je soutěž o milion korun, spojená se dvěma oblíbenými hity, které patří do naší hudební skladby – Sacrifice od Eltona Johna a Frozen od Madonny. Soutěž nikoho nediskriminuje třeba přílišnou obtížností, jen motivuje posluchače, aby si všimli toho, co hrajeme.“

Právě soutěž o milion korun, které Frekvence 1 otevřeně vystavuje ve skutečných bankovkách v OC Chodov má být největším marketingovým tahákem pro posluchače. Sýkorová vysvětluje, v čem je tato soutěž vyjímečna: „Soutěží o milion totiž už v rádiích bylo, ale nikdo si ho snad nikdy skutečně neodnesl. Takže se snažíme zdůraznit, že to, co propagujeme, taky předáme.“ Z dalších letních promoakcí tísková mluvčí zmiňuje mediální partnerství velkých filmů. „V současnosti například může jeden z posluchačů a zároveň fanoušků Harry Pottera vyhrát jeden den na natáčení filmu Harry Potter a princ dvojí krve ve slavných studiích Leavesden nedaleko Londýna.“

Velkou změnou prošlo nedávno také noční vysílání. Od 1. července každou noc od 23 do 5 hodiny Frekvence 1 vysílá pouze české a slovenské skladby. Na otázku, zda jde o reakci na rostoucí náskok poslechovosti Radia Impuls, které na české noci staví od počátku svého vysílání, Sýkorová reaguje: „Myslíme si, že česká muzika na česká rádia patří bez ohledu na to, jaký mají hudební formát a o jakou stanici zrovna jde. A my jsme našemu sloganu věrní i v noci: hrajeme nejen Kryštofa, ale třeba i Olympic. Konkurenční rádia standardně monitorujeme, ale máme vlastní strategii, kterou dosahujeme úspěchu, navíc noční program není to, co rozhoduje o poslechovosti.“

„Jakékoli změny v programech  konkurenčních rádií jsou opravdu jejich záležitostí. Jaký záměr tím sledují, komu chtějí konkurovat je opravdu jen na nich. Myslím si ale konkrétně, že podobná změna na jakémkoli rádiu by  nyní přicházela v okamžiku, kdy česká hudba už nemusí v budoucnosti hrát tak určující roli pro úspěch programů rádií a to ani takových rádií jako je Impuls, Blaník, Čas, Hey apod.“ komentuje tuto změnu pro RadioTV generální ředitel Radia Impuls Jiří Hrabák.

Jak internetoví posluchači jistě dobře vědí, Frekvence 1 provozuje od počátku roku také dvě úzce profilované odnože, internetové stanice F1 Romantika a F1 Legendy. Podle slov Jasny Sýkorové zřejmě mají úspěch, ale konkrétní výsledky stanice sdělit nechce. „Internetová rádia mají podle nás budoucnost, takže se určitě chceme dál věnovat jejich rozvoji. Tyto dvě stanice běží od ledna 2007, je kolem nich vytvořena silná skupina posluchačů, kterým užší hudební profil rádia vyhovuje. Konkrétní čísla zatím nezveřejňujeme.“

A otázka na závěr. Chystají se nějaké další novinky ve vysílání, které byste chtěla zmínit? „Novinky chystáme jako překvapení.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: