Vážený pane Tesaři,
hitparáda Radio 2002 mapuje „rádiový trh“ v celé ČR. Záměrně nepíši, že mapuje „hranost“ nebo „poslechovost“, protože náš systém se snaží tyto dva pojmy sloučit dohromady a výsledkem by měl být alespoň trochu objektivní
pohled na to, co a v jaké míře posluchači v Čechách a na Moravě slyší.
Celý systém hitparády vzikal dlouhou dobu a stal se výsledkem poměrně složitých jednání mezi zástupci APSV, ČRo a IFPI ČR. Již uvedené složení partnerů k jednání dává zasvěcenému jasný signál o tom, že jakákoliv dohoda,
přijatelná pro všechny tři strany, je úspěchem.
Výsledkem řady složitých jednání byla dohoda na podobě systému tak, jak pracuje nyní – tzn. že (mimo jiné, další stejně důležité podmínky) za novinku bude považována skladba, kterou příslušná rozhlasová stanice nasadí
do vysílání nejpozději do čtyř týdnů od data vydání (uvolnění pro rozhl. vysílání). Rádio Proglas jistě nasazuje řadu novinek, které, ve většině případů, vydávají nezávislá, malá (nikoliv co do významu) vydavatelství a
toto rádio je jediné, které takové skladby hraje. Pokud by tedy byly tyto skladby zavedeny do systému R2002, nemají při bodovém hodnocení Radia Proglas šanci bodovat. Tuto větu píši s plným vědomím toho, že nás nabádáte
k opuštění zavedeného systému a počítání bodů pouze podle poslechovosti – v příloze naleznete výňatek ze statistik z projektu TN Sofres STEM-Mark/GfK – Meidaprojekt, ze kterých tato skutečnost jednoznačně vyplývá.
Je mi líto, že máte pocit, že přispíváte do žebříčku s nulovou vypovídací hodnotou. Bohužel nemám k dispozici jiné argumenty, než jsme uvedl. Vaše rádio má jistě svým zaměřením výlučné postavení na českém rádiovém trhu. My
však musíme respektovat dohodnutá pravidla, která výlučnost Radia Proglas nedokážou v tuto chvíli nijak zohlednit.
S pozdravem a ujištěním, že se těším na další spolupráci
Pavel Bodiš
IFPI ČR