Rádio Děčín prochází obdobím největších změn ve své historii. K 1. červnu bylo pod vedením nové programové ředitelky do vysílání nasazeno inovované programové schéma a upravený hudební formát. Rádio Děčín se tak stalo prvním členem nové rodiny rádií mediální skupiny Stamford Managing, která po Fajn Rádiu a Hitrádiu spouští třetí formát nazvaný „czech conservative“, primárně cílený na posluchače ve věku 35 až 59 let.
Nový program Rádia Děčín je určen především pro posluchače ve věku 35-59 let. „Máme pocit, že tato věková skupina posluchačů je v severních Čechách nedoceněná a současnými rozhlasovými stanicemi zanedbávaná,“ říká nová programová ředitelka Rádia Děčín Jindra Moravcová a pokračuje: „Proto jsme se rozhodli oslovit právě tyto posluchače a nabídnout jim program podle jejich představ. Příjemné a pohodové písničky a laskaví moderátoři s užitečnými informacemi z regionu, jsou tím, co u nás na Severu chybělo nejvíce a co nyní nově nabízí Rádio Děčín.“ Pro posluchače jsou připraveny soutěže, písničky s věnováním a zpravodajský servis s regionálními informacemi a tipy na trávení volného času. Součástí změn na Rádiu Děčín jsou i připravované nové logo rádia a nová internetová prezentace www.radiodecin.cz, které budou představeny v průběhu letošního léta.
Hudební formát, který nyní Rádio Děčín ve svém vysílání nasadilo, označují jeho tvůrci jako „czech conservative“. „Název vystihuje jeho základní charakteristiky – zaměření na starší posluchače zejména ve věku 35-59 let, hudba od 50. let až po současnost, významný podíl české hudby a respekt ke zvláštnostem českého prostředí a k životnímu stylu posluchačů. Tento formát vznikl na základě důkladných marketingových analýz a je ušit na míru potřebám svých posluchačů,“ říká tiskový mluvčí Stamfordu Tomáš Němčanský.
Pilotní projekt třetí rodiny rádií
V rámci společnosti Stamford Managing, jež je vlastníkem Rádia Děčín, jde o pilotní projekt třetí „rodiny rádií“. „Příjemný proud pohodové hudby a laskaví moderátoři, to je hlavní charakteristika nové rodiny rádií,“ představuje formát rádií nové rodiny Jan Neuman, který má v rámci skupiny Stamford Managing na starosti řízení programových inovací.„Výběr hudby je postaven především na lety osvědčených hitech od 50. let až po současnost. Velký podíl ve vysílání má česká hudba a regionální informace.“ Stamford Managing by totiž tento formát rád rozšířil i na další české regionální rozhlasové stanice.
Narozdíl od rodin Fajn Rádio a Hitrádio, se třetí skupina nebude identifikovat jednotným názvem. „Předpokládáme, že se ještě v průběhu tohoto roku přidají k nové rodině i další regionální rozhlasové stanice. Neuvažujeme o jejich jednotné identifikaci (společném názvu), jak je to u ostatních rodin rádií,“ upozorňuje Neuman a vysvětluje: „Formát rádií třetí rodiny je totiž postaven na striktním požadavku jejich samostatnosti a zachování regionální identity.“ Ačkoliv zástupci Stamfordu zatím nezveřejnili, o které další stanice se bude jednat, lze spekulovat, že by se do rodiny mohlo zařadit Rádio OK, které již nyní oslovuje podobnou cílovou skupinu.