Řada stanic se totiž počítačovému odbavování vysílání dlouho bránila a mezi těmi pokrokovějšími bezkonkurenčně vládl klasický AudioVault nebo v případě celoplošek ENCO. V letošním roce se ovšem konkurenční boj značně přiostřil. Slušný podíl na trhu si získala zlínská firma 8bc se svým CartMasterem, do hry vstoupila také frýdecko-místecká LSW se svým Radio Playerem a objevují se i další možnosti. I přesto najdeme v českých krajích několik rádií, do jejichž studia ještě počítač nepronikl. Právě jim by mohl pomoci náš miniseriálek o nabídce odbavovacích systémů.
Mezi nabízenými produkty můžeme najít velké rozdíly. Některé vyžadují ke své činnosti speciální zvukové karty, jiné jsou schopny fungovat na běžném pécéčku, některé umožňují přímou spolupráci s schedulovacími programy jako Selector nebo Music Master, jiné je dokonce dokážou nahradit. Za některé zaplatíte jednorázově a jsou vaše, jiné firmy vám svůj software svěřé pouze do nájmu a platíte každý měsíc. Proto jsme oslovili firmy, které se vývojem odbavovacích programů zabývají a položili všem stejných sedm otázek.
- Můžete stručně představit vaši firmu?
- Představte nám váš odbavovací systém. Jaké jsou jeho hlavní přednosti a kolik stojí?
- Na jaké platformě funguje, potřebuje k činnosti nějaký speciální hardware?
- Jaké další produkty standardně rádiím nabízíte?
- Které produkty byste ve své nabídce vyzdvihli? V čem jste podle vašeho názoru před konkurencí?
- Dokážete sebekriticky přiznat, v čem proti konkurenci zaostáváte?
- Kolik rádií vaše produkty využívá?
Jednotlivé firmy vám představíme v pořadí, v jakém nám příjdou jejich odpovědi. Na závěr tohoto technicky orientovaného seriálku přineseme také názory spokojených nebo nespokojených uživatelů a pokusíme se o celkovou závěrečnou analýzu.