Americká terestrická rádia se nedávno rozhodla, že se pokusí bojovat s konkurenčními satelitními vysílateli na internetu. Internetové vysílání totiž v USA poslouchá 5krát více lidí než satelit. Více jste se mohli dočíst v článku Rádia nejsou závislá jen na pozemních vysílačích. Provozovatel satelitních stanic XM na tuto aktivitu terestrických konkurentů ale pohotově zareagoval a připravuje se společně s AOL expandovat i na síť.
AOL se těší na to, že díky rozšířené nabídce nebude ztrácet abonenty ve prospěch konkurence a XM si libuje, že se jeho kanály stanou známé i mezi početnou klientelou AOL. Nová plánovaná nabídka má obsahovat všechna dosavadní rádia, která nabízí služby AOL, AOL Radio a Radio Netscape. Ty měsíčně navštíví okolo deseti miliónů uživatelů. Prémiová služba AOL Radio bude nahrazena zpoplatněnou službou, pro kterou se teprve hledá jméno.
Nová nabídka se skládá ze 130 stanic AOL a ze 70 programů poskytovaných společností XM. 20 stanic z portfolia XM bude nabízeno zdarma. Podobně jako má kabelová televize svůj promokanál, na kterém nabízí ochutnávky programů z rozšířené nabídky, bude z těchto dvaceti stanic nabízených gratis jedna polovina nabízena také jako ochutnávka. Obsah nabídky se totiž bude měnit, aby nalákal co nejvíce zájemců o širší nabídku. Měsíčně stojí XM 12,95 dolarů a v USA tuto službu využívá 3, 8 miliónu předplatitelů.
Rádio se dá poslouchat na řadě míst. Mj. i před odletem na dovolenou. Právě hudba na letišti vás může dostat do té správné dovolenkové pohody. Dolnosaské rádio Hit Antenne vysílá ve spolupráci s hanoverským letištěm speciální Take Off Airport Radio. To během letní sezóny vysílá vždy mezi 3. a 6. hodinou z proskleného studia v odletové hale C. Letní náladu šíří letní hity, které si dovolenkáři můžou vychutnat v době mezi odbavením a odletem.
A z Hannoveru ještě jednou. Kromě toho, že tady mají rádio na letišti, tak zde mají i rádio na výstavišti. Jedná se o skutečné FM rádio, které vysílá z autobusu umístěného mezi halami 16 a 17 hannoverského výstaviště. Program šíří frekvence 107, 4 MHz. FM MesseRADIO 107,4 začalo vysílat den před zahájením veletrhu tedy 10. dubna. Vysílání skončí 15. dubna. Na projektu se podílí Region Hannover, Agentura konzept kommunikation a pořadatel výstav a veletrhů Deutsche Messe AG. „Veletržním rádiem chceme využít možnosti, dát lidem v regionu pocit sounáležitosti s hannoverským veletrhem,“ vysvětlil Michael Gaide, mluvčí a vedoucí komunikace společnosti Deutsche Messe. „Hosté a Hannoveřané by měli být Hannoverským veletrhem 2005 vtaženi a měli by se zúčastnit,“ dodal Gaide.
Veletržní rádio má živě moderovaný program a 24 hodin denně nabízí mix jak německých tak zahraničních top ten hitů z posledních 50ti let. Tématem vysílání je špičková technika. Kromě terestrické frekvence se program šíří také přes internet. Svá písničková přání můžou posluchači posílat emailem.
Pryč jsou doby z počátku rozhlasové historie, kdy se rádio chodilo poslouchat do kina. Na tyto pionýrské začátky si možná vzpomněli ve vedení německé společnosti Cinestar, která v SRN provozuje 92 multikin. V těch je 605 pláten a 140 tisíc míst. S takovou kapacitou je lídrem na trhu. Jako přidanou hodnotu teď nabízí i vlastní rádio. CineStar FM vysílá přes internet a obsahově je logicky zaměřeno na filmy. Posluchači mají možnost 24 hodin denně poslouchat hudbu, posílat pozdravy a přání, soutěžit a dozvědět se zajímavosti z filmové branže.
„Díky CineStaru nabízíme našim návštěvníkům doplňkové médium, abychom z kina udělali celkový a jedinečný zážitek. Přitom má naše kinorádio uživatelům přinášet kromě takových samozřejmostí jako informace o filmech nebo zprávy z oblasti zábavy také zábavu, prostě je bavit,“, vysvětluje marketingový šéf Cinestaru Thomas Pape. O zábavu se starají různé interaktivní hry, tipovačka nejúspěšnějšího filmu týdne a zmiňované zasílání vzkazů. Posluchači dále mají možnost ovlivňovat hudbu, která se vysílá a vůbec ovlivňovat podobu webového kinorádia. Hudební nabídka obsahuje současné hity i klasiku. Programový šéf Jochen Becker a jeho tým DJů se stará i o přípravu rubrik, které obohacují vysílání.