Radek Mikeš, Hitrádio Černá Hora: zachováme specifické regionální prvky

Východočeské Rádio Černá Hora se po přechodu pod skupinu Media Bohemia zařadilo do rodiny Hitrádií. V pátek 14. září dostala stanice nové logo i zvukový obal a přizpůsobila svůj program, přičemž si zachovala staniční hlas, slogan a odlišila některé programové prvky, především ve večerních hodinách.

Od rebrandingu uplynulo 14 dní. Co všechno se s příchodem značky Hitrádio Černá Hora mění a co zůstává, to nám upřesnil Radek Mikeš, programový ředitel Černé Hory v původní i nové programové podobě.

Rádio Černá Hora píše novou kapitolu svého působení pod značkou Hitrádio Černá Hora

Rádio Černá Hora píše novou kapitolu svého působení pod značkou Hitrádio Černá Hora

Při přechodu na nový název jste uvedli že Rádio Černá Hora si zachová vlastní staniční hlas i slogan. Byla ve hře i možnost, že si zachováte i odlišný playlist, podobně jako k tomu došlo u pražského Hitrádia City?

RADEK MIKEŠ: Radio Černá Hora generovalo před vstupem do sítě Hitrádií vlastní playlist. Vzhledem k podobnosti hudebních formátů Hitrádia a Radia Černá Hora jsme playlisty obou stanic analyzovali a otestovali přímo na posluchačích. Rozdíly byly minimální, proto došlo ke sjednocení playlistu.

Rádio Černá Hora dlouhodobě fungovalo jako zavedená nezávislá stanice. Neobáváte se přechodného poklesu poslechovosti nebo vaše interní průzkumy napovídají, že posluchači reagují na novou značku lépe?

Každá změna zvukové a vizuální podoby rádia je určitým rizikem vždy. Radio Černá Hora působilo na trhu 25 let pod jedním brandem pouze s drobnými úpravami. Víme, o jak citlivou záležitost se jedná. Chceme ale do programu a propagace Hitrádia Černá Hora více investovat. Věříme, že posluchači i klienti tuto změnu přijmou.

Všiml jsem si, že v programu se neobjevují večerní Devadesátky a Milenium s René Hniličkou. Dočkáme se také těchto pořadů v programu?

Tyto hudební speciály jsou dlouhodobou podvečerní dominantou Hitrádií. Hitrádio Černá Hora tyto pořady vysílat nebude. Ve východočeském regionu totiž kromě něj vysílá i Hitrádio Magic. Budeme je respektovat jako jeho specifikum a našim posluchačům nabídneme alternativu.

Od září jste inovovali ranní vysílání – k Honzovi Říčařovi se připojila Lucka. Jaké jsou vaše cíle s novým ranním programem?

Ranní vysílání je pro každou rozhlasovou stanici zásadní. Máte v něm příležitost posluchače pro další poslech získat, nebo ztratit. Dlouhodobě se nám v tomto čase nedařilo. Od Honzy a Lucky si slibujeme zvýšení poslechovosti a posílení image zábavy a hudební kompetence, stejně jako znalosti ranního vysílání na Hitrádiu Černá Hora.

Zachováte individuální off-air akce – Ples Radia Černá Hora a akce spojené se zimní lyžařskou sezónou?

Radio Černá Hora patřilo vždy k nejsilnějším regionálním stanicím s velmi úspěšnou propagací. Jsme rádio z hor. Chceme v našich zavedených akcích a partnerstvích pokračovat.

Rádio Černá Hora vysílalo živá vystoupení pod názvem Černá Hora ŽIVĚ. Uvažovali jste o zachování této značky nebo hodláte veškerá živá vystoupení sjednotit pod značku CITY LIVE?

Černá Hora Živě je koncept zaměřený primárně na propagaci rádia na sociálních sítích. Nejedná se o přímý přenos, jako tomu je u City live. Oba prvky chceme ve vysílání zachovat.

hitradio-cerna-hora-vizual-1

Jaké promoakce nebo soutěže chystáte na nadcházející čtvrtletí? Zatím jsme si všimli soutěže 10 za 10.

Se změnou vlastníka se nám otevřela možnost realizovat v našem vysílání odvážnější a nákladnější koncepty, jakými jsou například hry o peníze. Do konce tohoto roku se také chceme věnovat projektům, které jsou tradičně pozitivně spojeny s Radiem Černá Hora. Chystáme charitativní akce Darujte dětem úsměv a koncerty v regionu.

Rádiový trh se postupně mění a s ním částečně mizí i regionální odlišnost jednotlivých rádií. Stanice sítě Hitrádio jsou v tomto směru výjimkou a nadále produkují většinu programu v regionech. Hodláte se v případě Hitrádia Černá Hora ubírat i nadále cestou samostatného celodenního programu pro váš region nebo lze očekávat některé další společné bloky se sesterskými Hitrádií?

Hitrádia mají unikátní možnost nabídnout posluchačům důvěryhodný regionální program. Je to náš obrovský benefit a konkurenční výhoda proti konkurenci. Kdybychom se ubírali cestou centralizace programu, nezodpovědně bychom se o ni připravili. Na všech Hitrádiích se tedy snažíme zachovávat všechny programové prvky, které nás odlišují od celoplošných stanic. Některé síťové koncepty přesto budeme sdílet i s kolegy z Hitrádií v jiných regionech. Centrální program Hitrádií je tvořen velmi citlivě s ohledem na specifika jednotlivých regionálních stanic. Jsem za to velmi rád.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .