Proč podaly konkurenční stanice žaloby kvůli kmitočtům, které získalo Rádio Dálnice? Impulsu prý vadilo, že by jim vznikla konkurence v dopravě. A Michelu Fleischmannovi to vadí jen z principu, protože tomu vadí všechno, říká majitel Rádia Dálnice Radim Pařízek v dnešním rozhovoru pro server Lidových novin.
Rekonstrukce dálnice D1. Příležitost pro Rádio Dálnice?
Zajímavou příležitost pro PR poskytuje Rádiu Dálnice Radima Pařízka aktuální situace na dálnici D1, která projde rozsáhlou opravou. Ani po třech letech od udělení licence a rekordního počtu dokrývačů pro Rádio Dálnice totiž není tato stanice v éteru. Domácí redaktorka serveru Lidovky.cz se proto logicky zeptala majitele stanice Radima Pařízka, v čem je problém. Odpovědi zkušeného matadora českého éteru byly více než zajímavé.
„Problém spočívá v soudních sporech. Hned v začátku, už před těmi třemi lety, podal Impuls, potažmo Michel Fleischmann žaloby, které se dosud táhnou. Za nás to řeší Tomáš Sokol a už je to u Ústavního soudu, protože si myslíme, že je to zcela nepřiměřené vést konkurenční boj takovýmto nepřiměřeným podlým způsobem. Počítáme s tím, že by se to v tomto roce mělo dořešit,“ řekl Pařízek serveru Lidovky.cz.
Upřesnil i důvody těchto žalob ze strany konkurence. Šéfovi nejposlouchanějšího Rádia Impuls Jiřímu Hrabákovi prý vadilo, že by Impulsu vznikla nová konkurence v oblasti dopravního zpravodajství. A šéfovi skupiny Lagardere Michelu Fleischmannovi, který je prezidentem rádií Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Dance a Pigy, prý vadí „z principu všechno“.
Web Lidových novin připomíná i známý fakt, že by Rádio Dálnice po spuštění mohlo dělat nejedné z existujících rozhlasových stanic problémy v příjmu jejich signálu. O tom se ale známý podnikatel v rozhovoru nezmínil.
REAKCE: Šéf Impulsu Jiří Hrabák: Rádia Dálnice se neobáváme, problém je jinde
Rádio Dálnice zatím svůj potenciál nepředvedlo. V žádné platformě.
Rádio Dálnice zatím svůj potenciál v éteru nepředvedlo. Přitom FM není jedinou cestou, jak se může dostat k posluchačům. Pokud by pro šíření svého programu použilo i jiné platformy, mohl by provozovatel ukázat, že jeho program může být pro posluchače na dálnici D1 skutečně nepostradatelný. Rádio však zatím nevysílá ani přes internet a dopravní zpravodajství na jeho webu je z roku 2010.
Celkově je kvalita programu nových projektů kolem podnikatele Radima Pařízka přinejmenším diskutabilní. Rádio Dálnice – pokud vůbec vysílá – pouští především hudbu a televize Pohoda je i přes slibované plnohodnotné rozšíření programu spíš jen přehlídkou rockových kapel a product placementu než reálnou konkurencí jiným stanicím.